Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz B-Class 2012: Εκ του ασφαλούς αποδοτική

Mercedes-Benz B-Class 2012: Εκ του ασφαλούς αποδοτική

Μία σειρά νέων, προηγμένων τεχνολογικά εφαρμογών μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα και αναβαθμίζει την ασφάλεια στη δεύτερη και πολυ-αναμενόμενη γενιά της B-Class.

Γιάννης Αδάναλης

Μεγαλύτερη ευελιξία, αυξημένη αποδοτικότητα, άνεση και ευρυχωρία. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το πολυμορφικό και άκρως ανταγωνιστικό προφίλ της νέας Mercedes-Benz B-Class.

Αν και τo γερμανικό MPV πρόκειται να παρουσιαστεί επισήμως στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο, τα πρώτα επίσημα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας αρκούν ώστε να μας δώσουν μία πρώτη εικόνα των δυνατοτήτων του.

Αυξάνοντας το μήκος και το πλάτος του αμαξώματος, αλλά περιορίζοντας σημαντικά το ύψος (από τα 1,605 στα 1,557 μέτρα) η νέα B-Class διατηρεί την απαιτούμενη ευρυχωρία στο εσωτερικό της βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αεροδυναμική της συμπεριφορά.

Με αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 cd έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη πρόταση της κατηγορίας, επίδοση που στο μέλλον πρόκειται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο (0,24 cd) με τη διάθεση του «ECO Technology Package» και την υιοθέτηση των αεροδυναμικών εφαρμογών που διαθέτει σήμερα η E-Class.

Παρόλα αυτά, ο πρώτος λόγος στην προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας και περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εξακολουθεί να ανήκει στα κινητήρια σύνολα και συγκεκριμένα στα νέα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ άμεσου ψεκασμού με τα οποία θα εξοπλιστεί η B-Class.

Έχοντας περάσει στην τρίτη, πλέον, γενιά του το σύστημα άμεσου ψεκασμού των νέων τετρακύλινδρων συνόλων της Mercedes-Benz προέρχεται από μεγαλύτερους, σε ισχύ και κυβισμό, κινητήρες τεχνολογίας BlueDIRECT.

Την αρχή στην βενζινοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου θα κάνουν δύο κινητήρες 1.595 κ.εκ., απόδοσης 122 και 156 ίππων, οι οποίοι θα συνδυάζονται είτε με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με ένα ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

Και τα δύο κιβώτια εξελίχθηκαν παράλληλα ακολουθώντας την ίδια κατασκευαστική φιλοσοφία και διαθέτοντας συμπαγείς διαστάσεις και περιορισμένο βάρος.

Στην περίπτωση μάλιστα του 7G-DCT, όπως ονομάζεται η μονάδα διπλού συμπλέκτη της Mercedes-Benz, o οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προκαθορισμένα προγράμματα λειτουργίας, μεταξύ των οποίων ανήκει και η χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων μέσω των paddles ή του παραδοσιακού επιλογέα.

Το επτατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο θα προσφέρεται και στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου, στις οποίες θα τοποθετείται ένα νέος, μικρότερου κυβισμού κινητήρας με χωρητικότητα 1.796 κ.εκ. και απόδοση 109 ή 136 ίππων, ανάλογα με την έκδοση.

Ωστόσο, τα καινοτόμα χαρακτηριστικά της νέας B-Class δεν σταματούν εδώ. Εγκαταλείποντας το «δάπεδο» τύπου «sandwich» και υιοθετώντας πιο ευέλικτες και μικρότερου κόστους λύσεις, το μικρομεσαίων διαστάσεων MPV αποκτά δυναμικότερα χαρακτηριστικά χωρίς να θυσιάζει την άνεση.

Το χαμηλότερο κέντρο βάρους, η ανεξάρτητη ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων του πίσω άξονα, το ανασχεδιασμένο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης «Torque Vectoring Brake» και η τελευταία γενιά ESP, ενισχύουν τις δυνατότητες της B-Class στην άσφαλτο.

Προαιρετικά, μάλιστα, το μικρομεσαίων διαστάσεων MPV θα εξοπλίζεται και το σύστημα διεύθυνσης Direct Steer, το οποίο ενισχύει ακόμη περισσότερο το οδηγοκεντρικό του προφίλ.

Από εκεί και πέρα, το «COLLISION PREVENTION ASSIST» υποβοηθούμενο από το «adaptive Brake Assist», αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα, αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης σε προπορευόμενο όχημα ή σε σταθερό εμπόδιο, ενημερώνοντας τον οδηγό και παρεμβαίνοντας μέσω του συστήματος πέδησης ώστε να περιορίσει τον κίνδυνο ή τις συνέπειες ενός ατυχήματος.

Η νέα B-Class αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά στο τέλος του 2011, λίγο πριν η τρίτη γενιά της μικρότερων διαστάσεων A-Class υιοθετήσει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και επιστρέψει στις ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο