Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Volvo V40 Cross Country 2.0 D4: To

Volvo V40 Cross Country 2.0 D4: To «άλλο» V40

Μπορεί η περιπετειώδης εμφάνισή του να μην συνδυάζεται απαραίτητα με σύστημα τετρακίνησης, βοηθά ωστόσο το V40 Cross Country να ξεχωρίσει από το πλήθος, με επιλογές που καλύπτουν κάθε πιθανή απαίτηση, σε ένα σύνολο με premium χαρακτηριστικά και τη σφραγίδα ποιότητας και εξοπλισμού των Σουηδών.

Jack Rix

Η Volvo ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που επιχείρησε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ενός «απλού» αυτοκινήτου και ενός SUV με το XC70 το 1997.

Αυξάνοντας την απόσταση του estate αμαξώματος από το έδαφος, συμπεριλαμβάνοντας την τετρακίνηση στη λίστα του βασικού εξοπλισμού και προσθέτοντας κάποιες λεπτομέρειες αισθητικού χαρακτήρα που παραπέμπουν σε εκτός δρόμου πεδία, δημιούργησε μια φόρμουλα η οποία στη συνέχεια αντιγράφηκε από μοντέλα όπως το VW Passat Alltrack, το Audi A6 Allroad και τη Skoda Octavia Scout.

Πλέον, ήρθε η σειρά του V40 να λάβει το αντίστοιχο χρίσμα. Η νέα έκδοση ονομάζεται ‘V40 Cross Country» και όχι XC40, όπως πολλοί, ίσως, θα περίμεναν και διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που στοιχειοθετούν την διαφορετικότητά της.

Οι ασημένιες ράγες οροφής, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά με τα ενσωματωμένα LED στον μπροστινό προφυλακτήρα, τα μεταλλικά προστατευτικά στα πλευρικά τμήματα και τα διακριτικά Cross Country χαραγμένα στην πίσω μεταλλική ποδιά, προσδίδουν στη συγκεκριμένη έκδοση μια διακριτικά «σκληρή» εικόνα.

Βέβαια, κάπου εδώ σταματούν οι διαφορές με το V40. Σε αντίθεση με το XC70, το V40 Cross Country δεν είναι σχεδιασμένο για εκτός δρόμου περιπέτειες, διαθέτοντας ως μόνη μηχανική διαφορά από το «απλό» V40 την, κατά τέσσερα εκατοστά, αυξημένη απόστασή του από το έδαφος.

Με δεδομένο ότι ελάχιστοι ιδιοκτήτες μικρών crossover μοντέλων κινούνται συνειδητά εκτός ασφάλτου, εύκολα κατανοείς γιατί η Volvo κατέληξε στη συγκεκριμένη απόφαση. Ωστόσο, είναι μάλλον κρίμα που το Cross Country είναι τόσο ίδιο με το «απλό» V40.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η μόνη έκδοση του Cross Country που είναι τετρακίνητη, είναι η κορυφαία της γκάμας του, με τα διακριτικά T5, η οποία εξοπλίζεται με τον πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.497 κ.εκ., απόδοσης 254 ίππων. Η τετρακίνηση μάλιστα δεν είναι διαθέσιμη σε καμία άλλη εξοπλιστική έκδοση του σουηδικού μοντέλου, ούτε ως επιλογή.

Ωστόσο, με τον συγκεκριμένο κυβισμό, μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου 8,3 λίτρα/100 χλμ. και κόστος που στη Βρετανία ξεκινά από τις 33.875 στερλίνες (στην Ελλάδα από 35.200 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Optimum), η τετρακίνητη έκδοση δεν αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας υποψήφιων αγοραστών.

Τις πιο δημοφιλείς επιλογές αναμφίβολα θα αποτελέσουν οι πιο αποδοτικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου, οι οποίες διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό σύστημα stop-start.

H οικονομικότερη -από κάθε άποψη- επιλογή της γκάμας του V40 Cross Country, είναι αυτή με τα διακριτικά D2 με κινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει 115 ίππους και εκλύει στην ατμόσφαιρα 99 γραμμ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα, ενώ εμφανίζει μέση κατανάλωση καυσίμου 3,8 λίτρα/100 χλμ.

Πάνω από αυτή στην πετρελαιοκίνητη γκάμα του, τοποθετούνται οι εκδόσεις D3 και D4 οι οποίες εφοδιάζονται με πεντακύλινδρο κινητήρα 1.984 κ.εκ.

Εμείς δοκιμάσαμε την δικίνητη έκδοση D4 με ισχύ 177 ίππων η οποία στην πράξη εξασφαλίζει πολύ πιο γενναιόδωρη ισχύ απ’ ό,τι υπόσχεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας «0-100 χλμ./ώρα» σε 8,6 δευτερόλεπτα, με τον τρόπο που επιταχύνει όταν πιέσεις το πεντάλ γκαζιού.

Αναπόφευκτα, τα 400 Nm ροπής που μεταδίδονται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς προκαλούν το στιγμιαίο σπινάρισμά τους, ωστόσο το V40 Cross Country δείχνει απολύτως ικανό να διατηρήσει πιστά τη γραμμή της πορείας του στις στροφές.

Το σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερη αίσθηση στον οδηγό του, ενώ στις στροφές υπάρχει μια υποψία κλίσεων στο αμάξωμα η οποία πάντως δεν σπιλώνει τη στιβαρότητα και την αξιοπιστία που σου εμπνέει η οδική συμπεριφορά του V40 Cross Country.

Σε αυτό συμβάλλει η νέα ρύθμιση της ανάρτησης η οποία φαίνεται να προσαρμόζεται περισσότερο σε δρόμους με κακοτεχνίες.

Σε ό,τι αφορά τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, μπορείς μεν να τον ακούσεις να λειτουργεί αλλά ο ήχος του δεν σε ενοχλεί μοιάζοντας περισσότερο με διακριτικό γουργούρισμα. Αντίστοιχα πολιτισμένη είναι και η λειτουργία του.

Ασχέτως εξοπλιστικής έκδοσης –Optimum, Kinetic, Momentum, Summum- το V40 Cross Country διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, ενώ η ποιότητα του εσωτερικού του είναι αντίστοιχη των μοντέλων της BMW και της Mercedes-Benz.

Ειδικότερα στην έκδοση D4 τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία – Kinetic, Momentum, Summum- σε τιμή από 30.710 ευρώ στην Ελλάδα, με το όφελος απόσυρσης. Εμείς δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Summum -η οποία κοστίζει στην Ελλάδα 35.140 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή 37.170 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων- και διαθέτει μεταξύ άλλων δίχρωμες δερμάτινες επενδύσεις, ενεργά φωτιστικά σώματα και βέβαια σύστημα πλοήγησης.

Η τιμή της δεν είναι χαμηλή, αλλά δεν υπάρχει λόγος να επιλέξεις μια δίλιτρη έκδοση όταν μπορείς να κάνεις εξαιρετικά την δουλειά σου με την πετρελαιοκίνητη D2 των 1,6 λίτρων η οποία, στην Ελλάδα, κοστίζει από 23.220 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.

Auto Express

Sports in

Απίστευτες «μπηχτές» του Μπράουν για τον Παναθηναϊκό: «Είναι δειλοί, ασχολούνται μόνο με τους διαιτητές…»

Ο Λορέντζο Μπράουν δεν κρατήθηκε και άφησε αιχμές για τον Παναθηναϊκό και όσα συνέβησαν τις τελευταίες μέρες.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024