Ν. Καραγιαννόπουλος Είναι πιο δύσκολο να διατηρηθείς στην κορυφή από το να φτάσεις εκεί. Το εγχείρημα αυτό γίνεται δυσκολότερο σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως είναι η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι ακόμα και καταξιωμένα μοντέλα, όπως η Mercedes-Benz C-Class χρειάζονται ανανέωση ή αλλαγή. Επτά χρόνια λοιπόν μετά τη δεύτερη γενιά του μοντέλου και 14 μετά την […]
Είναι πιο δύσκολο να διατηρηθείς στην κορυφή από το να φτάσεις εκεί. Το εγχείρημα αυτό γίνεται δυσκολότερο σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως είναι η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι ακόμα και καταξιωμένα μοντέλα, όπως η Mercedes-Benz C-Class χρειάζονται ανανέωση ή αλλαγή.
Επτά χρόνια λοιπόν μετά τη δεύτερη γενιά του μοντέλου και 14 μετά την πρώτη C-Class ήρθε η στιγμή για την παρουσίαση της ολοκαίνουριας C-Class που αποτελεί και το δημοφιλέστερο πλέον μοντέλο στην γκάμα της Mercedes-Benz, έχοντας πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 6 εκ. μονάδες, που σίγουρα αναμένεται να αυξηθούν κατά πολύ με το νέο μοντέλο.
Το τελευταίο, με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις, κάτι που ήταν αναμενόμενο με τις αυξητικές τάσεις που έχουν τα νέα μοντέλα. Έτσι το μήκος της νέας C-Class φτάνει τα 4,58 μέτρα, αυξημένο κατά 5,5 εκατοστά, το πλάτος τα 1,77 μέτρα, αυξημένο κατά 4,2 εκατοστά και το ύψος τα 1,45 μέτρα, αυξημένο κατά 4,2 εκατοστά επίσης.
Εκτός από την αύξηση των εσωτερικών διαστάσεων, μεγάλωσε και το μεταξόνιο, που φτάνει πλέον τα 2,76 μέτρα, αυξημένο κατά 4,5 εκατοστά, κάτι που έχει άμεση και θετική επίπτωση στους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 475 λίτρα, που κρίνονται ικανοποιητικά για το χαρακτήρα του μοντέλου, αν σκεφτεί κανείς ότι το πίσω διαφορικό «κλέβει» αρκετό διαθέσιμο χώρο, σημείο που υπερτερούν τα μπροσθιοκίνητα μοντέλα.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η νέα C-Class βασίζεται σε ολοκαίνουριο πλαίσιο, που είναι κατά 13% πιο άκαμπτο από εκείνο του σημερινού μοντέλου, αλλά η είδηση βρίσκεται στο… βάρος. Παρόλη την αύξηση των διαστάσεων, το βάρος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, χάρη στη χρήση ειδικά επεξεργασμένου χάλυβα υψηλής αντοχής, χωρίς βέβαια να μειώνεται στο ελάχιστο φυσικά η παθητική ασφάλεια. Έγινε όμως μεγάλη προσπάθεια από τη γερμανική εταιρεία, με θετικό αποτέλεσμα, ώστε το βάρος να μην «ξεφύγει», επιβαρύνοντας επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου.
Η μεγαλύτερη στροφή όμως της γερμανικής εταιρείας εστιάζεται στην εξωτερική σχεδίαση, που είναι αρκετά διαφορετική, πιο μοντέρνα δείχνοντας μία ελαφρά στροφή της γερμανικής εταιρείας σε ένα πιο νεανικό κοινό.
Αυτό ενισχύεται με το γεμάτο ακμές αμάξωμα, τόσο στο προφίλ, όσο και στο καπό με τα έντονα «νεύρα». Εμφανείς είναι και οι επιρροές από την άκρως επιτυχημένη -τηρουμένων των αναλογιών- CLS που φαίνεται να δάνεισε το κεκλιμένο πίσω μέρος στη νέα C-Class, που φέρνει προς τετράθυρο coupe με πιο σπορ προσανατολισμούς από το σημερινό μοντέλο. Το νέο αμάξωμα όμως, με τη δυναμική σχεδίαση, διαθέτει πλέον και έναν από τους καλύτερους αεροδυναμικούς συντελεστές οπισθέλκουσας Cd=0,27.
Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία δεν δημιούργησε μόνο ένα εξωτερικά πιο νεανικό μοντέλο, αλλά ισχυρίζεται πως η νέα C-Class, θα είναι πιο σπορ και με καλύτερη οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα AGILITY CONTROL που λανσάρει η Mercedes-Benz για πρώτη φορά, αλλά και στην καλύτερη κατανομή βάρους που μεταβλήθηκε από 53/47 του προηγούμενου μοντέλου στο 52/48 στο σημερινό, όσον αφορά τις τετρακύλινδρες εκδόσεις.
Το εν λόγω σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την απόσβεση των αμορτισέρ, ανάλογα με το στυλ οδήγησης. Έτσι όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε «χαλαρούς» ρυθμούς, η ρύθμιση της ανάρτησης στοχεύει στην άνεση, χωρίς να θυσιάζεται σε καμία περίπτωση η ασφάλεια. Αντίθετα, όταν το αυτοκίνητο οδηγείται πιο γρήγορα, η ανάρτηση γίνεται πιο σφιχτή, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Η τελευταία αναμένεται πιο ακριβής, χάρη και στη νέα, πιο «ολιγόστροφη» κρεμαγέρα.
Εκτός από το σύστημα AGILITY CONTROL, η νέα C-Class υιοθέτησ