Απελευθερώνεται πλήρως η αγορά των ταξί, εγκρίθηκε το νομοσχέδιο από το Υπουργικό
Πράσινο φως για την πλήρη απελευθέρωση της αγορά του ταξί έδωσε το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίνοντας το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που παρουσιάστηκε την Τρίτη από τον Γιάννη Ραγκούση. Ο υπουργός Μεταφορών φερεται να δέχθηκε κριτική από τους συναδέλφους του.
Πράσινο φως για την πλήρη απελευθέρωση της αγορά του ταξί έδωσε το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίνοντας το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που παρουσιάστηκε την Τρίτη από τον Γιάννη Ραγκούση.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η πρόσβαση στην παροχή μεταφορικών υπηρεσιών δημοσίας χρήσης θα γίνεται από Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και Ανώνυμες Εταιρείες που θα συσταθούν γι’ αυτό τον σκοπό.
Ακόμη, καταργούνται τα πληθυσμιακά κριτήρια και ανοίγει το «κλειδωμένο» μεταφορικό έργο, που θα εκτελείται από οχήματα Ειδικής Μίσθωσης.
Οι αυτοκινητιστές θα έχουν, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προθεσμία έξι μηνών για να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλαιές άδειες με νέες και προθεσμία τριών ετών για να στήσουν ΕΠΕ και ΑΕ.
Το δικαίωμα παροχής υπηρεσιών επιβατηγών αυτοκινήτων έως εννέα θέσεων και μοτοσικλετών θα παρέχεται μόνο από το κράτος.
Η σημερινή άδεια χωρίζεται σε άδεια παροχής υπηρεσιών, που θα δίνεται ελεύθερα από το κράτος έναντι 15.000 έως 40.000 ευρώ και άδεια κυκλοφορίας που θα κοστολογείται έναντι 5.000 ευρώ.
Επίσης, ανοίγει η αγορά των οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης, τα οποία θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο, προσυμφωνημένο κόμιστρο, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.
Τα νέα ταξί θα έχουν έδρα τον καλλικρατικό δήμο, την περιφέρεια Αττικής για την πρωτεύουσα και τη νομαρχιακή ενότητα Θεσσαλονίκης για την συμπρωτεύουσα. Τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας σε όλη την χώρα.
Τέλος, αναμένεται υπουργική απόφαση, με την οποία θα μειωθούν τα κόμιστρα των ταξί μεταξύ 10% και 20%.
Να σημειωθεί ότι από ορισμένους υπουργούς, μεταξύ των οποίων ο Μιλ. Παπαϊωάννου, επισημάνθηκε ότι στη διαβούλευση που θα ξεκινήσει θα πρέπει να τεθούν προς συζήτηση ζητήματα όπως η χορήγηση αδειών μόνοι σε ανώνυμες εταιρίες, η επανεξέταση του θέματος των ιδιοκτητών ταξί που βρίσκονται κοντά στο όριο συνταξιοδότησης, καθώς και ότι θα πρέπει να εξετασθεί το ενδεχόμενο χορήγησης αδειών σε συνεταιρισμούς ιδιοκτητών.
Το σχέδιο νόμου
Οι κανόνες
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Σπουδαία νίκη για τους Ρόκετς (119-96) – Οι Γουόριορς «καθάρισαν» Κλέι Τόμπσον και Μάβερικς (126-116)
- Από το Λονδίνο μέχρι το Ντουμπάι: Ποιοι ήταν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί στον κόσμο το 2025
- Σάκης Ρουβάς: Ο χορός με την κόρη του Αριάδνη και η απίστευτη ομοιότητα τους
- «Κάνει σκέψεις παραίτησης ο Αλμέιδα από τη Σεβίλλη»
- Σε θέσεις μάχης οι αγρότες: Συσκέψεις στα μπλόκα, αποφάσεις μέσα στο Σαββατοκύριακο – Αγωνία στο Μαξίμου
- Μήπως ο Τραμπ είναι… ανισόρροπος; – Μια αναδρομή στην ασυνήθιστη συμπεριφορά του Αμερικανού προέδρου το 2025
- Συνάντηση με έναν ασυνόδευτο ή αδέσποτο σκύλο – Πώς πρέπει να κινηθούμε
- Γιατί ένα ξέσπασμα βωμολοχίας μπορεί να σας κάνει καλό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442