Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor:Απαστράπτον αστέρας
Καταξιωμένη, με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις στο ενεργητικό της, η SLK συμπεριλήφθηκε στο κύμα ανανέωσης που σάρωσε πρόσφατα το σύνολο της γκάμας της γερμανικής φίρμας.
Γιάννης Αδάναλης
Καταξιωμένη, με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις στο ενεργητικό της, η SLK συμπεριλήφθηκε στο κύμα ανανέωσης που σάρωσε πρόσφατα το σύνολο της γκάμας της γερμανικής φίρμας.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.796 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 184 ίπποι/5.500 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 250 Nm/2.800 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 7,6 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 236 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 49.000 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 56.047 ευρώ |
Με εφαλτήριο τον σχεδιαστικό επαναπροσδιορισμό του αμαξώματος, η Mercedes-Benz θέλησε να τονώσει το προφίλ ενός αυτοκινήτου που στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας πρόσθεσε στο λεξιλόγιό μας την μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή.
Σήμερα, το καινοτόμο παρελθόν του γερμανικού roadster δίνει τη θέση του στη μεστότητα που χαρακτηρίζει την αναβαθμισμένη έκδοση του 2008.
Πιο ώριμη από ποτέ, η SLK επιστρέφει με εμφανείς σχεδιαστικές αλλαγές αλλά και κρίσιμες τροποποιήσεις στα μηχανικά της μέρη.
Η νέα όψη του μπροστινού προφυλακτήρα και ο ανασχεδιασμός των εισαγωγών αέρα υπογραμμίζουν τον εξεζητημένο γενετικό κώδικα ενός τυπικού, διθέσιου roadster.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο πίσω τμήμα. Σε αυτήν την περίπτωση ο προφυλακτήρας αναλαμβάνει το ρόλο του αεροδυναμικού διάχυτη, ενώ οι τραπεζοειδείς απολήξεις των εξατμίσεων και τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στην κορυφαία έκδοση 55 AMG.
Οι μεγαλύτερης διάστασης εξωτερικοί καθρέπτες με τα φλας τεχνολογίας LED συμπληρώνουν τον κατάλογο των σχεδιαστικών παρεμβάσεων που έχει δεχτεί η SLK του 2008.
Μικρότερες, σε έκταση και αριθμό, είναι οι αλλαγές που παρουσιάζει το εσωτερικό τμήμα. Διατηρώντας την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, που χαρακτηρίζει το σύνολο των προτάσεων του Γερμανού κατασκευαστή, ο διθέσιος θάλαμος της SLK διαφοροποιείται χάρη στο τριάκτινο τιμόνι και το νέο πίνακα οργάνων.
Κατά τ΄άλλα ο βασικός εξοπλισμός έχει εναρμονιστεί με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3 και σύστημα ασύρματης επικοινωνίας Bluetooth.
Αντίθετα, η κεντρική κονσόλα έχει διατηρήσει τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά της, με τον χειρισμό των συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας να παραμένει δύσχρηστος για τους αμύητους σε παρόμοια συγκεντρωτικά συστήματα ελέγχου όπως το, προαιρετικό, COMMAND που κοστίζει επιπλέον 4.471 ευρώ.
| Υπέρ | |
![]() | Σχεδίαση αμαξώματος |
![]() | Ποιότητας κατασκευής |
![]() | Αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης |
| Κατά | |
![]() | Μετριοπαθής ρύθμιση αναρτήσεων |
![]() | Η μη απενεργοποίηση του ESP |
![]() | Νευρικές αντιδράσεις στο όριο |
Σε επίπεδο εργονομίας, το τούνελ μετάδοσης δεν «κλέβει» χώρο από τον θάλαμο επιβατών, γεγονός που ευνοεί την άνεση στο εσωτερικό της SLK.
Επαρκείς, σε όγκο και αριθμό, είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι που βρίσκονται καίρια τοποθετημένοι, τόσο στις πόρτες και στο κεντρικό υποβραχιόνιο, όσο και πίσω από τα καθίσματα.
Τα τελευταία διαθέτουν δερμάτινες επενδύσεις και ελκυστικότατο σχεδιασμό, υστερώντας, ωστόσο, σε επίπεδο άνεσης.
Η περιήγηση στο εσωτερικό της ανανεωμένης SLK «κλείνει» με τον χώρο που προορίζεται για τις αποσκευές, αλλά και για την αποθήκευση της μεταλλικής οροφής.
Ξεκινώντας από τα 208 λίτρα (ανοιχτή διαμόρφωση αμαξώματος), ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει ως και τα 300 λίτρα, στην περίπτωση που επιλέξει κανείς να κινηθεί υπό τη… σκέπη του μετάλλου.
Όπως και να έχει, πάντως, η πρακτικότητα ή ακόμα και η ευρυχωρία δεν περιλαμβάνεται ανάμεσα στα κριτήρια επιλογής ενός roadster, που μεταξύ άλλων έχει να παρουσιάσει ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά κίνησης.
Χρησιμοποιώντας το γνωστό μοτέρ των 1.800 κ.εκ., η ανανεωμένη SLK έχει «κερδίσει» 21 ίππους και 10 Nm ροπής σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Οι 184 ίπποι και τα 250 Nm μέγιστης ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα κινούν με ανταγωνιστικούς ρυθμούς το γερμανικό roadster, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα.
Δεκτικό στις απαιτητικές αλλαγές των σχέσεων είναι το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, έχοντας διατηρήσει την μεταλλική αίσθηση αλλά και την ακρίβεια του παρελθόντος.
Αισθητά βελτιωμένα είναι επίσης τα χαρακτηριστικά του υδραυλικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης.
Αν και η πληροφόρηση που «περνά» στα χέρια του οδηγού δεν είναι κορυφαία, η αμεσότητα και η ακρίβεια που παρουσιάζει το τιμόνι της SLK τείνει να διαγράψει το… αμαρτωλό παρελθόν της φίρμας στον συγκεκριμένο τομέα.
Όλα τα παραπάνω βέβαια αφορούν το παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης (direct steering) της Mercedes-Benz, που προσφέρεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις -πλην της κορυφαίας 55 AMG στην οποία περιλαμβάνεται ούτως ή άλλως- και επιπλέον κοστίζει 375 ευρώ.
Έχοντας, λοιπόν, να κάνεις με ένα πισωκίνητο roadster, που διαθέτει το πλαίσιο, την ισχύ και πολύ περισσότερο τον επιθετικό προσανατολισμό, αργά ή γρήγορα θα επιλέξεις να κινηθείς έξω από τα συμβατικά πρότυπα που ορίζει η… ευγενής καταγωγή μιας πραγματικής Mercedes-Benz.
Τερματίζοντας τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, αρχικά αντιλαμβάνεσαι την προτίμηση του κινητήρα στις υψηλές στροφές λειτουργίας και στη συνέχεια την αποστροφή των ηλεκτρονικών βοηθημάτων στις προσπάθειες… ανεξαρτητοποίησης του πίσω άξονα.
Αποφεύγοντας τις υπερβολές, η SLK σε ανταμείβει με την υψηλή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κύλισης και την άνεση που εξασφαλίζει το μετριοπαθές «στήσιμο» της ανάρτησης.
Αντίθετα, η επιλογή επιθετικότερων γραμμών, σε συνδυασμό με την μερική απενεργοποίηση του ESP, προκαλεί τη νευρικότητα του πλαισίου που γίνεται άμεσα αντιληπτή από τις «άτσαλες» αντιδράσεις του μπροστινού και πίσω άξονα.
Για μια ακόμη φορά ο πυροσβεστικός ρόλος ανήκει στο ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας που άκομψα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, σου στερεί τη δυνατότητα να επαναφέρεις εσύ το γερμανικό roadster στον… ίσιο δρόμο.
Μπορεί, λοιπόν, η αύξηση της ισχύος και η αισθητή βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης να πρόσθεσαν «πόντους» στα χαρακτηριστικά κίνησης της SLK, ωστόσο η παρουσία του μη απενεργοποιούμενου ESP σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων εξακολουθούν να οριοθετούν τις δυνατότητες ενός αυθεντικού, κατά τ΄άλλα, roadster.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.796 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 184/5.500σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 250/2.800σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/Διαμήκη άξονα |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 82×85 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 102,4 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/4,46 | |
| 2η | :1/2,61 | ||
| 3η | :1/1,72 | ||
| 4η | :1/1,25 | ||
| 5η | :1/1,00 | ||
| 6η | :1/0,84 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,06 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7×16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Contonental SportContact 2 |
| Ελαστικά | 205/55/16 |
| Ρεζέρβα | Βοηθητική |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,3 |
| Διάμετρος στροφής | 10,5 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,103 μέτρα |
| Πλάτος | 1,777 μέτρα |
| Ύψος | 1,296 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,430 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.530/1.541 |
| Χώρος αποσκευών | 208-300 λίτρα |
| Βάρος | 1.390 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 7,55 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 11,0 |
| Εκτός | 5,7 |
| Μέση | 7,7 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 70 |
| Αυτονομία | 909 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 234 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 7,6 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Οσεάν Ντοντάν: Κορυφαία τενίστρια έκανε αυξητική στήθους και άνοιξε Onlyfans (pics+vids)
- Καμπανάκι Ισραηλινού αναλυτή για Τουρκία: Πρώτη φορά μέλος του ΝΑΤΟ έχει δικό του στρατηγικό «οικοσύστημα»
- «Εύχομαι κανείς να μην περάσει αυτό που έπαθα»: Τι δήλωσε ο Γιάννης Τσιμιτσέλης για την περιπέτεια της υγείας του
- Αγρότες: Η στιγμή που άνδρας των ΜΑΤ πετάει δακρυγόνα στο πλήθος στην Πάτρα [βίντεο]
- Τραμπ: Κατηγορεί για «προδοσία» τα ΜΜΕ που διερωτώνται για την υγεία του
- Ολυμπιακός: Ανακοίνωσε επίσημα τη συμφωνία του με τον Μόντε Μόρις (vid)
- Αυστρία: Ποινή φυλάκισης 15 μηνών στον πρώην μεγιστάνα Ρενέ Μπένκο για απάτη
- Σαμσουνσπόρ: «Όχι» στους οπαδούς της που ζήτησαν να παίξει κόντρα στην ΑΕΚ με εμφάνιση που θυμίζει τον Κεμάλ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τετάρτη 10.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/cristofer-maximilian-YK8Mvocj6yE-unsplash-315x220.jpg)











![Αγρότες: Η στιγμή που άνδρας των ΜΑΤ πετάει δακρυγόνα στο πλήθος στην Πάτρα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/image-1-130x85.jpg)





![Αγρότες: Η στιγμή που άνδρας των ΜΑΤ πετάει δακρυγόνα στο πλήθος στην Πάτρα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/image-1-315x220.jpg)




![Αγρότες: Ένταση στη Θεσσαλονίκη – Αστυνομικοί πήγαν να ταυτοποιήσουν παραγωγό την ώρα που όργωνε, στο νοσοκομείο αγρότης [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/AC4A5648-1-315x220.jpg)




![Αγρότες: Δικαστικός κλητήρας πήγε σε μπλόκο και επέδωσε σε αγρότη αγωγή για χρέη [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/agrotis-1-315x220.jpg)






























Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442