Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Volvo XC60: Αναμενόμενη XCέλιξη

Volvo XC60: Αναμενόμενη XCέλιξη

Μετά τα XC70 και XC90 η Volvo ανακαλύπτει τα μικρότερα πολυτελή SUV με στόχο να αποσπάσει, από το 2009, μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της κατηγορίας.

Ν. Καραγιαννόπουλος

Πριν από μερικά χρόνια, υπήρχε μόνο ένα πραγματικό SUV, το Toyota RAV4. Σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει εταιρεία που να μην διαθέτει τουλάχιστον ένα SUV στην γκάμα της, αφού και τα τελευταία κάστρα σταδιακά πέφτουν.

Ωστόσο δεν αυξάνονται μόνο τα μοντέλα από τις εταιρείες, αλλά δημιουργούνται και υποκατηγορίες, στην ευρεία πλέον γκάμα των οχημάτων ελευθέρων χρόνου, αλλά και νέοι τίτλοι, όπως Crossover, SAV κλπ.



Το οξύμωρο στα αυξανόμενα μερίδια της κατηγορίας στο συνολικό πάρκο των πωλήσεων, είναι ότι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, απ΄όπου άλλωστε ξεκίνησε ουσιαστικά η τάση, οι πωλήσεις των νέων μοντέλων συρρικνώνονται, σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή αγορά στην οποία αυξάνονται. Το πρώτο ζητούμενο λοιπόν είναι αν θα περάσει και στην Ευρώπη αυτή η πτωτική τάση, δημιουργώντας προβλήματα στα μελλοντικά σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, ή οι δύο αγορές θα ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους.



Το δεύτερο ζητούμενο αφορά στο πόσα, τελικά, SUV χωρούν στη γκάμα μιας εταιρείας. Η Volvo, για παράδειγμα, έχοντας ήδη ένα αρκετά επιτυχημένο, αλλά μεγάλο σε διαστάσεις SUV, το XC90, επιδιώκει το προφανές, την προς τα κάτω διεύρυνση της γκάμας της, αφού, όπως είναι λογικό, εκεί τα μερίδια αγοράς είναι μεγαλύτερα λόγω προφανώς χαμηλότερου κόστους κτήσης.



Έτσι, στην προσεχή έκθεση του Detroit, τον Ιανουάριο του 2007, θα παρουσιάσει το XC60, ένα μοντέλο που θα τοποθετηθεί κάτω από το επταθέσιο XC90 στην γκάμα της Volvo και θα τεθεί αντιμέτωπο με καταξιωμένα μοντέλα στην αγορά, όπως η BMW X3 και το νέο Land Rover Freelander, χωρίς φυσικά να ξεχνάμε τους επερχόμενους αντιπάλους, όπως το VW Tiguan, το Audi Q5 και τη Mercedes-Benz MLK, αφού σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία το XC60 θα ξεκινήσει να πωλείται από τις αρχές του 2009.



Αν και για την ώρα πρόκειται για εκθεσιακό πρωτότυπο, ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου παραπέμπει ευθέως σε μοντέλο της σουηδικής εταιρείας, χάρη στη χαρακτηριστική μπροστινή μάσκα και τη διαγώνια γραμμή. Φυσικά δεν λείπουν και οι ομοιότητες με το μεγαλύτερο XC90, ενώ το καμπύλο τελείωμα της οροφής, προσπαθεί να δώσει έναν coupe τόνο στο σύνολο.



Το πίσω μέρος, ωστόσο, δείχνει να είναι πιο μοντέρνο, αφού έχει δανειστεί στοιχεία από το new entry C30 με τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και το πεταλοειδές τζάμι. Η πίσω πόρτα θεωρείται καινοτομική, αφού μπορεί να ανοίξει κατά τρεις διαφορετικούς τρόπους: μόνο το κάτω μέρος, μόνο το κρύσταλλο και φυσικά ολόκληρη.

Επίσης, το πιο κάθετο γυάλινο τμήμα στην πίσω πόρτα, δημιουργεί διάθλαση, επιτρέποντας στον οδηγό να αποκτά καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.



Το εσωτερικό, εκτός από υψηλής ποιότητας υλικά και την ανάλογη πολυτέλεια, θα διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Τα υλικά που κυριαρχούν είναι το δέρμα και το αλουμίνιο, ενώ φυσικά δεσπόζει η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα που υιοθετείται πλέον σε όλα τα σύγχρονα Volvo.



Οι σχεδιαστές της φίρμας φαίνεται ότι επηρεάστηκαν από τους συναδέλφους τους στην Apple, αφού η ακόμα πιο λεπτή επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας, μοιάζει αρκετά με εκείνη των πολύ δημοφιλών πλέον συσκευών αναπαραγωγής αρχείων mp3, iPod και φυσικά θα υπάρχει και η αντίστοιχη υποδοχή.



Ένα ακόμα στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι το λεπτό πάχος των καθισμάτων, διευρύνοντας το διαθέσιμο χώρο, ενώ ταυτόχρονα θα έχουν ενσωματωμένες τις ζώνες ασφαλείας.

Σημαντικό στοιχείο ασφαλείας και αποφυγής μικροσυγκρούσεων, θεωρείται η υιοθέτηση του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος City Safety που παραμένει ενεργό μέχρι τα 30χλμ./ώρα και μόλις διαπιστώσει μείωση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, προετοιμάζει το σύστημα πέδησης, ειδικά αν η ταχύτητα του οχήματος είναι κάτω από τα 15 χλμ./ώρα. Μεταξύ 15 και 30 χλμ./ώρα, βοηθά τον οδηγό να μειώσει ταχύτητα και ελαχιστοποιεί τις συνέπειες από ενδεχόμενο ατύχημα.

Αν και ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα μηχανικά μέρη του νέου μοντέλου, το πιο πιθανό είναι ότι σαν βάση θα χρησιμοποιηθεί το νέο Land Rover Freelander, αφού άλλωστε ανήκει και αυτό στον όμιλο Ford. Εκτός από το πλαίσιο, κοινή θα είναι και η σειρά των κινητήρων, με την προσθήκη, ίσως, κάποιων από τους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες της Volvo.



Η χρονική απόσταση που μας χωρίζει από το μοντέλο παραγωγής σχεδόν αγγίζει τα δύο χρόνια, ωστόσο οι ιθύνοντες της σουηδικής εταιρείας δηλώνουν πως αυτό δεν θα διαφέρει σημαντικά από το εκθεσιακό πρωτότυπο, δείχνοντας έτσι και μία στροφή της σουηδικής φίρμας σε πιο μοντέρνα και δυναμικά σχέδια σε σχέση με το παρελθόν, άποψη που ενισχύει η εμφάνιση του νέου C30.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο