Επικρίσεις, ενστάσεις και προτάσεις από τους αρμόδιους φορείς για το νέο λύκειο
Με όλους τους αρμόδιους φορείς να επικρίνουν, κατά βάση τον χρόνο κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο και να ζητούν είτε την απόσυρσή του, είτε αλλαγές και τροποποιήσεις, ολοκληρώθηκαν οι τοποθετήσεις στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Με όλους τους αρμόδιους φορείς να επικρίνουν, κατά βάση τον χρόνο κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο και να ζητούν είτε την απόσυρσή του, είτε αλλαγές και τροποποιήσεις, ολοκληρώθηκαν οι τοποθετήσεις στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έχει βαθιά αντιεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά και είναι με υλικά παλαιότερων αποτυχημένων πειραμάτων, ενώ έμφαση έδωσε και στο θέμα των μετατάξεων, κάνοντας λόγο για λογική «τακτοποίησης ημετέρων».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με 16.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους υπόλοιπους εξαθλιωμένους.
Έμφαση στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις συνολικές ετήσιες δαπάνες των νοικοκυριών, σε ό,τι αφορά γενικά τις υπηρεσίες στην εκπαίδευση, έδωσε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) Νίκος Παϊζης, τονίζοντας ότι φθάνουν στα 5,5 δισ. ευρώ, ειδικότερα δε για φροντιστήρια, ξεπερνούν τα 1,1 δισ. ευρώ.
«Η γενική και επαγγελματική εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι ισότιμη με το γενικό λύκειο. Ωστόσο και με αυτό το νομοσχέδιο παραμένει δεύτερης ποιότητας σχολείο» σημείωσε.
«Όραμά μας είναι ένα λύκειο ενιαίο και ελκυστικό. Με το νομοσχέδιο αυτό η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση κατακερματίζεται» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Γιώργος Μουστάκας.
Παράλληλα επισήμανε ότι «δεν μπορεί την επόμενη μέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου να εφαρμοστούν οι αλλαγές», για αυτό πρότεινε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, να γίνει διαβούλευση και από του χρόνου να τεθούν σε εφαρμογή τα νέα μέτρα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων, Κωνσταντίνος Καρκανιάς, σημείωσε ότι «μόνιμο παράπονο των φορέων της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι ότι δεν καλούνται ποτέ να συμμετάσχουν στην προετοιμασία ενός νομοσχεδίου» και πρότεινε -μεταξύ άλλων- τα κολέγια να έχουν και άδεια για τη δημιουργία κέντρων διά βίου μάθησης.
Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής Δημήτρης Αφουξενίδης έκανε λόγο για θετικά και αρνητικά του νομοσχεδίου.
Θετικό και στη σωστή κατεύθυνση χαρακτήρισε το άρθρο 28, σημειώνοντας ότι μπαίνει τάξη στην επαγγελματική κατεύθυνση, ενώ ζήτησε αλλαγές στο άρθρο 33 που αφορά την ίδρυση ιδιωτικών ΙΕΚ ειδικής αγωγής.
Έντονα επικριτικός εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Μαθητών Αθήνας Βασίλης Τόγιας, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου και υποστηρίζοντας ότι «είναι βαθιά ταξικό, αντιδραστικό, λαιμητόμος για το μέλλον των παιδιών και των λαϊκών οικογενειών».
Την αναστολή εφαρμογής του νομοσχεδίου, καθώς, όπως υποστήριξε, δεν έγινε καμία διαβούλευση, ζήτησε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καθηγητών Πανεπιστημίου Στάθης Σταθόπουλος τονίζοντας την ανάγκη συναίνεσης που πρέπει να υπάρξει στις επιχειρούμενες αλλαγές.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Γιάννης Τσάκνης, υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι με το νομοσχέδιο δεν αλλάζει επί της ουσίας τίποτα, αντίθετα ενισχύεται η παραπαιδεία και πρόσθεσε ότι «η λύση για την ανάπτυξη της οικονομίας είναι το επαγγελματικό λύκειο και εκεί πρέπει να γίνει πολύ σημαντική η επένδυση».
Να οριστούν κριτήρια για τη συγκρότηση των επιτροπών αξιολόγησης των γραπτών, αλλά και να προβλέπεται η συμμετοχή εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων, και αυτών που προέρχονται οι μαθητές και αυτών που θα πάνε, ζήτησε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ένωσης Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων Βασίλης Παπατσίμπας.
Αλλαγές ζήτησε και ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία Ιωάννης Λυμβαίος, ο οποίος έκανε λόγο για διαχωρισμό μαθητών σε πατρικίους και πληβείους, τονίζοντας ότι είναι απαράδεκτο να προκύπτουν τέτοιες κραυγαλέες περιπτώσεις.
Τέλος ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Στάθης Καρπενησιώτης, επισήμανε μεταξύ άλλων τον σοβαρό κίνδυνο που υπάρχει για τη λειτουργία των τμημάτων ειδικής αγωγής, καθώς η στελέχωσή τους γίνεται κυρίως με αναπληρωτές καθηγητές και από φέτος καταργείται αυτή η δυνατότητα.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Παραπέμπονται για «εγκληματική οργάνωση» αγρότες στην Κρήτη – Λάδι στη φωτιά από την κυβέρνηση
- Ο Σάββας Παντελίδης αναλαμβάνει την ΑΕΛ Novibet
- ΕΦΕΤ: Ανακαλεί κατεψυγμένο μπιφτέκι λόγω σαλμονέλας
- Ουκρανία: Οι ΗΠΑ επιθυμούν να παραχωρήσει το Ντονμπάς, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο – «Σπόντες» Ευρωπαίων
- Xρυσές Σφαίρες 2026: One Battle After Another, Βουγονία και τέρατα – Όλες οι υποψηφιότητες
- «Απόλυτη φρίκη» στο Σουδάν – Μαζικός βιασμός 19 γυναικών που προσπαθούσαν να φύγουν από το Ελ Φασέρ
- Η Νάντια Βαλαβάνη γράφει ένα βιβλίο για τα «παιδιά του Φλεβάρη»
- H Eμμανουέλα Κατζουράκη χάλκινη στο Παγκόσμιο Κύπελλο σκοποβολής
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Δευτέρα 08.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-igor-cibulsky-75306089-8637937-315x220.jpg)











































![Πετρέλαιο θέρμανσης: «Τσίμπησε» η τιμή του – Οι 10 ακριβότεροι νομοί [πίνακας]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/h0539634-315x220.jpg)


















Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442