Αν θέσει κανείς το αφελές ερώτημα «τι είχε στο μυαλό του ο Χίτλερ όταν έπραττε τόσο απάνθρωπα πράγματα εναντίον των Εβραίων», τότε είναι δυνατό να δοθούν αρκετές απαντήσεις .

Μία απάντηση ( στην οποία θέλω να επικεντρώσω την προσοχή μου) λέει το εξής πράγμα : Ο Χίτλερ ήταν ένας αγύρτης, ένας ενσυνείδητος χειραγωγός του οποίου το μίσος για τους Εβραίους καθώς και οι άλλες πολιτικές πεποιθήσεις χρησιμοποιήθηκαν περίτεχνα για να φθάσει στην εξουσία, που ήταν ο μοναδικός αληθινός του σκοπός.  («Ζίζεκ, Ο Χίτλερ ως είρων»;)

Μήπως, λοιπόν, κατά παρόμοιο τρόπο ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Λαγός αρνείται αναιδώς και απαράδεκτα το «παραμύθι του Πολυτεχνείου και τους νεκρούς του», όπως είπε πριν από δύο μέρες στη Βουλή, γιατί νομίζει ότι το κόμμα του βρίσκεται σε πολιτική άνοδο και ότι απευθύνεται σε μια κοινωνία, η οποία- λόγω της κρίσης- έχει χάσει πλέον το αξιακό της υπόστρωμα και μπορεί να πιστεύει τα πάντα;

Και πώς το πετυχαίνει αυτό; Υιοθετώντας μια γνωστή χιτλερική μεθοδολογία , η οποία λέει ότι προκειμένου να κυριαρχήσει κανείς στα πλήθη και να διεγείρει τα πάθη τους, θα πρέπει να τους παρουσιάσει μια απλοποιημένη εικόνα ενός μεγάλου εχθρού στον οποίο αποδίδεται όλο το φταίξιμο!

Και ποιος είναι ο μεγάλος εχθρός που φταίει ιστορικά για τα πάντα; Η Μεταπολίτευση και η διαφθορά της!

Και εδώ ακριβώς έγκειται η μέγιστη ιδεολογική διαστρέβλωση της Χρυσής Αυγής. Τι εννοώ;

Η μεταπολίτευση ήταν ένα σύνθετο ιστορικό μέγεθος.  Άνοιξε πολύ θετικές προοπτικές για την ελληνική κοινωνία ( δημοκρατική σταθερότητα, εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία), αλλά βεβαίως εμπεριείχε και πολλές αρνητικές εκφάνσεις ( αυταρχικοί πρωθυπουργοί, έλλειμμα αντιπροσώπευσης, διαφθορά, σκάνδαλα κ.λπ.).

Όμως, η Χρυσή Αυγή λανσάρει μονοδιάστατα τη διαφθορά της μεταπολίτευσης -γιατί αυτή η επιχειρηματολογία σήμερα πείθει- προκειμένου να ακυρώσει χυδαία μια άλλη αναμφισβήτητη πραγματικότητα, η οποία ήταν το Πολυτεχνείο και οι νεκροί του (όπως αποδεικνύεται και από την επίσημη έρευνα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών)!

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Αν σήμερα -λόγω της απίστευτης αξιακής χρεοκοπίας που βιώνουμε ως κοινωνία- αποδεχθούμε τα πάντα, τότε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε λησμονήσει εντελώς την ιστορία μας.

Και ένας λαός, χωρίς ιστορία, δεν έχει μέλλον!

 

Ο Γρηγόρης Καλφέλης είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ