Αναμφισβήτητα όμορφο, με καλούς εσωτερικούς χώρους, προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και μία άκρως δελεαστική τιμή, το νέο Corsa επιχειρεί να δώσει άλλη διάσταση στον όρο supermini.
Οσο και αν φαντάζει αστείο να αποκαλούμε ένα αυτοκίνητο τεσσάρων μέτρων supermini, η έλευση των Fiat Punto, Renault Clio και τώρα του Opel Corsa, δείχνει ότι θα πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των διαστάσεων -αλλά και των δυνατοτήτων- της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Εάν όλα αυτά ξεκινούν από την ακόρεστη δίψα για μεγαλύτερους χώρους, καλύτερο εξοπλισμό και ασφάλεια, τότε η νέα πρόταση της γερμανικής εταιρείας βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Με μόνη, οδυνηρή, ομοιότητα στους κινητήρες, το καινούριο Corsa δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Στο συμπέρασμα αυτό μπορεί κανείς να οδηγηθεί εξετάζοντας απλά και μόνο την εξωτερική του εμφάνιση. Η σχεδιαστική διαφοροποίηση στις τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, με τον έντονα σπορτίφ χαρακτήρα των πρώτων και τη συγκρατημένα δυναμική αύρα των δεύτερων, σηματοδοτεί ξεκάθαρα την αλλαγή πλεύσης της Opel προς τη λογική του Astra.
Αντίστοιχα και το εσωτερικό δείχνει αναβαθμισμένο, όχι με βάση το προηγούμενο μοντέλο αλλά με τα σύγχρονα πρότυπα της κατηγορίας. Χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα και τιμόνι, ο οδηγός δεν θα νιώσει σε καμία περίπτωση περιορισμένος, καθώς, ανεξαρτήτως σωματότυπου, θα βρει τη θέση που του ταιριάζει.
Αντίστοιχα, τα πίσω καθίσματα προσφέρουν άφθονο χώρο για τα πόδια και ικανοποιητικό εσωτερικό ύψος για την άνετη μεταφορά δύο ενηλίκων, χωρίς να θεωρείται απαγορευτικός ένας τρίτος.
Το ταμπλό, οπτικά, δεν κρύβει την καταγωγή του, όντας καλαίσθητο και εργονομικό, παρότι απαιτεί ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει πραγματικά καλή, ορισμένα όμως από τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι λίγο πιο σκληρά από όσο θα θέλαμε.
Εντύπωση, κατά τα άλλα, προκαλεί το επίπεδο του εξοπλισμού, που από τη βασική έκδοση 1.0 Essentia των 10.590 ευρώ περιλαμβάνει ABS, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, air condition, τέσσερις αερόσακους και ράδιο-CD με MP3. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις συναντά κανείς δύο ακόμα αερόσακους, ESP, ενεργά φώτα, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, καθώς επίσης και διάφορα άλλα καλούδια που μέχρι πρότινος εξόπλιζαν αποκλειστικά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Από το εσωτερικό δεν λείπουν οι απαραίτητες θέσεις για μικροαντικείμενα, ορισμένες όμως από αυτές -και ειδικά οι τοποθετημένες στις πόρτες- είναι αμφίβολης πρακτικότητας. Ο χώρος αποσκευών, πάντως, με τα 285 λίτρα και το σύστημα dual floor, όπου διατίθεται, αποδεικνύεται παραπάνω από επαρκής.
Ο αναβαθμισμένος χαρακτήρας του Corsa γίνεται εμφανής και στο δρόμο, αν και εδώ οι προτεραιότητες δεν είναι αυτές που υποδηλώνει η εξωτερική εμφάνιση. Το μελετημένο στήσιμο των αναρτήσεων, με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, προάγει την άνεση, καθώς απορροφά με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ η πρόσφυση, τουλάχιστον σε καλή άσφαλτο, δείχνει αστείρευτη. Αυτό δίνει μεν μία αίσθηση ασφάλειας, απόρροια των μεγάλων τροχών, που ανάλογα με την έκδοση ποικίλλουν από τις 15 έως τις 17 ίντσες, από την άλλη όμως αναδεικνύει την αδυναμία των μηχανικών συνόλων.
Η μη εξέλιξη νέων κινητήρων, παρά τις απαιτήσεις και το αυξημένο βάρος των 1.130 κιλών του αυτοκινήτου, αποτελούν σίγουρα τροχοπέδη στη συνολικά καλή εικόνα του Corsa. Ο μικρός κινητήρας των 998 κ.εκ. και 60 ίππων απαιτεί 18,2 ολόκληρα δευτερόλεπτα(!) για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα, ενώ και το αμέσως επόμενο σύνολο, των 1,2 λίτρων, δεν πέφτει κάτω από τα 13,9 δευτερόλεπτα για την ίδια μέτρηση.
Εξαιρώντας, για ευνόητους λόγους, τους δύο diesel κινητήρες των 1,3 και 1,7 λίτρων, το μόνο σύνολο που μπορεί να κινήσει αξιοπρεπώς τη συγκεκριμένη πρόταση είναι αυτό των 1,4 λίτρων και 90 ίππων, χωρίς όμως να δίνει στον οδηγό τη σπορτίφ εικόνα που υπόσχεται η εξωτερική εμφάνιση. Εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα.
Η έλλειψη νεύρου στις χαμηλές στροφές μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη συχνότερη χρήση του επιλογέα των πέντε σχέσεων. Στον αντίποδα πάντως, η κατανάλωση και η ηχητική υπογραφή του κινητήρα κυμαίνονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Αφήνοντας κατά μέρος τα των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς, το νέο Corsa διακρίνεται στον τομέα της ασφάλειας. Τα πέντε αστέρια με τα οποία αξιολογήθηκε από τον οργανισμό EuroNCAP αλλά και τα διάφορα δευτερεύοντα συστήματα που φέρει, είναι ενδεικτικά της βαρύτητας που δίνουν οι άνθρωποι της Opel προς αυτή την κατεύθυνση.
Αναφορικά με αυτό, πέρα από τις ζώνες ασφαλείας και τους έξι αερόσακους, το Corsa εξοπλίζεται με το νέο σύστημα Adaptive Brake Light, που αναβοσβήνει γρήγορα τα φώτα πέδησης κάθε φορά που ενεργοποιείται το ABS, προειδοποιώντας όσους ακολουθούν, καθώς και run flat ελαστικά.
Σχετικά τώρα με τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά, το νέο Corsa ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις και οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του ερχόμενου μήνα. Όπως προαναφέραμε η βασική έκδοση Essentia, με μοτέρ ενός λίτρου, ξεκινά από τα 10.590 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο πακέτο εξοπλισμού για το 1.2 ανέρχεται στα 11.890 ευρώ.
Η έκδοση των 1,4 λίτρων διατίθεται αρχικά με το πακέτο εξοπλισμού Enjoy, στα 13.220 ευρώ, που περιλαμβάνει επιπλέον δύο αερόσακους -έξι έναντι τεσσάρων- διπλό δάπεδο στο χώρο των αποσκευών, το λεγόμενο Dual Floor και τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος.
Κατόπιν αυτού, με 13.820 ή 14.220 ευρώ, για τα μοντέλα 1.2 και 1.4 αντίστοιχα, ακολουθεί η έκδοση Sport, που φέρει δερμάτινο τιμόνι, σπορ καθίσματα, υπολογιστή ταξιδίου, cruise control και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Οι τιμές αυτές είναι για τις τρίθυρες εκδόσεις, καθώς για τις πεντάθυρες θα πρέπει να υπολογίζετε 400 ευρώ επιπλέον.
Στην κορυφή των εκδόσεων εξοπλισμού βρίσκεται η Cosmo, με 14.320 και 14.720 ευρώ αντίστοιχα για τα 1.2 και 1.4, που διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό και, για μικρό χρονικό διάστημα, δώρο την πανοραμική οροφή. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι για το λανσάρισμα η Opel προσφέρει δωρεάν επιπλέον εξοπλισμό, ανάλογα με την κάθε έκδοση. Πιο συγκεκριμένα στην έκδοση Enjoy προσφέρει ζάντες 16 ιντσών και προβολείς ομίχλης, ενώ στη Sport ζάντες 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό και την έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό.
Τελικά, με αυτό τον εξοπλισμό, τις τιμές αλλά και γενικότερα τα όσα έχει να προσφέρει, το Corsa είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει έναν ιδιαίτερα σκληρό αντίπαλο στην ήδη κορεσμένη κατηγορία των supermini.