Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Όλα για τη ζωή μας»: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι του αλατιού στη διατροφή μας

«Όλα για τη ζωή μας»: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι του αλατιού στη διατροφή μας

Οι ειδικοί κρούουν καμπανάκι κινδύνου για την υπερκατανάλωσή του και συστήνουν να μην υπερβαίνουμε τα 5 γραμμάρια αλατιού ημερησίως.

Αναμφισβήτητα το αλάτι είναι ένα συστατικό στη διατροφή μας που δεν δίνει μόνο νοστιμιά αλλά έχει και θετικές ιδιότητες.

Τα προβλήματα ξεκινούν από τη στιγμή που αρχίζουμε να το υπερκαταναλώνουμε.

Τα τελευταία χρόνια όλοι οι διεθνείς οργανισμοί προσπαθούν να μας πουν με καμπάνιες που κάνουν ότι πρέπει να μειώσουμε την ποσότητα αλατιού που καταναλώνουμε καθώς αυτή σχετίζεται με απλά και πιο σοβαρά προβλήματα υγείας.

Καλεσμένοι της εκπομπής «Όλα για τη ζωή μας» και του Μιχάλη Κεφαλογιάννη ήταν η δημοσιογράφος-παρουσιάστρια, Μαριλένα Γεραντώνη και ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Κωνσταντίνος Ξένος, όπου μίλησαν για τη σημασία του αλατιού στον οργανισμό και κατά πόσο επιβάλλεται να μειώσουμε την κατανάλωσή του.

Η Μαριλένα Γεραντώνη αποκάλυψε πως έχει υπόταση, κληρονομική, πράγμα που καθιστά για εκείνη τη λήψη του αλατιού πολύ βασική.

«Έχω πάντοτε ένα αλμυρό σνακ στη τσάντα, στο γραφείο μου. Ξυπνάω πολλές φορές με υπόταση, σηκώνομαι από το κρεβάτι και ζαλίζομαι» είπε.

Πρόσθεσε, πως προσπαθεί να το χρησιμοποιεί με φειδώ και έχει βγάλει εκτός της διατροφής της, το επεξεργασμένο αλάτι.

Ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Κωνσταντίνος Ξένος εξήγησε αρχικά πως όταν λέμε αλάτι μιλάμε για το χλωριούχο νάτριο, το οποίο είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού, του νευρικού συστήματος και του μυικού.

«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να καταναλώνουμε στις ενδεδειγμένες ποσότητες το αλάτι και να υπολογίζουμε πάντα ότι δεν μιλάμε μόνο για το αλάτι που βάζουμε εμείς στην τροφή μας, αλλά και αυτό που υπάρχει σε πολλές επεξεργασμένες τροφές», επισήμανε ο κ. Ξένος.

Στη συνέχεια, ο διατροφολόγος τόνισε πως οι τελευταίες συστάσεις λένε πως δεν πρέπει να υπερβαίνουμε τα 5 γραμμάρια αλατιού (ένα κοφτό κουταλάκι του γλυκού) ημερησίως καθώς όλες οι τροφές, οι ακατέργαστες έχουν νάτριο.

Σημείωσε δε σε περιπτώσεις έντονης εφίδρωσης επιβάλλεται να καταναλώνουμε περισσότερο αλάτι.

Στην περίπτωση που υπερκαταναλώσουμε αλάτι, παρατηρούμε μία κατακράτηση υγρών, επίσης διψάμε πολύ.

Δείτε το σχετικό βίντεο

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 77-71: Ο Σλούκας «σφράγισε» το πλεονέκτημα έδρας

Με τον Σλούκα να σκοράρει στο φινάλε, ο Παναθηναϊκός επιβλήθηκε του Ολυμπιακού με 77-71 και σφράγισε το πλεονέκτημα έδρας στα πλέι οφ της Basket League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024