Την εποχή που η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά πραγματικότητα, χρειάζεσαι αρκετά ελαφρυντικά ώστε να δώσεις "ζωή" σε μια οκτακύλινδρη πρόταση που φλερτάρει, όσο τίποτε άλλο, με την υπερβολή.
Την εποχή που η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά πραγματικότητα, χρειάζεσαι αρκετά ελαφρυντικά ώστε να δώσεις «ζωή» σε μια οκτακύλινδρη πρόταση που φλερτάρει, όσο τίποτε άλλο, με την υπερβολή.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
6.208 κ.εκ.
Ισχύς:
457 ίπποι/6.800 σ.α.λ.
Ροπή:
600 Nm/ 5.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 4.5 δλ
Τελ. ταχύτητα:
280 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
90.700 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
115.756 ευρώ
Απρόσμενα, όσο και πειστικά, η απάντηση στις οικολογικές σου ανησυχίες έρχεται από τον εθιστικό βρυχηθμό του θηριώδους V8.
O ήχος που παράγεται από τις απολήξεις των εξατμίσεων οδηγεί σε «safe mode» κάθε είδος περιβαλλοντολογικής αναστολής, δίνοντας ταυτόχρονα το «πράσινο φως» για την περαιτέρω διερεύνηση της γερμανικής πρότασης.
H κορυφαία ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια που συναντάς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μαρτυρούν την αριστοκρατική του καταγωγή, υπενθυμίζοντας ταυτόχρονα ότι πίσω από το πληθωρικό προφίλ της C 63 AMG κρύβεται μια αυθεντική Mercedes-Benz.
Με εξαίρεση τον πίνακα οργάνων, τα τύπου bucket καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι, ο θάλαμος επιβατών του γερμανικού sedan έχει διατηρήσει τα επιμέρους χαρακτηριστικά των «πολιτικών» του εκδόσεων.
Θα περίμενες, ίσως, περισσότερα από μια πρόταση 457 ίππων που δείχνει ακόμα και σήμερα να ασφυκτιά στο συντηρητικό παρελθόν της φίρμας, χάνοντας μια ακόμα ευκαιρία ουσιαστικού εντυπωσιασμού.
Ο εξαιρετικά πλούσιος εξοπλισμός δεν αρκεί σε ένα αυτοκίνητο που θέλει να ονομάζεται «καθαρόαιμο» και προσανατολίζεται στην προσφορά της απόλυτης οδηγικής εμπειρίας.
Πέρα από την συμβατική αισθητική του εσωτερικού, κριτική χωρά και το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, το οποίο μάλιστα δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ρυθμίσεων.
Περισσότερο… αιχμηρή πάντως θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τη σχεδίαση του εξωτερικού τμήματος.
Σε αυτήν την περίπτωση η Mercedes-Benz στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων δημιουργώντας το ιδανικό περίβλημα για την θηριώδη C-Class των 6,3 λίτρων.
Υπέρ
Απόδοση κινητήρα
Εντυπωσιακή εμφάνιση
Αποτελεσματικό σύστημα πέδησης
Κατά
Περιορισμένες αλλαγές στο εσωτερικό
Μέτρια αίσθηση τιμονιού
Υψηλή κατανάλωση καυσίμου
Το αποτέλεσμα δικαιώνει τις επιλογές της φίρμας, καθώς η γερμανική μπερλίνα διαφοροποιείται, χωρίς ωστόσο να προκαλεί με ακραίες σχεδιαστικές επιλογές.
Η ανασχεδιασμένη μάσκα, ο προφυλακτήρας, τα διογκωμένα φτερά, η διακριτική αεροτομή στο πίσω τμήμα, οι τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων και ο αεροδυναμικός διαχύτης διαμορφώνουν το ιδιαίτερο σχεδιαστικό προφίλ της C-Class 63 AMG.
Λιγότερο εμφανείς, αλλά σε κάθε περίπτωση ουσιαστικότερες είναι οι τροποποιήσεις που φέρουν τα μηχανικά τμήματα της τετράθυρης Mercedes-Benz.
Όλα δείχνουν να ξεκινούν από το οκτακύλινδρο μοτέρ των 457 ίππων και των 600 Nm ροπής, που χωρίς δυσκολία επισκιάζει κάθε επιμέρους χαρακτηριστικό του γερμανικού sedan.
Κατασκευασμένος στο χέρι, ο V8 των 6.208 κ.εκ. έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 2005, εξοπλίζοντας από τότε προτάσεις που φέρουν την υπογραφή της AMG.
Λιγότερο πομπώδες, αλλά εξίσου αποτελεσματικό αποδεικνύεται το αυτόματο κιβωτίο των επτά σχέσεων (7 G-Tronic).
Διαθέτοντας τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Sport και Manual) ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις του κινητήρα, χωρίς ωστόσο να προσφέρει τις ανάλογες συγκινήσεις με ένα χειροκίνητο ή ακόμα καλύτερα με ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Μέτριο, για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Η αμεσότητα που προσφέρει η «κοντή» κρεμαγιέρα των 2,5 στροφών από άκρη σε άκρη δεν είναι ικανή να αναπληρώσει το έλλειμμα πληροφόρησης που γίνεται αισθητό από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Στο ύψος των περιστάσεων, αντίθετα, στέκεται το σύστημα πέδησης της C 63 AMG. Οι εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες του μπροστινού και πίσω άξονα αντίστοιχα, συνοδεύονται από διάτρητους-αεριζόμενους δίσκους, απλοποιώντας την διαδικασία της επιβράδυνσης.
Ανεξάρτητα από την δυναμική που μπορεί να σου μεταδώσει ένα αυτοκίνητο 457 ίππων, η κορυφαία C-Class παραγωγής θα σε ακολουθήσει αδιαμαρτύρητα στις καθημερινές σου διαδρομές.
Αρκεί να συνηθίσεις την αναμενόμενη σκληρότητα της ανάρτησης και το γεγονός ότι η κατανάλωση καυσίμου προσεγγίζει -αν δεν ξεπερνά- τα 20 λίτρα/100 χλμ.
Όπως και να έχει, πάντως, η C 63 AMG αργά ή γρήγορα θα σε αποζημιώσει. Επιλέγοντας την ασφαλή οδό των ηλεκτρονικών, αυτό που απομένει από ένα πισωκίνητο sedan 457 ίππων είναι η αίσθηση της απόλυτης επιτάχυνσης.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αρκούν 4,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. (επιλέγοντας το «sport package» της AMG η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 280 χλμ./ώρα).
Επειδή, ωστόσο, οι αριθμοί φανερώνουν τη μισή -μόνο- αλήθεια, η Mercedes-Benz τοποθετεί, για πρώτη φορά σε μια πρόταση της AMG, σύστημα δυναμικής ευστάθειας με τρία προγράμματα λειτουργίας («ON», «SPORT» και «OFF»).
Στην πρώτη περίπτωση τα πράγματα απλοποιούνται, καθώς η επέμβαση του ESP είναι άμεση και καθοριστική για τη μετέπειτα… πορεία του αυτοκινήτου.
Αντίθετα, στη διαμόρφωση «SPORT» το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας παρεμβαίνει καθυστερημένα, επιτρέποντας έστω και την στιγμιαία αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.
Για τους πιο… τολμηρούς προσφέρεται και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ESP, το οποίο εμπλέκεται μόνο όταν ο οδηγός καταφύγει στην χρήση των φρένων.
Ανεξάρτητα από τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, η C 63 AMG αποτελεί μια εξαιρετική άσκηση αυτοσυγκράτησης, καθώς τα 600 Nm μέγιστης ροπής του κινητήρα εξαντλούν με χαρακτηριστική ευκολία τα όρια πρόσφυσης των πίσω τροχών.
Ακόμα και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (στον προαιρετικό εξοπλισμό) δείχνει ανήμπορο να διαχειριστεί την θηριώδη ροπή του οκτακύλινδρου κινητήρα, αλλά και τη δεδομένη ολισθηρότητα των ελληνικών δρόμων.
Τελικά, η λελογισμένη χρήση του δεξιού πεντάλ αποτελεί τη μοναδική απάντηση στην προκλητικά ωμή δύναμη που σου προσφέρει απλόχερα η C63 AMG των 115.000 ευρώ.
Κινητήρας
Κυβισμός
6.208 κ.εκ.
Κύλινδροι
8σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι)
457/6.800σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
600/5.000σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/στο διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή
102,2×94,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
73,6
Μετάδοση
Κίνηση
Πίσω
Κιβώτιο
Αυτόματο κιβώτιο επτάσχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)