Απορρίπτοντας κάθε τι συμβατικό, αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση του Roomster, η Skoda γεφυρώνει τον κόσμο των μικρομεσαίων με αυτό των πολυμορφικών.
Η ίδια η Skoda δεν κάνει λόγο για μία αμιγώς πολυμορφική πρόταση αλλά, πολύ περισσότερο, για ένα μικρομεσαίο όχημα με ευέλικτο εσωτερικό σχεδιασμό. Δεχόμενοι ή μη αυτό τον ισχυρισμό, το σίγουρο είναι ότι με το Roomster κατόρθωσε να παρουσιάσει μια πρόταση διαφορετική από τα συνηθισμένα.
Εδώ μάλιστα χρειάζεται προσοχή, καθώς η έννοια της μοναδικότητας δεν πηγάζει μόνο από την οπτική διαφοροποίηση αλλά ουσιαστικά βασίζεται σε μία ολόκληρη φιλοσοφία, μία διαφορετική στάση ζωής, με επίκεντρο τον κάθε επιβάτη ξεχωριστά.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το αμάξωμα δείχνει να αποτελείται από δύο ξεχωριστά και μάλλον ασύμβατα μέρη, τα οποία και ενώνονται στην κεντρική κολώνα. Από μπροστά προς τα πίσω, η μάσκα φέρει έκδηλες τις σχεδιαστικές καταβολές της εταιρίας, το επικλινές παρμπρίζ δίνει ένα τόνο δυναμισμού, ενώ αμέσως μετά τα πάντα αλλάζουν σε ένα 100% πολυμορφικό τελείωμα.
Η δομή αυτή δεν βασίζεται σε κάποιο καπρίτσιο αλλά για να την καταλάβει κανείς θα πρέπει να δει τα πράγματα από μέσα προς τα έξω. Εάν το κάνει αυτό, θα διαπιστώσει ότι η αίσθηση που αποκομίζει από τη θέση του οδηγού είναι ίδια με αυτή ενός καλού μικρομεσαίου αυτοκινήτου.
Εάν πάλι καθίσει πίσω, τα ελαφρά ανασηκωμένα -κατά 4,6 εκατοστά- καθίσματα και τα τεράστια πλευρικά παράθυρα θα του χαρίσουν μία εκπληκτική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Παρά τα μόλις 4,205 μέτρα του μήκους και τα 1,684 μέτρα του πλάτους, το αυξημένο ύψος των 1,607 μέτρων και ο τετραγωνισμένος σχεδιασμός του εσωτερικού προσφέρουν χώρους ασυνήθιστα μεγάλους για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Πέντε ξεχωριστά καθίσματα αναλαμβάνουν να μεταφέρουν με άνεση ισάριθμους επιβάτες. Χάρη μάλιστα στο σύστημα VarioFlex, οι πίσω θέσεις μπορούν να μετακινηθούν εμπρός-πίσω, να αναδιπλωθούν ή ακόμα και να απομακρυνθούν η καθεμία ξεχωριστά, προσφέροντας έτσι αρκετές εσωτερικές διαμορφώσεις.
Στις μεταφορικές δυνατότητες του συνόλου θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη και ο τεράστιος χώρος αποσκευών, πιθανότατα ο κορυφαίος της κατηγορίας, με επίπεδο δάπεδο και χωρητικότητα από 530 έως 1.780 λίτρα!
Την εικόνα στο εσωτερικό ολοκληρώνει το ταμπλό, το οποίο όμως διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Ενώ στη βασική έκδοση Trend το αποτέλεσμα δείχνει μάλλον φτωχό για τις προσδοκίες του μέσου αγοραστή, στις υπόλοιπες τρεις εκδόσεις, Style, Elegance και Sport η βελτίωση είναι παραπάνω από εμφανής.
Σε αυτές, ο απλός και μάλλον παρωχημένος πίνακας οργάνων δίνει την θέση του σε ένα νέο πίνακα, σαφώς πιο πλήρη και αναβαθμισμένο. Τα πλαστικά -ανά περίπτωση- είναι δίχρωμα και εμφανώς καλύτερης ποιότητας, τα ντουλαπάκια του συνοδηγού έχουν πλέον πορτάκια, ο κλιματισμός είναι αυτόματος, ενώ και η μονάδα του ηχοσυστήματος είναι αναβαθμισμένη.
Εξασφαλίζοντας ένα πλήρες και ολοκληρωμένο εσωτερικό, οι τεχνικοί της Skoda πέρασαν κατόπιν σε άλλα θέματα, όπως αυτό των κινητήρων. Η γκάμα του Roomster περιλαμβάνει τέσσερα μηχανικά σύνολα, εκ των οποίων τα δύο diesel. Τα υπόλοιπα είναι τα ήδη υπάρχοντα των 1,4 και 1,6 λίτρων, τα οποία όμως αποδίδουν πλέον 86 και 105 ίππους αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα για το μικρό, των 1.390 κ.εκ. που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την απόδοσή του, δεν δείχνει όμως λίγο για τα 1.155 κιλά του συνολικού βάρους. Με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13 δευτερόλεπτα και τελική 175 χλμ./ώρα αποτελεί μία απόλυτα αξιοπρεπή πρόταση, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τη χαμηλή τιμή του αυτοκινήτου.
Αντίθετα, ο κινητήρας των 1.598 κ.εκ. εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Οι τιμές αυτές αλλοιώνονται ελαφρά όταν αντί του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων επιλέξει κανείς το αυτόματο, tiptronic των έξι, το οποίο όμως κοστίζει επιπλέον περίπου 2.000 ευρώ.
Η οδική συμπεριφορά του Roomster είναι ανάλογη ενός τυπικού μικρού πολυμορφικού οχήματος. Προσανατολισμένη στην άνεση, κατορθώνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να καταπονεί τους επιβαίνοντες κατά τις πολύωρες μετακινήσεις.
Η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως αυτές να προκαλούν ανησυχία. Η συμπεριφορά του είναι κατά κανόνα ουδέτερη αλλά δεν εμπνέει για γρήγορες βόλτες. Οσο για την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, είναι καλή αν και εκεί ορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, όπως επίσης και ο ήχος του κινητήρα, θα διαταράξουν κάπως την ησυχία του εσωτερικού.
Σχετικά με την ενεργητική ασφάλεια, η Skoda έχει φροντίσει να προσφέρει ESP και ενεργά φώτα κατευθυνόμενης δέσμης, αυτά όμως δεν περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό καμίας έκδοσης. Αντιθέτως, σε κάθε περίπτωση, το Roomster εφοδιάζεται με ABS και τέσσερα δισκόφρενα, εκ των οποίων τα μπροστά αεριζόμενα.
Περνώντας τώρα στο δια ταύτα, το Roomster βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Skoda, με τιμές που ξεκινούν από τα 13.790 ευρώ για την έκδοση Trend 1.4 και 15.690 ευρώ για την αντίστοιχη 1.6. Αυτές φέρουν τέσσερις αερόσακους, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ράδιο-CD με MP3. Ακολουθούν οι εκδόσεις Style και Elegance ενώ στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Sport.
Τα νούμερα αυτά δεν είναι σε καμία περίπτωση υπερβολικά για τα όσα αντιπροσωπεύουν. Αν μάλιστα κάποιος αποδεχθεί την ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, η οποία υποκειμενικά μπορεί να προκαλέσει αντιφατικά σχόλια, το Roomster είναι σίγουρα ένα μοντέλο με ξεχωριστό χαρακτήρα και άποψη, από τα πολύ λίγα που κυκλοφορούν στην αγορά.