Την Πέμπτη θα παρουσιαστούν οι προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση
Tην Πέμπτη θα παρουσιαστούν από τον υπουργό ΠΕΚΑ, Γ. Παπακωνσταντίνου, οι κυβερνητικές προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει να άρει την απαγόρευση χρήσεως πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1991, ενώ την ίδια στιγμή […]
Tην Πέμπτη θα παρουσιαστούν από τον υπουργό ΠΕΚΑ, Γ. Παπακωνσταντίνου, οι κυβερνητικές προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει να άρει την απαγόρευση χρήσεως πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1991, ενώ την ίδια στιγμή εξετάζει να δώσει κίνητρα αποσύρσεις στα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο.
Αντίθετη όμως με την άρση της πετρελαιοκίνησης εμφανίζεται η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace, η οποία σε πρόσφατη ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι τα πετρελαιοκίνητα εκλύουν 3 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Η έκλυση των οξειδίων του αζώτου έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή όζοντος στην ατμόσφαιρα,με αποτέλεσμα τα πετρελαιοκίνητα να συμβάλλουν δηλαδή αναλογικά περισσότερο στη δημιουργία φωτοχημικού νέφους επηρεάζοντας άμεσα τη δημόσια υγεία. Επιπλέον, οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Όσο περισσότερη ηλιοφάνεια υπάρχει, τόσο πιο εύκολα τα οξείδια του αζώτου πυροδοτούν τις εξάρσεις του όζοντος και του φωτοχημικού νέφους, το οποίο εισπνέουν οι πολίτες.
Υπενθυμίζει δε ότι μέσα σε δύο μόνο μήνες (5/7 έως 11/9/2011), το ΥΠΕΚΑ εξέδωσε είκοσι εννέα (29) ανακοινώσεις για υπέρβαση των ορίων όζοντος στην Αθήνα, προκαλώντας προβλήματα υγείας στους πολίτες , όπως άσθμα, βρογχίτιδα, ερεθισμοί και άλλα από το φωτοχημικό νέφος, τα επίπεδα του οποίου αναμένονται να αυξηθούν δραματικά εφόσον το ΥΠΕΚΑ επιτρέψει την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
«Επιτρέποντας την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι σαν να ρίχνουμε πετρέλαιο σε μια φωτιά που ήδη σιγοτρώει τα σωθικά μας», αναφέρει ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace. «Το δήθεν επιχείρημα ότι μπορούμε εφ’ όσον το κάνουν άλλες χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης καταρρίπτεται, αφού οι συνθήκες δημιουργίας του φωτοχημικού νέφους είναι διαφορετικές. Ας καταλάβουμε λοιπόν ότι άλλο Αθήνα, άλλο Βρυξέλλες».
Σημειώνεται πως η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα είναι περίπου 4%, όταν στην Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51%. Της απαγόρευσης εξαιρούνται τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, που χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών.