
Ολική επαναφορά για τα επαγγελματικά Renault
Με τρία νέας, όσο και χρηστικής σχεδίασης, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα η γαλλική φίρμα δίνει μια πρώτη γεύση για την EV αναμόρφωση των επαγγελματικών της στο κοντινό μέλλον
H γαλλική φίρμα δίνει μια πρώτη γεύση από τη νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών vans με τα οποία φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την επαγγελματική κατηγορία.
Εκτός από το Trafic Ε-Tech που στη νέα, ηλεκτρική του εκδοχή ακολουθεί μια εντελώς νέα σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με τον «παρόντα» εαυτό του, η Renault αποκάλυψε επίσης το Estafette, ένα van με αυξημένο ύψος και χρηστικότητα το οποίο ακολουθεί τις επιταγές του ομώνυμου concept που προηγήθηκε και όπως και το «τρίτο» Goelette, ένα επίσης ηλεκτρικό, αλλά με τη λογική chassis cab με «γυμνό» πλαίσιο στο πίσω τμήμα που επιτρέπει κάθε είδους υπερκατασκευή.
Τα δύο τελευταία αποτελούν μια δημιουργική αναπροσαρμογή ομώνυμων ιστορικών επαγγελματικών Renault καθώς η γαλλική φίρμα δείχνει να επεκτείνει την τάση της ηλεκτρικής αναβίωσης κλασικών μοντέλων και στα επαγγελματικά της.
Κοινό παρονομαστή και των τριών μοντέλων αποτελεί μια νέα, ευέλικτη αρχιτεκτονική τύπου skateboard την οποία η γαλλική φίρμα προσδιορίζει ως Software Defined Vehicle η οποία έχει εξελιχθεί από την Ampere. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα τα μοντέλα θα λανσάρονται σταδιακά από το 2026 και εν είδει υπενθύμισης αποτελούν «μέλη» της νέας κοινοπραξίας των Renault, Volvo Trucks και της γαλλικής εταιρείας μεταφορών CMA CGM, Flexis όπου οι τρεις εταιρείες συμμετέχουν με ποσοστά 45%, 45% και 10% αντίστοιχα, έχοντας επενδύσει 300 εκ. ευρώ οι δύο πρώτες και 120 εκ. ευρώ η τελευταία.

Αυτό που δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί είναι κατά πόσο το νέο μεσαίο Trafic θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα απαρνηθεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όποια και αν είναι η στρατηγική των Γάλλων είναι σαφές ότι η ηλεκτρική έκδοση δεν έχει καμία σχεδιαστική σύνδεση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου.

Στην όψη της ξεχωρίζουν τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα LED που τοποθετούνται ψηλά, κάτω ακριβώς από το παρμπρίζ και συνδέονται με μια φωτεινή γραμμή σε μαύρο φόντο στο κέντρο της οποίας κυριαρχεί το λογότυπο της Renault. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στον σχεδιασμό του παρμπρίζ που υπόσχεται περισσότερη ορατότητα από ποτέ ενώ αξίζει να παρατηρήσει κανείς τους ακροβολισμένους τροχούς οι οποίοι προφανώς στοχεύουν στην μεγιστοποίηση της χωρητικότητας. Η Renault σημειώνει ότι παρά το μέγεθός του και ακριβώς χάρη στην αποδοτική διάταξη, το Trafic έχει κύκλο στροφής ανάλογο του Renault Clio. Επίσης στο πίσω τμήμα έχουν τοποθετηθεί ασύμμετρες πόρτες καθώς και ένα spoiler προς όφελος της αεροδυναμικής.
Προς το παρόν η γαλλική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει τεχνικά χαρακτηριστικά ωστόσο με βάση τα μοντέλα που διαθέτει αυτή την στιγμή η Ampere, διαθέτει μπαταρίες 40 έως 84 kWh. H μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του ηλεκτρικού Trafic επωφελείται από μπαταρία 52 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία 300 χλμ. και θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο ότι θα υπάρξει βελτίωση ως προς αμφότερα τα μεγέθη.

Το Estafette που για την ιστορία επανέρχεται στο portfolio της Renault ως όνομα μετά από 45 χρόνια καθώς υπήρξε σταθερά στην γκάμα της από τη δεκαετία του ’60 έως το 1980, είναι ένα τετραγωνισμένο και ψηλό van με διαστάσεις 5,27 μ. μήκος, 1,92 μ. πλάτος και 2,6 μέτρα ύψος ακολουθώντας όσο πιστά επιτρέπουν οι προδιαγραφές παραγωγής του το πρωτότυπο που προηγήθηκε. Η λογική εκτός από τον προφανή ωφέλιμο όγκο για φόρτωση είναι η ευκολία στην φόρτωση και στην εκφόρτωση καθώς σύμφωνα με τις συστάσεις των Γάλλων, το αυξημένο ύψος της κατασκευής επιτρέπει σε άτομα με ύψος έως 1,9 να κυκλοφορούν όρθιοι στο εσωτερικό του, πηγαίνοντας από το cockpit στον χώρο φόρτωσης και αντιστρόφως.

Το Goelette που έλκει την καταγωγή του από τα ομώνυμα επαγγελματικά που αποτελούσαν μέρος της γκάμας της γαλλικής φίρμας μεταξύ 1950 και 1970 και θα είναι διαθέσιμο ως chassis cab για εξατομικευμένες τροποποιήσεις, ή και με cargo box προσφέροντας πλήθος παραλλαγών.

Και τα τρία μοντέλα θα παράγονται σταδιακά από το 2026 στο εργοστάσιο του Sandouville στη βόρεια Γαλλία όπου ήδη κατασκευάζεται το μέχρι σήμερα γνωστό Trafic.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις