Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωναν πως η κατηγορία των μικρών coupe έχει πεθάνει. Η Ford σταμάτησε την παραγωγή του Puma, αλλά και του Cougar, η VW είχε από πιο νωρίς καταργήσει το Corrado και η Opel δεν παρουσίασε τον άμεσο αντικαταστάτη του σχεδιασμένου από τον Bertone, Astra Coupe.
Ωστόσο μια ημέρα είναι μεγάλη χρονική περίοδος στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά αν κοιτάξει κανείς στην αγορά των αυτοκινήτων σήμερα, θα διαπιστώσει αρκετές αλλαγές.
Μόνο το μήνα Μάιο έχουν ανακοινωθεί τρία νέα μικρά coupe, συμπεριλαμβανομένης της βασικής έκδοσης της Porsche Cayman και του νέου Audi TT. Ωστόσο το τρίτο μοντέλο φαίνεται να είναι πιο σημαντικό και ίσως πιο εντυπωσιακό και το Auto Express βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της.
Υποδεθχείτε την αισθησιακή BMW Z4 M Coupe, που είχε αποκαλυφθεί στην περασμένη έκθεση της Φρανκφούρτης, υποσχόμενη να είναι όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο από το τμήμα Μ του εργοστασίου.
Η άποψή μας
Υπάρχει αρκετός ανταγωνισμός για τη Z4 M Coupe, ειδικότερα από το επερχόμενο νέο ΤΤ και την Porsche Cayman. Στη μετατροπή του roadster σε coupe η BMW έκανε μερικούς συμβιβασμούς, ειδικότερα στους προσφερόμενους χώρους. Ωστόσο ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου και οι απαιτητικοί του τρόποι στο δρόμο το κάνουν ξεχωριστό. Λίγοι ανταγωνιστές στην κατηγορία μπορούν να ξυπνήσουν τις αισθήσεις με αυτόν τον τρόπο.
Στους αγγλικούς δρόμους θα κυκλοφορήσει τον Αύγουστο, σε δύο εκδόσεις, μία 3,0 λίτρων και η έκδοση Μ με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,2 λίτρων και απόδοση 343 ίππων, όσους και στη σημερινή M3.
Το πρωτότυπο μοντέλο σίγουρα έδειχνε εντυπωσιακό, αλλά και η έκδοση παραγωγής καταφέρνει να γυρίσει πολλά κεφάλια. Είναι αρμονικά σχεδιασμένη, με όμορφο τελείωμα στην οροφή, ειδικά αν συγκριθεί με την επαγγελματική προκάτοχό της, τη Ζ3 Μ Coupe.
Ωστόσο ορισμένοι -πιο φανατικοί- ίσως δυσαρεστηθούν επειδή το αυτοκίνητο δεν δείχνει τόσο επιθετικό, ειδικά στο μπροστινό μέρος.
Το εσωτερικό είναι όμορφα σχεδιασμένο και με πολύ καλό φινίρισμα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με δερμάτινες επενδύσεις που θυμίζουν ανθρακονήματα και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Τα τύπου bucket καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα, αλλά μάλλον οι υψηλόσωμοι οδηγοί δεν θα αισθανθούν πολύ άνετα.
Το ίδιο ισχύει και για την πρακτικότητα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως η BMW στοχεύει σε πελάτες που θα χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο και για διακοπές, αλλά και για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Ωστόσο, ένας τομέας στον οποίο η BMW δεν έκανε εκπτώσεις είναι η οδηγική εμπειρία. Στο ρελαντί ο βαθύς ήχος από την εξάτμιση και ο μεταλλικός ήχος του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα ακούγονται φανταστικοί. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και το μοτέρ στροφάρει μέχρι και την απίστευτη τιμή των 8.000σ.α.λ.
Σε υψηλές ταχύτητες οι αεροδυναμικοί θόρυβοι μένουν εκτός του θαλάμου των επιβατών, όπου εισέρχεται ο ήχος από την εξάτμιση. Σίγουρα δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σαν πολιτισμένο, αλλά ο ήχος που θυμίζει ταξίδι με αεροπλάνο ταιριάζει στο χαρακτήρα του.
Το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ακριβές, σωστά ζυγισμένο και πληροφορεί απόλυτα τον οδηγό. Όταν πιεστεί, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται συμμετοχικό, αγνό και ενθουσιώδες, ενώ είναι και πιο εύκολο στο όριο, καθώς συγχωρεί πιο εύκολα, ντροπιάζοντας λιγότερο σε σχέση με την αυθεντική M Coupe.
Γεγονός είναι πως η μόνη κριτική που έχουμε αφορά στην απόκριση του γκαζιού που δεν βρίσκεται σε αντιστοιχία εκείνης του τιμονιού και των φρένων. Αν και δεν πρόκειται για μεγάλο πρόβλημα στις υψηλές ταχύτητες, εντούτοις στις χαμηλές ταχύτητες απαιτείται εξοικείωση ώστε να οδηγηθεί ομαλά.
Το αμάξωμα του coupe είναι εξαιρετικά άκαμπτο και η τροποποιημένη ανάρτηση εξαιρετικά σφιχτή στα άσχημα οδοστρώματα, αλλά το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό.
Συνολικά, η κλειστή Ζ4 αποδεικνύει γιατί τα coupe επέστρεψαν για τα καλά στα υποψήφια αυτοκίνητα των αγοραστών. Η οροφή δεν πρόσθεσε μόνο πόντους στην εμφάνιση, αλλά μετέτρεψε ένα καλό αυτοκίνητο σε πολύ καλό.