Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor:Απαστράπτον αστέρας

Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor:Απαστράπτον αστέρας

Καταξιωμένη, με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις στο ενεργητικό της, η SLK συμπεριλήφθηκε στο κύμα ανανέωσης που σάρωσε πρόσφατα το σύνολο της γκάμας της γερμανικής φίρμας.   

Γιάννης Αδάναλης

Καταξιωμένη, με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις στο ενεργητικό της, η SLK συμπεριλήφθηκε στο κύμα ανανέωσης που σάρωσε πρόσφατα το σύνολο της γκάμας της γερμανικής φίρμας.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.796 κ.εκ.
Ισχύς:
184 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Ροπή:
250 Nm/2.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 7,6 δλ
Τελ. ταχύτητα:
236 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
49.000 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
56.047 ευρώ

Με εφαλτήριο τον σχεδιαστικό επαναπροσδιορισμό του αμαξώματος, η Mercedes-Benz θέλησε να τονώσει το προφίλ ενός αυτοκινήτου που στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας πρόσθεσε στο λεξιλόγιό μας την μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή.

Σήμερα, το καινοτόμο παρελθόν του γερμανικού roadster δίνει τη θέση του στη μεστότητα που χαρακτηρίζει την αναβαθμισμένη έκδοση του 2008.

Πιο ώριμη από ποτέ, η SLK επιστρέφει με εμφανείς σχεδιαστικές αλλαγές αλλά και κρίσιμες τροποποιήσεις στα μηχανικά της μέρη.

Η νέα όψη του μπροστινού προφυλακτήρα και ο ανασχεδιασμός των εισαγωγών αέρα υπογραμμίζουν τον εξεζητημένο γενετικό κώδικα ενός τυπικού, διθέσιου roadster.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο πίσω τμήμα. Σε αυτήν την περίπτωση ο προφυλακτήρας αναλαμβάνει το ρόλο του αεροδυναμικού διάχυτη, ενώ οι τραπεζοειδείς απολήξεις των εξατμίσεων και τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στην κορυφαία έκδοση 55 AMG.

Οι μεγαλύτερης διάστασης εξωτερικοί καθρέπτες με τα φλας τεχνολογίας LED συμπληρώνουν τον κατάλογο των σχεδιαστικών παρεμβάσεων που έχει δεχτεί η SLK του 2008.

Μικρότερες, σε έκταση και αριθμό, είναι οι αλλαγές που παρουσιάζει το εσωτερικό τμήμα. Διατηρώντας την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, που χαρακτηρίζει το σύνολο των προτάσεων του Γερμανού κατασκευαστή, ο διθέσιος θάλαμος της SLK διαφοροποιείται χάρη στο τριάκτινο τιμόνι και το νέο πίνακα οργάνων.

Κατά τ΄άλλα ο βασικός εξοπλισμός έχει εναρμονιστεί με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3 και σύστημα ασύρματης επικοινωνίας Bluetooth.

Αντίθετα, η κεντρική κονσόλα έχει διατηρήσει τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά της, με τον χειρισμό των συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας να παραμένει δύσχρηστος για τους αμύητους σε παρόμοια συγκεντρωτικά συστήματα ελέγχου όπως το, προαιρετικό, COMMAND που κοστίζει επιπλέον 4.471 ευρώ.

Υπέρ
Σχεδίαση αμαξώματος
Ποιότητας κατασκευής
Αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης
Κατά
Μετριοπαθής ρύθμιση αναρτήσεων
Η μη απενεργοποίηση του ESP
Νευρικές αντιδράσεις στο όριο

Σε επίπεδο εργονομίας, το τούνελ μετάδοσης δεν «κλέβει» χώρο από τον θάλαμο επιβατών, γεγονός που ευνοεί την άνεση στο εσωτερικό της SLK.

Επαρκείς, σε όγκο και αριθμό, είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι που βρίσκονται καίρια τοποθετημένοι, τόσο στις πόρτες και στο κεντρικό υποβραχιόνιο, όσο και πίσω από τα καθίσματα.

Τα τελευταία διαθέτουν δερμάτινες επενδύσεις και ελκυστικότατο σχεδιασμό, υστερώντας, ωστόσο, σε επίπεδο άνεσης.

Η περιήγηση στο εσωτερικό της ανανεωμένης SLK «κλείνει» με τον χώρο που προορίζεται για τις αποσκευές, αλλά και για την αποθήκευση της μεταλλικής οροφής.

Ξεκινώντας από τα 208 λίτρα (ανοιχτή διαμόρφωση αμαξώματος), ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει ως και τα 300 λίτρα, στην περίπτωση που επιλέξει κανείς να κινηθεί υπό τη… σκέπη του μετάλλου.

Όπως και να έχει, πάντως, η πρακτικότητα ή ακόμα και η ευρυχωρία δεν περιλαμβάνεται ανάμεσα στα κριτήρια επιλογής ενός roadster, που μεταξύ άλλων έχει να παρουσιάσει ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά κίνησης.

Χρησιμοποιώντας το γνωστό μοτέρ των 1.800 κ.εκ., η ανανεωμένη SLK έχει «κερδίσει» 21 ίππους και 10 Nm ροπής σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Οι 184 ίπποι και τα 250 Nm μέγιστης ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα κινούν με ανταγωνιστικούς ρυθμούς το γερμανικό roadster, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα.

Δεκτικό στις απαιτητικές αλλαγές των σχέσεων είναι το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, έχοντας διατηρήσει την μεταλλική αίσθηση αλλά και την ακρίβεια του παρελθόντος.

Αισθητά βελτιωμένα είναι επίσης τα χαρακτηριστικά του υδραυλικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης.

Αν και η πληροφόρηση που «περνά» στα χέρια του οδηγού δεν είναι κορυφαία, η αμεσότητα και η ακρίβεια που παρουσιάζει το τιμόνι της SLK τείνει να διαγράψει το… αμαρτωλό παρελθόν της φίρμας στον συγκεκριμένο τομέα.

Όλα τα παραπάνω βέβαια αφορούν το παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης (direct steering) της Mercedes-Benz, που προσφέρεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις -πλην της κορυφαίας 55 AMG στην οποία περιλαμβάνεται ούτως ή άλλως- και επιπλέον κοστίζει 375 ευρώ.

Έχοντας, λοιπόν, να κάνεις με ένα πισωκίνητο roadster, που διαθέτει το πλαίσιο, την ισχύ και πολύ περισσότερο τον επιθετικό προσανατολισμό, αργά ή γρήγορα θα επιλέξεις να κινηθείς έξω από τα συμβατικά πρότυπα που ορίζει η… ευγενής καταγωγή μιας πραγματικής Mercedes-Benz.

Τερματίζοντας τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, αρχικά αντιλαμβάνεσαι την προτίμηση του κινητήρα στις υψηλές στροφές λειτουργίας και στη συνέχεια την αποστροφή των ηλεκτρονικών βοηθημάτων στις προσπάθειες… ανεξαρτητοποίησης του πίσω άξονα.

Αποφεύγοντας τις υπερβολές, η SLK σε ανταμείβει με την υψηλή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κύλισης και την άνεση που εξασφαλίζει το μετριοπαθές «στήσιμο» της ανάρτησης.

Αντίθετα, η επιλογή επιθετικότερων γραμμών, σε συνδυασμό με την μερική απενεργοποίηση του ESP, προκαλεί τη νευρικότητα του πλαισίου που γίνεται άμεσα αντιληπτή από τις «άτσαλες» αντιδράσεις του μπροστινού και πίσω άξονα.

Για μια ακόμη φορά ο πυροσβεστικός ρόλος ανήκει στο ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας που άκομψα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, σου στερεί τη δυνατότητα να επαναφέρεις εσύ το γερμανικό roadster στον… ίσιο δρόμο.

Μπορεί, λοιπόν, η αύξηση της ισχύος και η αισθητή βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης να πρόσθεσαν «πόντους» στα χαρακτηριστικά κίνησης της SLK, ωστόσο η παρουσία του μη απενεργοποιούμενου ESP σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων εξακολουθούν να οριοθετούν τις δυνατότητες ενός αυθεντικού, κατά τ΄άλλα, roadster.

Κινητήρας
Κυβισμός1.796 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)184/5.500σ.α.λ.
Ροπή (Νm)250/2.800σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/Διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή82×85
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)102,4
Μετάδοση
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/4,46
:1/2,61
:1/1,72
:1/1,25
:1/1,00
:1/0,84
Τελική σχέση διαφορικού4,06
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις7×16
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνContonental SportContact 2
Ελαστικά205/55/16
ΡεζέρβαΒοηθητική
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΥδραυλική
Στροφές τιμονιού2,3
Διάμετρος στροφής10,5 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος4,103 μέτρα
Πλάτος1,777 μέτρα
Ύψος1,296 μέτρα
Μεταξόνιο2,430 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.530/1.541
Χώρος αποσκευών208-300 λίτρα
Βάρος1.390 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο

7,55

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη11,0
Εκτός5,7
Μέση7,7
Ρεζερβουάρ (λίτρα)70
Αυτονομία909 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα234 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα7,6 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο