Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Audi A4 2008: Βελτιστοποίηση

Audi A4 2008: Βελτιστοποίηση

Ν. Καραγιαννόπουλος «Αν θες να κάνεις εντύπωση σε μία συγκέντρωση, εμφανίσου τελευταίος». Κάπως έτσι φαίνεται να σκέφτηκε η Audi, αφήνοντας τους ομοεθνείς «εχθρούς» της να παρουσιάσουν πρώτοι τα δυνατά τους χαρτιά στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών κύρους, για να αποκτήσει σημαντικό πλεονέκτημα στη μάχη των πωλήσεων, αλλά και του γοήτρου. Με εντελώς καινούρια εμφάνιση και […]

Ν. Καραγιαννόπουλος

«Αν θες να κάνεις εντύπωση σε μία συγκέντρωση, εμφανίσου τελευταίος». Κάπως έτσι φαίνεται να σκέφτηκε η Audi, αφήνοντας τους ομοεθνείς «εχθρούς» της να παρουσιάσουν πρώτοι τα δυνατά τους χαρτιά στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών κύρους, για να αποκτήσει σημαντικό πλεονέκτημα στη μάχη των πωλήσεων, αλλά και του γοήτρου.



Με εντελώς καινούρια εμφάνιση και φυσικά δάπεδο, το νέο Α4 είναι πλέον έτοιμο, αν και το κοινό έχει πάρει μία πρώτη γεύση, χάρη στο coupe A5, που δεν αποτελεί μυστικό ότι μοιράζονται αρκετά κοινά.



Πιστή στη σχεδιαστική της φιλοσοφία η γερμανική εταιρεία, δεν προέβη σε αμφιβόλου αποτελέσματος σχεδιαστικές ακρότητες, αφού το ζητούμενο δεν είναι πάντα ο εντυπωσιασμός, αλλά κυρίως οι αριθμοί των πωλήσεων. Έτσι, δεν ξεφεύγει από τις σχεδιαστικές φόρμες του Α5, καταφέρνοντας ωστόσο να ξεχωρίζει διακριτικά από το δίπορτο coupe μοντέλο.



Πέρα από τις δύο επιπλέον πόρτες, τα μπροστινά φωτιστικά σώματα του Α4 είναι διαφοροποιημένα, με ενσωματωμένη την κυματοειδή σειρά των LED φώτων ημέρα στο κάτω μέρος του κυρίως προβολέα. Δείχνουν να προέρχονται από το R8, ωστόσο αρχικά ξενίζουν, τουλάχιστον στις φωτογραφίες.



Το προφίλ του Α4 δείχνει πιο συντηρητικό σε σχέση με εκείνο του Α5, εξαιτίας ίσως των πιο καθαρών γραμμών και φυσικά της κλασικής τριών όγκων μορφής. Ελαφρά διαφοροποίηση υπάρχει και στο πίσω μέρος, καταφέρνοντας να μοιάζει αρκετά με εκείνο του Α5, χωρίς πάλι να είναι «φωτοτυπία».



Αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στο εσωτερικό, αν και οι ομοιότητες σε αυτή την περίπτωση είναι περισσότερες. Οπτικά τουλάχιστον, η ποιότητα κατασκευής δεν επιδέχεται κριτικής, κάτι που είναι πολύ πιθανό να ισχύει και στην πραγματικότητα, αφού η γερμανική εταιρεία δεν έχει δώσει δείγματα γραφής για το αντίθετο.



Η πιο σημαντική όμως αλλαγή του νέου Α4 αφορά στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα. Ήδη από το Α5, ο κινητήρας έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω, ώστε να εξαλειφθεί στο μεγαλύτερο βαθμό η «μπροστόβαρη» κατανομή βάρους του σημερινού μοντέλου.



Γεγονός είναι πως ο κινητήρας, που παραμένει τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, μετατοπίστηκε προς τα πίσω, αφού ο μπροστινός άξονας είναι κατά 15,4 εκατοστά πιο μπροστά τοποθετημένος σε σχέση με το σημερινό Α4, βελτιώνοντας έτσι την κατανομή του βάρους. Αυτό είχε επίσης και σαν αποτέλεσμα την αύξηση του μεταξονίου κατά περίπου 16 εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα 2,8 μέτρα -4 εκατοστά μεγαλύτερο και από τη BMW σειρά 3 αλλά και από τη νέα Mercedes-Benz C-Class.



Η αύξηση αυτή του μεταξονίου, μόνο θετικό αποτέλεσμα μπορεί να έχει στον τομέα των εσωτερικών χώρων, όπου το σημερινό μοντέλο δεν διακρίνεται ιδιαίτερα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, ενώ εκείνος των αποσκευών φτάνει τα 480 λίτρα στις μπροσθιοκίνητες εκδόσεις.



Παράλληλα με την αύξηση του μεταξονίου, αυξήθηκε και το συνολικό μήκος που άγγιξε τα 4,7 μέτρα από 4,58 του σημερινού μοντέλου, κάτι που σημαίνει ότι είναι μεγαλύτερο και από τους δύο ομοεθνείς ανταγωνιστές του που «σταματούν» στα 4,58 μέτρα. Ωστόσο, το αυξημένο μήκος βοήθησε τη γερμανική εταιρεία, σε συνδυασμό και με τη μελετημένη αεροδυναμική, να επιτύχει κορυφαία τιμή συντελεστή αεροδυναμικής για την Audi που φτάνει το 0,27.



Ευχάριστο πάντως είναι το γεγονός, ότι παρόλη την γενναία αύξηση των διαστάσεων, το βάρος της βασικής μπροσθιοκίνητης έκδοσης του 1,8 TFSI παρέμεινε στα 1.410 κιλά. Ενδεικτικά, η σημερινή αντίστοιχη έκδοση με τον «αειθαλή» 1,8Τ και μήκος 4,58 μέτρα ζυγίζει 1.390 κιλά.



Άλλη μία «έκπληξη» για την Audi μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι ο

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο