Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
ΒΜW M3 Coupe: Από μηχανής… θεά!

ΒΜW M3 Coupe: Από μηχανής… θεά!

Ανατρέχοντας στην ελληνική μυθολογία δύσκολα μπορείς να "προσπεράσεις" τη φιλότιμη προσπάθεια ενός Τιτάνα να δώσει τέλος στο αδιέξοδο του ανθρώπινου γένους. 

Γιάννης Αδάναλης

Ανατρέχοντας στην ελληνική μυθολογία δύσκολα μπορείς να «προσπεράσεις» τη φιλότιμη προσπάθεια ενός Τιτάνα να δώσει τέλος στο αδιέξοδο του ανθρώπινου γένους.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
3.999 κ.εκ.
Ισχύς:
420 ίπποι/8.300 σ.α.λ.
Ροπή:
400 Nm/3.900 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 4,8 δλ
Τελ. ταχύτητα:
250 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
89.300 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
109.771 ευρώ

Η επιχείρηση… «Προμηθέας» είχε σκοπό να μεταφέρει το θείο «know how» στους κοινούς θνητούς, παραδίδοντας σ΄αυτούς την πολυπόθητη μέχρι τότε… φωτιά.

Η αποκαλούμενη «ύβρις» δεν έμεινε ατιμώρητη. Ο Προμηθέας πλήρωσε με τη ζωή του την ασέβεια που επέδειξε απέναντι στους θεούς του Ολύμπου, συνδέοντας το όνομά του με την εξέλιξη -έστω και μυθολογική- της ανθρωπότητας.

Για την BMW, βέβαια, τα πράγματα ήταν σαφώς πιο εύκολα, από τη στιγμή που δεν χρειάστηκε να τα βάλει με τους δώδεκα θεούς τους Ολύμπου.

Αποφεύγοντας τις κακοτοπιές, η βαυαρική φίρμα επέλεξε να μεταφέρει σχεδόν αυτούσια στην παραγωγή την τεχνογνωσία που απέκτησε από τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα της Formula 1.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο «ταξίδεψε» στο Landsut της Βαυαρίας, όπου εξασφάλισε την κατασκευή ενός νέου οκτακύλινδρου μοτέρ, «δίπλα» ακριβώς στους κινητήρες που «φορούν» τα μονοθέσια της F1.

Με χωρητικότητα 4,0 λίτρων και ισχύ 420 ίππων, ο νέος V8 βάζει τέλος στο «straight six» παρελθόν της M3, όντας ισχυρότερος και, το σημαντικότερο, ελαφρύτερος -κατά 15 κιλά- από το εξακύλινδρο μοτέρ των 3,0 λίτρων.

Στην ελάφρυνση του συνόλου έχει συντελέσει η χρήση συνθετικών υλικών και αλουμινίου στην κατασκευή του αμαξώματος και των αναρτήσεων.

Υπέρ
Απόδοση κινητήρα
Δυνατότητα παραμετροποίησης των επιμέρους χαρακτηριστικών
Προοδευτικότητα αντιδράσεων
Κατά
Αξιοσημείωτη τιμή πώλησης
Κατανάλωση καυσίμου
Η έκλυση 295 γραμ./χλμ. CO2

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανθρακονημάτινη οροφή, που για πρώτη φορά τοποθετείται σε μια πρόταση ευρείας παραγωγής.

Χάρη σ΄αυτήν η M3 έχει «χάσει» 22 κιλά, γεγονός που έχει περιορίσει σημαντικά και το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου.

Πέρα από την οροφή, το μπροστινό καπό και τα περισσότερα τμήματα της ανάρτησης έχουν κατασκευαστεί από αλουμινίο, ενώ τα μπροστινά φτερά είναι πλαστικά.

Το 80% των εξωτερικών τμημάτων της Μ3 διαφοροποιείται από τις συμβατικές εκδόσεις της Σειράς 3 Coupe και αυτό γίνεται αντιληπτό από την πρώτη, κιόλας, ματιά.

Πέρα από εντυπωσιακός, ο σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος εξασφαλίζει στον οκτακύλινδρο κινητήρα 400 λίτρα «φρέσκου» αέρα το δευτερόλεπτο, διευκολύνοντας την «αναπνοή» και την ψύξη του.

Εξίσου δυναμική είναι και η εικόνα του πίσω τμήματος, όπου ξεχωρίζει η διακριτική-σταθερή αεροτομή, ο αεροδυναμικός διαχύτης του προφυλακτήρα και οι τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων.

Τη δική τους θέση σε μια εξεζητημένη πρόταση 420 ίππων διεκδικούν και οι τροχοί των 19 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός), ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το εκθαμβωτικό παρουσιαστικό της M3.

Μετά από μια πλούσια -σε εικόνες και όχι μόνο- εμπειρία, η είσοδος στο εσωτερικό συνοδεύεται από το αίσθημα της συγκρατημένης… απογοήτευσης.

Πέρα από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τον πληρέστατο εξοπλισμό, η M3 έχει να επιδείξει τα καθίσματα τύπου bucket και τη δερμάτινη επένδυση του ταμπλό.

Φυσικά δεν λείπει το έμβλημα του «M Division», το οποίο συναντάται στο τριάκτινο τιμόνι, στον πίνακα οργάνων και στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Κατά τ΄άλλα, ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων έχει παραμείνει αναλλοίωτος, όπως άλλωστε και ο όγκος του χώρου τον αποσκευών.

Αν, λοιπόν, επιχειρήσεις να ανακαλύψεις την πρακτική πτυχή ενός αυτοκινήτου 420 ίππων δεν θα απογοητευτείς, από τη στιγμή που οι διαθέσιμοι χώροι του τετραθέσιου εσωτερικού και πολύ περισσότερο η συμπεριφορά της ανάρτησης στους ελληνικούς δρόμους, δεν παραπέμπουν σε ένα δύστροπο υπερ-αυτοκίνητο πίστας.

Αποτελώντας μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των αναρτήσεων (EDC) μεταβάλλει την σκληρότητα των αμορτισέρ, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές προ-ρυθμίσεις (Comfort, Normal και Sport).

Με αυτόν τον τρόπο η M3 περνά απρόσμενα πολιτισμένα πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς ουσιαστικά να κινδυνεύει να χάσει μέρος των δυναμικών χαρακτηριστικών της.

Απενεργοποιώντας τα «ηλεκτρονικά» και επιλέγοντας τις ανάλογες ρυθμίσεις που θα σου επιτρέψουν να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα και του πλαισίου, ανακαλύπτεις ένα διαφορετικό -σαφώς πιο επιθετικό- πρόσωπο της M3.

Το μετριοπαθές GT των 420 ίππων μεταμορφώνεται σε ένα απαιτητικό παιχνίδι, που αρχικά θα τρομάξει και στη συνέχεια θα εθίσει όποιον βρεθεί στον αριστερό κάθισμά του.

Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αργά η γρήγορα θα χάσει τη μάχη εξαιτίας των 400 Nm της μέγιστης ροπής και της δεδομένης ολισθηρότητας της ελληνικής ασφάλτου.

Συνεπώς, κάθε μορφή υπερβολής με το δεξί πεντάλ «επιβραβεύεται» με την προοδευτική αποσταθεροποίηση του πίσω τμήματος, την οποία καλείσαι να «διορθώσεις» μέσω του εξαιρετικού, σε ακρίβεια και αμεσότητα, συστήματος διεύθυνσης.

Αν και η M3 τέταρτης γενιάς αποδεικνύεται αρκετά… φιλική, συγκρίνοντάς την με προτάσεις ανάλογης ισχύος και χαρακτήρα, οι 420 ίπποι και η μεταφορά τους στον πίσω άξονα απαιτούν σεβασμό και δίχως καμία αμφιβολία μια μακρά περίοδο εξοικείωσης.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το αν δοκιμάσεις την τύχη σου στις «ασκήσεις» πλαγιολίσθησης ή προτιμήσεις την ασφαλέστερη οδό των ενεργοποιημένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ο απόκοσμος ήχος του τετράλιτρου V8 και οι τιμές επιτάχυνσης της M3 αρκούν για την απόσβεση των 89.300 ευρώ που έχεις αποχωριστεί για να την αποκτήσεις.

Κινητήρας
Κυβισμός3.999 κ.εκ.
Κύλινδροι6 σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι)420/8.300σ.α.λ.
Ροπή (Νm)400/3.900σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή92×75,2
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)105
Μετάδοση
ΚίνησηΠίσω
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)4,055:1/
2,369:1/
1,582:1/
1,192:1/
1,000:1/
0,872:1/
Τελική σχέση διαφορικού3,846
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεμσοι
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις8Jx19, 9Jx19
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνMichelin Pilot Sport
Ελαστικά245/40/19-265/40/19
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΥδραυλική
Στροφές τιμονιού2,7
Διάμετρος στροφής11,7 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος4,615 μέτρα
Πλάτος1,804 μέτρα
Ύψος1,418 μέτρα
Μεταξόνιο2,761 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1540/1539
Χώρος αποσκευών450 λίτρα
Βάρος1.655 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο3,94
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη17,9
Εκτός9,2
Μέση12,4
Ρεζερβουάρ (λίτρα)63
Αυτονομία500 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα250 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα4,8 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο