Ανενεργά έγγραφα θα παραμείνουν οι νέες συμβάσεις των ναυτεργατών, λέει η ΕΕΝ
Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), που αυτή την περίοδο έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά, έχει προκαλέσει η επικύρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών για το 2010 και το 2011 από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γ.Διαμαντίδη. Σε ανακοίνωσή της μιλά «για επικίνδυνα και ύποπτα πολιτικά παιχνίδια» και αναφέρει ότι «οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας θα παραμείνουν ανενεργά έγγραφα».
Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), που αυτή την περίοδο έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά, έχει προκαλέσει η επικύρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών για το 2010 και το 2011 από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη.
Σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο «για επικίνδυνα και ύποπτα πολιτικά παιχνίδια μεταξύ του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (σ.σ. η άλλη ένωση των ακτοπλόων, που αυτή την περίοδο δεν έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά)» και αναφέρει ότι «οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας θα παραμείνουν ανενεργά έγγραφα».
«Αυτονόητο είναι ότι η μειοψηφία του 10% είναι αδύνατο να επιβάλει αυτό που αυθαίρετα συμφώνησε στην πλειοψηφία του 90%» προστίθεται στην ανακοίνωση, ενώ τονίζει ότι «η κύρωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας έρχεται να δυναμιτίσει το καλό κλίμα που προ ολίγων ημερών δημιουργήθηκε από την εξαγγελία του κ. πρωθυπουργού για μείωση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου».
Οι συμβάσεις των ναυτεργατών, που προβλέπουν αυξήσεις 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011, υπεγράφησαν στα τέλη Μαρτίου μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που, ωστόσο, την περίοδο εκείνη είχε την πλειοψηφία της ακτοπλοϊκής αγοράς.
Νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι ο νόμος 3276/44 δίνει τη δυνατότητα να συνάπτονται συλλογικές συμβάσεις μεταξύ οργανώσεων εφοπλιστών που κρίνονται πιο αντιπροσωπευτικές και με μεγαλύτερη πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά και ναυτεργατών.
Όπως αναφέρουν, όμως, η αντιπροσωπευτικότητα αυτή, όπως περιγράφεται στο νόμο, πρέπει να ισχύει κατά την περίοδο της υπογραφής της σύναψης σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών.
Τονίζεται, επίσης, ότι αν κάποιοι από τους ακτοπλόους αρνηθούν να εφαρμόσουν τη σύμβαση, ο νόμος ορίζει ποινικές κυρώσεις και χρηματικό πρόστιμο.
Σημειώνεται ότι την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις των ναυτεργατών την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά είχε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Στη συνέχεια, όμως αποχώρησε από τον ΣΕΕΝ η ακτοπλοϊκή εταιρεία Αegean Speed Lines, ενώ η κατάσταση περιπλέχτηκε περαιτέρω όταν επέστρεψαν στην άλλη Ένωση των ακτοπλόων, την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), η ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways, οι οποίες είχαν αποχωρήσει το Δεκέμβριο.
Αποτέλεσμα ήταν να αλλάξει ο συσχετισμός δυνάμεων ανάμεσα στις δύο ενώσεις και στο ποιος θα έχει το δικαίωμα να υπογράψει τις συμβάσεις.
Τα συστατικά του χυμού παντζαριού υποστηρίζουν την καρδιά και την κυκλοφορία του αίματος, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη φυσική ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.