Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Infobank-Hellastat: Kάμψη της αγοράς αρωμάτων και καλλυντικών το 2013

Το 2013 η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών σημείωσε νέα υποχώρηση κατά 3,5%, στα 816 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει από μελέτη της Infobank Hellastat για τον εγχώριο κλάδος της λιανικής εμπορίας αρωμάτων & καλλυντικών η μείωση ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με το 2011, όταν και είχε σημειωθεί υποχώρηση κατά 9%. Σε σχέση με το […]

Το 2013 η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών σημείωσε νέα υποχώρηση κατά 3,5%, στα 816 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει από μελέτη της Infobank Hellastat για τον εγχώριο κλάδος της λιανικής εμπορίας αρωμάτων & καλλυντικών η μείωση ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με το 2011, όταν και είχε σημειωθεί υποχώρηση κατά 9%.

Σε σχέση με το επίπεδο του 2010, η αγορά λιανικής έχει υποστεί απώλεια περίπου 230 εκατ. ευρώ, μέγεθος που μεταφράζεται σε μείωση 22%. Σε αυτή την πτωτική αγορά, παρατηρείται στροφή με-γάλου μέρους των καταναλωτών από τα ακριβότερα στα φθηνότερα προϊόντα. Το μεγαλύτερο μέρος την πτώσης των λιανικών πωλή-σεων προέρχεται από τα προϊόντα μαλλιών και τα είδη περιποίησης προσώπου και σώματος.

Η υποχώρηση των προηγούμενων ετών επιβεβαιώνεται και από τη φθίνουσα πορεία του δείκτη κύκλου εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ για τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών. Το 2013 ο εν λόγω δείκτης σημείωσε περαιτέρω επιτάχυνση του ρυθμού πτώσης του σε 15,4%, μειούμενος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.

Ωστόσο, τους πρώτους 7 μήνες του 2014 η αγορά καλ-λυντικών εμφανίζει ενδείξεις σταθερότητας, καθώς ο δείκτης σημείωσε μικρή άνοδο 1,4% σε ετήσια βάση. Η μικρή αυτή ανάκαμψη οφείλεται στη σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών της χώρας, όμως το λιανικό εμπόριο βρίσκεται ακόμα σε αρκετά πρώιμο στάδιο ανόδου, ώστε να γίνεται λόγος για οριστική έξοδο από την ύφεση των προηγούμενων ετών.

Η υποχώρηση της ζήτησης έχει οδηγήσει τις επιχειρή-σεις στην παροχή σημαντικών προσφορών και εκπτώ-σεων, ιδίως στα επώνυμα προϊόντα. Επίσης, αρκετές επιχειρήσεις προχωρούν σε αναδιοργάνωση των δι-κτύων τους και μείωση του αριθμού των καταστημάτων, καθώς αρκετά σημεία πώλησης εμφανίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας, όντας πλέον ζημιογόνα.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η μικρή άνοδος του κύκλου εργασιών στην αγορά καλλυντικών το πρώτο επτάμηνο του 2014 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά, ωστόσο η έξοδος από την ύφεση αναμένεται να είναι βραδεία λόγω της αρκετά μεγάλης υποχώρησης που προηγήθηκε».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 43 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

  • Οι συνολικές Πωλήσεις του δείγματος το 2013 υποχώρησαν περαιτέρω κατά 7,6%, στα 375,28 εκατ. ευρώ.
  • Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 36%, στα 18,17 εκατ. ευρώ, ενώ οι προ φόρων ζημιές του 2012, ύψους 6,20 εκατ. ευρώ, μετατράπηκαν σε κέρδη 12 εκατ. ευρώ.
  • Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ ενισχύθηκαν σε 6,8% και 3,9% αντίστοιχα.
  • Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια περιορίστηκε ελαφρώς σε 2,2 προς 1.
  • Η μέση αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) σημείωσε ανάκαμψη στο 8,6%, από 5,9% το προηγούμενο έτος.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο