Το Δημόσιο θα καλύψει ελλείμματα του ΟΣΕ και θα προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση
Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα παρουσιάσει άμεσα σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπει την επανίδρυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, απαλλαγμένου από τα ελλείμματα και με τη συμμετοχή ιδιωτών.
Την κάλυψη των υποχρεώσεων του ΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο προκειμένου να καταστεί δυνατή η αποκρατικοποίηση του αποφάσισε η Κυβέρνηση. Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα παρουσιάσει άμεσα σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπει την επανίδρυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, απαλλαγμένου από τα ελλείμματα και με τη συμμετοχή ιδιωτών.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα», το προσχέδιο νόμου που έχει συνταχθεί από το υπουργείο Υποδομών προβλέπει ότι στο πλαίσιο του ελληνικού σιδηροδρόμου θα λειτουργούν τέσσερις εταιρείες: ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ορίζεται ότι τα ελλείμματα του ΟΣΕ που αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ θα αναληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και κάποια θα διαγραφούν, ενώ η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει τη διαχείριση όλων των δρομολογίων και του προσωπικού των συρμών, θα μπορεί να πωλήσει το 49% των μετοχών της και να παραχωρήσει το μάνατζμεντ σε τρίτους, ιδιώτες ή άλλους φορείς. Το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση προβλέπει ακόμη και την κατάργηση ζημιογόνων γραμμών.
Ειδικότερα αναφέρεται:
-Όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ διαγράφονται. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι η διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέτει ζήτημα κρατικής ενίσχυσης (που απαιτεί προηγούμενη έγκριση από την ΕΕ).
-Τα χρέη του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου διαγράφονται, ενώ τα χρέη του ΟΣΕ έναντι κάθε άλλου προσώπου αναλαμβάνονται από το Δημόσιο.
-Η ΓΑΙΑΟΣΕ μπορεί να διεξάγει διαγωνισμούς και να προβαίνει σε συμφωνίες για ΣΔΙΤ, συμβάσεις παραχώρησης και κάθε άλλη αναγκαία ενέργεια για τη βέλτιστη αξιοποίηση των ακινήτων.
Υπολογίζεται ότι κάθε ελληνική οικογένεια χρεώνεται περίπου 3.000 ευρώ κάθε χρόνο και αν συνεχιστεί αυτό σύντομα το συσσωρευμένο έλλειμμα θα ξεπεράσει τα 11 δισ. ευρώ φτάνοντας το 5% του ΑΕΠ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού το 1/3 των λειτουργικών του εξόδων αφορά μισθοδοσία, το 1/3 εξυπηρέτηση του υφιστάμενου δανεισμού και το 1/3 τα υπόλοιπα. Σε πολλές περιπτώσεις κινούνται συρμοί κόστους εκκίνησης 10.000 ευρώ με έξι επιβάτες και φυσικά δεν δίνεται στον σιδηρόδρομο ούτε ένα ευρώ κοινωνικής επιδότησης για τις γραμμές αυτές.
Η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, βάσει της τελευταίας αποτίμησης, φτάνει τα 85.000 στρέμματα, η αξία της ανέρχεται σε 4,6 δισ. ευρώ και η αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο από τα «φιλέτα» που έχει στην περιουσία του ο οργανισμός είναι τα παραθαλάσσια οικόπεδα τα οποία βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής του από την Αθήνα ως την Κόρινθο και από εκεί ως την Πάτρα. Με τη μετατόπιση της νέας γραμμής που κατασκευάζεται προς την πλευρά της Εθνικής οδού οι περιοχές όπου βρισκόταν η παλαιά γραμμή θα απελευθερωθούν.
Το υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει σε εκποίηση και συνεκμετάλλευση τμημάτων της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κυρίως μέσω ΣΔΙΤ, για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια χρέη του οργανισμού.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ολυμπιακός: Έχουν απομείνει λιγότερα από 800 εισιτήρια – Πάει για sold out και το ματς με τον ΟΦΗ
- Γιατί ύψωσε το μεσαίο δάχτυλο ο Πάντερ στους οπαδούς του Ερυθρού Αστέρα
- Θεσσαλονίκη: Τον ξυλοκόπησε στη μέση του δρόμου για να αποσύρει μήνυση εις βάρος του – Ο δράστης συνελήφθη
- Κακοκαιρία Byron: Πλημμυρισμένοι δρόμοι και διακοπές κυκλοφορίας σε Πιερία, Χαλκιδική και Ημαθία
- Μπιενάλε Βενετίας 2026: Οι συμμετοχές μέχρι στιγμής – Με τον Ανδρέα Αγγελιδάκη θα δώσει το παρών η Ελλάδα
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Λουλούδια στο σημείο που δολοφονήθηκε στα Εξάρχεια
- Φοροδιαφυγή: AI και ψηφιακούς ελέγχους επιστρατεύει η ΑΑΔΕ
- Χανιά: Νεκρός αθλητής μπάσκετ με αμαξίδιο σε τροχαίο στη Σούδα
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442