Δεν είναι αρκετοί 450 ίπποι για ένα SUV; Η Porsche εκτιμά πως όχι για αυτό και δημιούργησε το ταχύτερο, μέχρι σήμερα, SUV παραγωγής, την Cayenne Turbo S με 521 ίππους
Αυτό είναι το τετρακίνητο μοντέλο που θα σας γεμίσει άμμο! Είναι τεράστιο, πανίσχυρο και με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 270χλμ/ώρα αποτελεί το ταχύτερο SUV παραγωγής στον κόσμο. Η νέα Porsche Cayenne Turbo S είναι μία κατηγορία μόνη της.
Το ίδιο ισχύει και για την τιμή της που φτάνει στην Αγγλία τα 122.000 ευρώ, περίπου 16.500 ευρώ περισσότερα από την απλή Turbo. Αξίζουν όμως τα επιπλέον ευρώ του κόστους;
Με την πρώτη ματιά, μόνο οι ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών, οι οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και το σήμα στην πίσω πόρτα, τη διαχωρίζουν από τις υπόλοιπες Cayenne. Στο εσωτερικό, ο επιπλέον εξοπλισμός περιλαμβάνει το δερμάτινο σαλόνι, το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα της BOSE. Ωστόσο, οι εκπλήξεις αρχίζουν όταν ανοίξει κανείς το καπό.
Η άποψή μας
Με ακόμα περισσότερη δύναμη από τη βασική έκδοση, δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Turbo S είναι ένα εντυπωσιακά γρήγορο αυτοκίνητο. Δύσκολα όμως μπορεί να δικαιολογηθεί το επιπλέον κόστος της σε σχέση με την βασική Turbo, αφού και αυτή είναι ιδιαίτερα γρήγορη και με τις ίδιες δυνατότητες εκτός δρόμου. Εκτιμούμε ότι η Porsche θα πρέπει να εξελίξει μία υβριδική έκδοση συντομότερα από το 2010 που αναμένεται η οικολογική έκδοση.
Οι μηχανικοί αναβάθμισαν τους εναλλάκτες θερμότητας και το turbo, με αποτέλεσμα η ισχύς του V8 των 4,5 λίτρων να αυξηθεί κατά 71 ίππους -αγγίζοντας τους 521 ίππους- και η ροπή να φτάσει τα 720Nm. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση καλύπτονται πλέον σε 5,2 δευτερόλεπτα, έναντι 5,6 της έκδοσης με τους 450 ίππους, ενώ για την επιτάχυνση από τα 80 μέχρι τα 120χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 5,4 δευτερόλεπτα -0,8 δευτερόλεπτα λιγότερα από την Turbo.
Η κατανάλωση όπως είναι λογικό παραμένει σε υψηλά επίπεδα, αφού ξεπερνά τα 20 λίτρα/100χλμ. Ταξιδεύοντας στους έρημους αμμώδεις δρόμους του Dubai με έκτη ταχύτητα η Cayenne αποδείχθηκε πολιτισμένη, αλλά αρκεί ένα απλό κατέβασμα ταχύτητας και η επιτάχυνση είναι καταιγιστική. Χωρίς αμφιβολία, αυτό το αυτοκίνητο είναι τόσο γρήγορο όσο υποδηλώνουν οι αριθμοί.
Για να αντιμετωπιστεί η επιπλέον δύναμη, έχουν τοποθετηθεί ισχυρότερα φρένα, αλλά οι ρυθμίσεις της αερανάρτησης, των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και της τετρακίνησης παραμένουν ουσιαστικά ίδιες. Στις θέσεις Normal και Comfort η Cayenne παραμένει άνετη, ωστόσο αν τοποθετήσεις το διακόπτη στη θέση Sport, μπορείς να στρίψεις με υψηλές ταχύτητες. Με το αμάξωμα στην υψηλότερη θέση, η Cayenne δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα με τους αμμόλοφους του Dubai.
Ωστόσο, πέρα από την αύξηση της ισχύος, η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ της Turbo S και των υπολοίπων εκδόσεων είναι η τιμή. Για όσους το κόστος δεν αποτελεί το απόλυτο κριτήριο, αυτή η Porsche αποτελεί το απόλυτο SUV.