Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Διευκρινίσεις από το ΙΚΑ σχετικά με τη διαχείριση των αιτήσεων ρύθμισης

Διευκρινίσεις από το ΙΚΑ σχετικά με τη διαχείριση των αιτήσεων ρύθμισης

Αναλυτικές οδηγίες για τη διαχείριση των αιτήσεων ρύθμισης παρέσχε η Διοίκηση του ΙΚΑ, καθώς παρατηρήθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει ακολουθηθεί η ορθή διαδικασία στη διεκπεραίωση της διαχείρισης εισερχομένων» των αιτήσεων ρύθμισης.

Αναλυτικές οδηγίες για τη διαχείριση των αιτήσεων ρύθμισης παρέσχε η Διοίκηση του ΙΚΑ, καθώς παρατηρήθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει ακολουθηθεί η ορθή διαδικασία στη διεκπεραίωση της «Διαχείρισης Εισερχομένων» των αιτήσεων ρύθμισης.

Όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο η διαδικασία έχει ως εξής:

Ο εργοδότης υποβάλλει στο αρμόδιο Υποκατάστημα/Παράρτημα ΙΚΑ- ΕΤΑΜ της έδρας του την σχετική αίτηση ρύθμισης. Η εν λόγω αίτηση καταχωρείται αμέσως στο μηχανογραφικό σύστημα του ΟΠΣ/ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου και χορηγείται αντίστοιχο αποδεικτικό στον εργοδότη ή στον εξουσιοδοτούμενό του.

Κατά το πέρας του ωραρίου ο προϊστάμενος του τμήματος ή της Διεύθυνσης χρεώνει τις αιτήσεις για διεκπεραίωση στους αρμόδιους για τον έλεγχο υπαλλήλους. Μετά την χρέωση στον αρμόδιο για τον έλεγχο υπάλληλο οι αιτήσεις είναι σε κατάσταση «προς έλεγχο» ενώ συγχρόνως ενημερώνονται και οι αρμόδιοι υπάλληλοι από τον προϊστάμενο.

Ο υπάλληλος φροντίζει για την άμεση διενέργεια του ελέγχου, καταλογισμό και βεβαίωση εισφορών από διαφορές ελέγχου, αυτοτελών προστίμων, καταγγελίες, Έλεγχος Δηλωθέντων Καταβληθέντων κ.λ.π. εκτός εάν από τις διατάξεις προβλέπεται διαφορετικά.

Μετά το πέρας του ελέγχου ο υπάλληλος επιλέγει το συγκεκριμένο αίτημα και καταχωρεί τ’ αποτελέσματα του ελέγχου (μισθολογική περίοδο, ποσό βεβαιωθεισών εισφορών και τυχόν παρατηρήσεις). Κατά την ολοκλήρωση της καταχώρησης, καταχωρείται από το σύστημα αυτόματα ημερομηνία η οποία θα είναι η ημερομηνία διεκπεραίωσης του ελέγχου.

Στη συνέχεια θα πρέπει άμεσα να ενημερωθεί ο εργοδότης για το πέρας της διενέργειας ελέγχου, προκειμένου να προσέλθει στο Υποκατάστημα για την παραλαβή τυχόν καταλογιστικών πράξεων.

Όταν ο εργοδότης προσέλθει στο Υποκατάστημα για την παραλαβή τυχόν καταλογιστικών πράξεων καθώς και της αιτήσεως του στην οποία έχουν καταχωρηθεί τα απαραίτητα στοιχεία, άμεσα ο προϊστάμενος του τμήματος ή της Διεύθυνσης διεκπεραιώνει την αίτηση ώστε να αποχρεωθεί. Κατά την ολοκλήρωση της διεκπεραίωσης καταχωρείται από το σύστημα αυτόματα ημερομηνία η οποία θα είναι η ημερομηνία διεκπεραίωσης ελέγχου.

Μετά την διεκπεραίωση των αιτήσεων των εργοδοτών θα ακολουθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα η διενέργεια ουσιαστικού ελέγχου.

Σύμφωνα με το ΙΚΑ τα παραπάνω ισχύουν για την διαχείριση των αιτήσεων ρύθμισης των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Headlines:
Δείτε όλες τις Τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο