Μοιραία για τους δικυκλιστές η μη χρήση κράνους, σύμφωνα με έρευνα του ΕΜΠ
Στοιχεία-σοκ για τις επιπτώσεις της μη χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές παρέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών Σπύρος Βούγιας. Σύμφωνα με έρευνα του ΕΜΠ, το 80% των θανάτων δικυκλιστών που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης. Επιπλέον, το 1/3 των τροχαίων αφορά δικυκλιστές.
Στοιχεία-σοκ για τις επιπτώσεις της μη χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές παρέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών Σπύρος Βούγιας.
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο υφυπουργός, 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης.
Οι δε δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος.
Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων.
Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.
Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10- 2) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες, όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση. Ε
Eνθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009-2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.
Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί στη δεκαετία 2000-2010, κατά 20%, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία.
Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους, που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», υπογράμμισε ο κ. Βούγια.
Ο υφυπουργός επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί μείζον παγκόσμιο κοινωνικό θέμα, ειδικά για την Ευρώπη μάστιγα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Το «διάβασμα» του Μαρτίνεθ και η… πολυφωνία στην επίθεση – Έτσι έφυγε με το διπλό από το ΟΑΚΑ η Βαλένθια (vids)
- Συντάξεις: Στις 19 Δεκεμβρίου οι πρώτες καταβολές
- Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ανοιχτά του Γερολιμένα Λακωνίας τα ξημερώματα
- Φέτα: Φόβοι για έλλειψη λόγω ευλογιάς προβάτων – Τι «είδε» το BBC
- Ο Ολυμπιακός υποδέχεται τον ΟΦΗ για την 7η συνεχόμενη νίκη στη Super League
- Αρκάς: Η καλημέρα του Σαββάτου με ευχές για τον Άγιο Νικόλαο που γιορτάζει σήμερα
- Φυστίκια: Το σνακ που κάνει καλό στη μνήμη
- Εορταστικό ωράριο: Πρεμιέρα κάνει την Πέμπτη – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442