Με τετράγωνο αμάξωμα, χειροκίνητο κιβώτιο και ασυμβίβαστες αναρτήσεις, το Jeep Wrangler αρχίζει να δείχνει τόσο παλιό, όσο τα βραχώδη εμπόδια που βρίσκει στο δρόμο του, αλλά τα ξεπερνά. Τώρα όμως, 16 χρόνια μετά την πλήρη ανακατασκευή του, ο τετρακίνητος θρύλος ανασχεδιάστηκε και πάλι.
Η άνεση, η οδική συμπεριφορά, το τιμόνι, η πρακτικότητα, η ποιότητα του εσωτερικού και οι χώροι δεν συγκρίνονται με εκείνα των σημερινών SUV, όπως το Toyota RAV4 ή το Nissan X-Trail. Ωστόσο το αμερικανικό μοντέλο έχει άλλους στόχους.
Η άποψή μας
Υπήρχε μόνο ένας τρόπος για να επαναλανσαριστεί το Wrangler κι αυτός είναι να μοιάζει ακριβώς όπως ο προκάτοχός του. Ευτυχώς οι αλλαγές που συντελέστηκαν κάτω από το αμάξωμα είναι αρκετά πιο σημαντικές, φέρνοντας αυτό το Jeep στον 21ο αιώνα. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί ευθέως με τους ασφάλτινους ανταγωνιστές του, αλλά χάρη στο πρακτικό εσωτερικό και στην πετρελαιοκίνητη επιλογή, είναι πλέον αρκετά πιο ελκυστικό.
Όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις του νέου Wrangler στην Βρετανία, την ερχόμενη άνοιξη, -στην Ελλάδα το μοντέλο θα πωλείται από το πρώτο δίμηνο του 2007- θα διατίθεται για πρώτη φορά με δίθυρο και τετράθυρο αμάξωμα, ενώ επίσης για πρώτη φορά οι μελλοντικοί αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ κινητήρων βενζίνης και diesel. Μπορεί ωστόσο η κλασική εμφάνιση να διατηρείται, με την παραδοσιακή μάσκα να παραμένει στη θέση της μαζί με τα γνωστά φτερά, ωστόσο στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές αλλαγές.
Κατ΄αρχήν μοιάζει αρκετά με εκείνο ενός συμβατικού αυτοκινήτου, με μοντέρνες επιλογές και αρκετές θήκες. Υπάρχουν επίσης ηλεκτρικά παράθυρα και σύστημα αυτόματου κλειδώματος των θυρών που ενεργοποιείται μόλις αρχίσει να κινείται το αυτοκίνητο, αλλά δεν υπάρχει εσωτερική ρύθμιση για τους εξωτερικούς καθρέπτες.
Αν επιλέξετε το μοντέλο με το μικρό μεταξόνιο θα διαπιστώσετε πως υπάρχει πια περισσότερος χώρος για τους πίσω επιβάτες, αν και παραμένει περιορισμένος. Ωστόσο, μεγαλύτερη πρακτικότητα διαθέτει η νέα τετράπορτη έκδοση Unlimited με αυξημένη χωρητικότητα και 1.313 λίτρα χώρο αποσκευών. Επιπρόσθετα, ο πολύπλοκος μηχανισμός της υφασμάτινης οροφής έχει απλοποιηθεί, ενώ το σκληρό πλαστικό κάλυμα αποτελείται πλέον από τρία κομμάτια.
Ο V6 βενζινοκινητήρας των 3,8 λίτρων αποδίδει 205 ίππους και 345Nm ροπής, τιμές ικανές να επιταχύνουν το Wrangler από στάση στα πρώτα 100χλμ./ώρα σε περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ η -τυποποιημένη- κατανάλωση κυμαίνεται σε, περίπου, 13 λίτρα/100χλμ. Το εσωτερικό είναι αρκετά πιο ήσυχο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ η άνεση και η οδική συμπεριφορά έχουν βελτιωθεί σημαντικά.
Δυναμικά, το Wrangler δεν συγκρίνεται στην άσφαλτο με τους ανταγωνιστές του. Χρησιμοποιώντας όμως το κιβώτιο κοντών σχέσεων πηγαίνει εκεί που ούτε το RAV4, ούτε το X-Trail μπορούν να ακολουθήσουν. Ωστόσο, το Wrangler συμπεριφέρεται αρκετά καλά συγκρινόμενο με ένα SUV, με αποδεκτά χαρακτηριστικά εντός δρόμου, βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση. Παραμένει, πάντως, ένα αυθεντικό εκτός δρόμου όχημα, ικανό να διαιωνίσει το βαρύ όνομα που φέρει.