Η γαλλική κουζίνα είναι παγκοσμίως γνωστή για τις εξεζητημένες γεύσεις και, κυρίως, για την αισθητική των πιάτων της. Την ίδια λογική ασπάζεται και το Peugeot 107, που αναμένεται να «σερβιριστεί» στις αρχές του 2006...
Πίνοντας τις τελευταίες γουλιές του Beaujolais μέσα στο TGV, κατά τη διάρκεια της επιστροφής από τη Ντιζόν στο Παρίσι, το μυαλό μου τριγυρνάει στον τίτλο. Λίγη ώρα νωρίτερα η όραση, η αφή και οι υπόλοιπες αισθήσεις ήταν γεμάτες χρώμα. Οι Γάλλοι ξέρουν σίγουρα να κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Μπορεί το Peugeot 107 να κατασκευάζεται στην Τσεχία, στο ίδιο εργοστάσιο με τα αδερφά Citroen C1 και Toyota Aygo, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η γεύση που αφήνει είναι πανομοιότυπη με αυτά. Οι σχεδιαστικές πινελιές των υπευθύνων, ευτυχώς, έδωσαν άποψη σε ένα μοντέλο που, υπό άλλες προϋποθέσεις, θα περνούσε απλά αδιάφορο.
Τι είναι το 107; Σίγουρα πολύ περισσότερα από μία «συνεταιριστική» πρόταση, από το φυσικό αντικαταστάτη του 106. Ενα νέο μοντέλο! Ενα concept που έχει κάτι να πει, παρότι απευθύνεται σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία.
Αν το δει κανείς ψυχρά θα δει στο πρόσωπό του ένα μαζεμένο όχημα με τη μάσκα του 407, ένα αυτοκίνητο που συμπνέει με το νέο σχεδιαστικό προσανατολισμό της Peugeot. Οι αεροδυναμικές γραμμές, ο ενιαίος επιθετικός αεραγωγός, τα σφηνοειδή φώτα, όλα προδίδουν την καταγωγή του.
Στην πράξη αυτή η ομοιομορφία -ανάλογο πρόσωπο υιοθετεί και το αναβαθμισμένο 307- δεν οδηγεί σε μία απώλεια προσωπικότητας αλλά μάλλον σε ένα έντονα δυναμικό παρουσιαστικό, από τα ομορφότερα που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια.
Αλλωστε, το 107 δεν παύει να αποτελεί ένα πληρέστατο όχημα πόλης, με συνολικό μήκος 3,43 μέτρα και αρετές που θα ζήλευαν πολλοί ανταγωνιστές του. Μπορεί βεβαίως στην κατηγορία των supermini να μην έκανε την έκπληξη, καθώς προηγήθηκε η παρουσίαση του Toyota Aygo και έπεται αυτή του Citroen C1, σίγουρα όμως δεν θα τεθεί ζήτημα διάθεσης για τα 100.000 οχήματα που θα κατασκευάζονται ετησίως.
Η πλέον διφορούμενη πτυχή του χαρακτήρα του, θα έλεγε κανείς, έχει να κάνει με τον εσωτερικό διάκοσμο. Σε πολλούς αυτός θα φανεί αρκετά προχωρημένος, κάποιοι άλλοι, όμως, ίσως προβληματιστούν από το γεγονός ότι δεν διαφοροποιείται σχεδόν σε τίποτα από τον Ιάπωνα αδερφό του.
Αυτά, βεβαίως, οφείλονται στο μάρκετινγκ, την ομοιοτυπία, τη μείωση του κόστους και σε πολλούς άλλους παράγοντες. Ακόμη όμως και έτσι, στο 107 δεν φαίνεται να λείπει σχεδόν τίποτα. Τρίθυρο ή πεντάθυρο, διαθέτει ένα μοντέρνο και νεανικό ταμπλό, με καλή, τηρουμένων των αναλογιών, ποιότητα υλικών, λίγα εργονομικά λάθη και χώρο ικανό για την άνετη, αστική, μετακίνηση τεσσάρων ενηλίκων.
Ο -κατά 25 εκατοστά μικρότερος σε μήκος- αντικαταστάτης του 106, κάνει χρήση ενός εξαιρετικά συμπαγούς και αποδοτικού κινητήρα, χωρητικότητας 998 κ.εκ. και απόδοσης 68 ίππων. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, βρίσκεται στα 4,6 λίτρα / 100 χλμ., ενώ το σύνολο συνεργάζεται με δυο κιβώτια ταχυτήτων, ένα μηχανικό, 5 σχέσεων και ένα ημιαυτόματο, 2 Tronic. Η τελική ταχύτητα του οχήματος αγγίζει τα 157 χλμ./ώρα, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται από στάση σε 13,7 δευτερόλεπτα. Στην Ευρώπη, βεβαίως, διατίθεται και μία πετρελαιοκίνητη έκδοση, 1,4 λίτρων, αυτό όμως λίγο αφορά τη χώρα μας.
Από εκεί και πέρα, ο βενιαμίν της γαλλικής εταιρίας διαθέτει ένα οικονομικό και εύχρηστο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, καθώς και αρκετά ακόμη ηλεκτρονικά συστήματα. Τα ABS και CSC -για τον έλεγχο της ευστάθειας κατά το φρενάρισμα στις στροφές-, ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, το ESP όμως δεν διατίθεται ούτε ως έξτρα, καθώς κρίθηκε άνευ ουσίας, τουλάχιστον προς στιγμή.
Για την παθητική ασφάλεια, πάντως, δεν υπήρξαν περιορισμοί. Πέρα από το άκαμπτο, ενισχυμένο αμάξωμα υπάρχουν εξαρχής δυο εμπρόσθιοι αερόσακοι, ενώ όποιος επιθυμεί μπορεί -με επιπλέον χρέωση- να τοποθετήσει πλευρικούς και αερόσακους κεφαλής, φτάνοντας συνολικά τον αριθμό των αερόσακων στους έξι. Η προστασία που προσφέρει το αυτοκίνητο θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αφού στο σχετικό τεστ πρόσκρουσης του EuroNCAP απέσπασε βαθμολογία τεσσάρων αστέρων.
Στο δια ταύτα τώρα, το Peugeot 107 αναμένεται να έρθει στη χώρα μας στις αρχές του 2006, σε δύο εκδόσεις, Urban και Trendy. Η τιμή παραμένει άγνωστη αλλά πιθανότατα θα κυμαίνεται σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά του Toyota Aygo. Το αυτοκίνητο ήδη διατίθεται σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της γαλλικής, η πολιτική της εταιρίας όμως είναι η διάθεση να μην γίνει ταυτόχρονα παντού, ώστε να υπάρχει ικανό απόθεμα αυτοκινήτων και να μην παρατηρηθούν φαινόμενα έλλειψης.
Αξίζει δε να σημειωθεί πως η Peugeot μέσα στο 2006 θα παρουσιάσει, πιθανότατα, και το 207, με το 206 όμως να συνεχίσει να παράγεται έως το 2010 (!), σύμφωνα τουλάχιστον με δηλώσεις στελεχών της Peugeot. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να την φέρει σε πλεονεκτική θέση καθώς θα διαθέτει μία υπερπλήρη γκάμα -συμπεριλαμβανομένου του 1007– στις μικρότερες των κατηγοριών.