Skoda Octavia 1.8TSI: Ολοκληρωτισμός!
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ένα χορταστικό σε διαστάσεις sedan, με συμβατική σχεδίαση και προσιτό προφίλ ήταν αρκετό ώστε να αλλάξει το ρου της ιστορίας.
Γιάννης Αδάναλης
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ένα χορταστικό σε διαστάσεις sedan, με συμβατική σχεδίαση και προσιτό προφίλ ήταν αρκετό ώστε να αλλάξει το ρου της ιστορίας. Ξεχασμένη από… γνωστούς και φίλους, η Skoda επέστρεφε στις mainstream ευρωπαϊκές αγορές, με μια πρόταση που δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη.
Η Octavia του 1996 μπορεί να μην είχε το πολυσπούδαστο design των υπόλοιπων δυτικό-ευρωπαϊκών προτάσεων, διέθετε, ωστόσο, την ποιότητα και τις ικανότητες που θα της εξασφάλιζαν μια μακρόβια και εξαιρετικά πετυχημένη πορεία.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.798 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 160 ίπποι/ 6.200 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 250 Nm/ 1.500 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 8,1 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 223 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 21.990 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 21.990 ευρώ |
Καθοριστική η συμβολή του VW Group, που πίστεψε στην τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία, εξοπλίζοντάς την με τεχνολογία αιχμής. Πολύ γρήγορα η Octavia απέκτησε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, σύστημα τετρακίνησης και συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Μετά από οκτώ χρόνια παρουσίας, όταν ήρθε δηλαδή η ώρα της διαδοχής για την Octavia πρώτης γενιάς, η Skoda έκανε για μια ακόμη φορά την έκπληξη.
Συντηρητική σχεδιαστικά, αλλά με ανυπέρβλητη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κατασκευής, η Octavia5 επιβεβαίωσε την ανοδική -σε όλα τα επίπεδα- πορεία της Skoda.
Βασισμένη στην πλατφόρμα «A5» του VW Group (βλέπε VW Golf, Audi A3 και Seat Leon), αύξησε κατά 7 εκατοστά το συνολικό της μήκος, αγγίζοντας τα όρια της κατηγορίας των μικρομεσαίων sedan.
Με ξεκάθαρα οικογενειακό προφίλ, η Octavia5 εξοπλίστηκε με ατμοσφαιρικούς κινητήρες άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, αφήνοντας για τη συνέχεια την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση RS των 200 ίππων, που αποτελεί ακόμα και σήμερα την κορυφή της γκάμας.
Υπερτροφοδοτούμενη, αλλά με κινητήρα 1.800 κ.εκ. και ισχύ που φτάνει τους 160 ίππους είναι και η τελευταία, χρονολογικά, έκδοση της Octavia5.
Επί της ουσίας πρόκειται για ένα ακόμα μηχανικό σύνολο άμεσου ψεκασμού του VW Group, που έρχεται να συμπληρώσει το κενό του παλαιότερου και επίσης υπερτροφοδοτούμενου 1.800άρη, που μεσουρανούσε στις αρχές τις δεκαετίας.
| Υπέρ | |
![]() | Επιδόσεις |
![]() | Χώροι εσωτερικού |
![]() | Ποιότητα κατασκευής |
| Κατά | |
![]() | Συντηρητική σχεδιάση αμαξώματος |
![]() | Μέτρια αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων |
![]() | Απουσία πλευρικών αερόσακων |
Συνοδευόμενος από μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ο 1.8 TSI των 160 ίππων και των 250 Nm μέγιστης ροπής έρχεται να προσθέσει τις επιδόσεις στα χαρίσματα του μικρομεσαίου Skoda.
Η γραμμική του λειτουργία δεν αφήνει πολλά περιθώρια κριτικής, πόσο μάλλον όταν η κατανάλωση καυσίμου έχει διατηρηθεί στα επίπεδα μιας ατμοσφαιρικής πρότασης ανάλογου κυβισμού.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η εν λόγω έκδοση καταναλώνει 7,4 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ.σε μεικτές συνθήκες κίνησης, εκπέμποντας αντίστοιχα 176 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, η υπερτροφοδοτούμενη Octavia5 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, με την τελική της ταχύτητα να φτάνει τα 223 χλμ./ώρα.
Στην πράξη η ροπή των 250 Nm, όντας διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ., απλοποιεί την κίνηση, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Σε αυτό συμβάλει και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ακρίβεια του επιλογέα του, ωστόσο διαθέτει ισορροπημένη κλιμάκωση.
Οικογενειακών προδιαγραφών, η Octavia5 των 160 ίππων καλύπτει με χαρακτηριστική ευκολία μεγάλες αποστάσεις, προσφέροντας στους επιβάτες της υψηλά επίπεδα άνεσης.
Οι αναρτήσεις φανερώνουν εξ αρχής τη δυνατότητά τους να απορροφούν δίχως ανεπιθύμητες παρενέργειες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ταυτόχρονα διαμορφώνουν μια απόλυτα ομοιογενή οδική συμπεριφορά, που δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις, ακόμα και αν επιχειρήσει κανείς να κινηθεί πέρα από τα καθιερωμένα όρια.
Το προοδευτικό «γλίστρημα» των μπροστινών τροχών είναι εύκολα ελεγχόμενο, μετριάζοντας την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Το ESP, έστω και αν έχει απενεργοποιηθεί από τον αντίστοιχο διακόπτη, επιστρέφει, περιορίζοντας την σπάνια αλλά πιθανή αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.
Όπως και να έχει πάντως, αυτή η Octavia5 σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενος την ισχύ του κινητήρα και τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του πλαισίου.
Επιλέγοντας έναν πιο ορθολογικό τρόπο κίνησης έχεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού και τη γερμανική-αλάνθαστη εργονομία του. Ενδεικτική του χαρακτήρα του και η ευρυχωρία της μπροστινής και πίσω σειράς καθισμάτων.
Γενναιόδωρος και ο χώρος των αποσκευών, φτάνοντας τα 560 λίτρα και ξεπερνώντας έτσι κατά πολύ τον διαθέσιμο όγκο άλλων προτάσεων με αντίστοιχη τιμή πώλησης.
Ανάλογων προδιαγραφών είναι και ο εξοπλισμός, στη μοναδική έκδοση που προσφέρεται με τον συγκεκριμένο κινητήρα.
Διαθέτοντας μεταξύ άλλων 4 αερόσακους, ESP, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, η Octavia5 δεν παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, όσο και άνεσης.
Έχοντας αποδείξει τις ικανότητές της, η Octavia5 αποκτά αξιοσημείωτες επιδόσεις οι οποίες μάλιστα αν συνδυαστούν με την ιδιαίτερα προσιτή τιμή των 21.990 ευρώ, εκθέτουν τον ανταγωνισμό της στο δρόμο και στον τιμοκατάλογο.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.798 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 160/6.200σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 250/1.500σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Aμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 82,5,0×84,10 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 89 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Μπροστά | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικόέξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/ | |
| 2η | :1/ | ||
| 3η | :1/ | ||
| 4η | :1/ | ||
| 5η | :1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson |
| Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Bridgestone Turanza |
| Ελαστικά | 205/55/16 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3 |
| Διάμετρος στροφής | – |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,572 μέτρα |
| Πλάτος | 1,769 μέτρα |
| Ύψος | 1,462 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,578 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1,539/1,528 |
| Χώρος αποσκευών | 560λίτρα |
| Βάρος | 1.325 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 8,2 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 10,1 |
| Εκτός | 5,9 |
| Μέση | 7,4 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 743 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 223χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 8,1δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Αλεξανδρος Γρηγορόπουλος: Για πρώτη φορά περικυκλωμένο από ΜΑΤ το μνημείο στα Εξάρχεια
- Δεύτερο γκολ απ’ τον Ελ Κααμπί και 2-0 ο Ολυμπιακός (vids)
- Φανταστικό γκολ του Ελ Κααμπί με ανάποδο «ψαλίδι» (1-0, vid)
- Ολυμπιακός – Πανσερραϊκός 78-66: Με εξαιρετική εμφάνιση από τη Χριστινάκη
- Καιρός: Αντικυκλώνας απλώνει την προστατευτική του «ομπρέλα» σταματώντας τις βροχές, λέει ο Θοδωρής Κολυδάς
- ΝΟ Ρεθύμνου – Ολυμπιακός 8-29: Κυρίαρχες οι «ερυθρόλευκες» στην Κρήτη
- Gen Z: Η γενιά που ζητά οικονομική βοήθεια από τη μαμά και τον μπαμπά – Η κατάσταση στην Ελλάδα
- Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Στις 18:00 η πορεία μνήμης – Έκλεισαν οι σταθμοί του Μετρό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)

























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442