Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Lexus GS 450h: Deutschland uber alles… τέλος!

Lexus GS 450h: Deutschland uber alles… τέλος!

Μιχάλης Κατωπόδης Το ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα θα έκαναν κάποια στιγμή την εμφάνισή τους προ των πυλών της μεγάλης κατηγορίας αποτελούσε, απλά, θέμα χρόνου. Ο ρόλος, ωστόσο, που είναι σε θέση να διαδραματίσει μία τέτοια πρόταση, μάλλον δεν εκτιμήθηκε δεόντως από τις κραταιές δυνάμεις των Mercedes, BMW και Audi. Ετσι λοιπόν, η Lexus πέρασε στο […]

Μιχάλης Κατωπόδης

Το ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα θα έκαναν κάποια στιγμή την εμφάνισή τους προ των πυλών της μεγάλης κατηγορίας αποτελούσε, απλά, θέμα χρόνου. Ο ρόλος, ωστόσο, που είναι σε θέση να διαδραματίσει μία τέτοια πρόταση, μάλλον δεν εκτιμήθηκε δεόντως από τις κραταιές δυνάμεις των Mercedes, BMW και Audi. Ετσι λοιπόν, η Lexus πέρασε στο προσκήνιο, δημιουργώντας μάλιστα μία ευκαιρία πρώτου μεγέθους στο μαλακό «υπογάστριο» των Γερμανών.



Η μοναδικότητα του νέου GS 450h δεν έχει απαραίτητα να κάνει με τη λογική των δύο κινητήρων, που αποδίδουν όσο ένας καλός V8, με την κατανάλωση ενός συνόλου των δύο λίτρων. Αυτό είναι μεν ο αυτοσκοπός, στην πράξη όμως τα πλεονεκτήματα είναι πολύ περισσότερα από όσα φαίνονται με την πρώτη ματιά.



Πράγματι, η γραμμικότητα και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του V6, σε συνδυασμό με τον απαλλαγμένο από κραδασμούς ηλεκτροκινητήρα, προσφέρουν μία αθόρυβη και μεταξένια λειτουργία. Οσο για το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου των δύο συνόλων -το οποίο είναι κατά 63% μικρότερο από αυτό του RX 400h- αυτό φροντίζει να αξιοποιεί στο έπακρο τις ιδιαιτερότητες της κάθε πλευράς.



Στις χαμηλές ταχύτητες, όπως και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, η κίνηση γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά, επιτυγχάνοντας μηδενική κατανάλωση και ρύπους. Όταν οι ρυθμοί ανέβουν αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας, ενώ σε συνθήκες μέγιστης επιτάχυνσης τα δύο σύνολα δουλεύουν παράλληλα, αποδίδοντας συνολικά 345 ίππους. Η ισχύς δε, προσφέρεται απλόχερα σε όλο το φάσμα των στροφών, χαρίζοντας στο αμάξωμα των 1.835 κιλών επιδόσεις που θα ζήλευαν αρκετές σπορ προτάσεις.



Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Τα νούμερα αυτά είναι μεν από μόνα τους ενδεικτικά, θα εντυπωσιάσουν όμως ακόμα περισσότερο αυτόν που θα θελήσει να τα επαληθεύσει, βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι.



Το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου, οι ενεργές αναρτήσεις και τα άφθονα εξελιγμένα ηλεκτρονικά προσφέρουν άνεση και μία ποιότητα κύλισης που, αν δεν υπερτερεί, είναι τουλάχιστον εφάμιλλη των κορυφαίων υλοποιήσεων της κατηγορίας. Οι μεταβολές στη σκληρότητα των αμορτισέρ φροντίζουν να αποσβένουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παράλληλα, ακόμα και με ταχύτητες κατά πολύ ανώτερες των ορίων, το εσωτερικό παραμένει ιδιαίτερα ήσυχο, επιτρέποντας έτσι στο κορυφαίο ηχοσύνολο της Mark Levinson να «γεμίζει» πλούσια το χώρο με τις αγαπημένες μελωδίες των επιβατών.



Εάν ο οδηγός το επιλέξει, η ρύθμιση sport θα περιορίσει αισθητά τις κλίσεις του αυτοκινήτου στις στροφές, βγάζοντας συγχρόνως από το E-CVT, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, τον καλύτερό του εαυτό. Εδώ η αίσθηση που θα αποκομίσει δεν είναι ιδιαίτερα σπορτίφ, σε καμία όμως περίπτωση δεν θα νιώσει τα χέρια του να… ιδρώνουν πάνω στο τιμόνι, παρά τους απαγορευτικούς για άλλες προτάσεις ρυθμούς.



Όλα αυτά χάρη στο VDIM, που διαχειρίζεται ταυτόχρονα το ABS, το VSC -σύστημα ελέγχου της ευστάθειας- τις ενεργές αναρτήσεις, και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι σε θέση να μεταβάλλει τις στροφές του τιμονιού, σε σχέση με αυτές των τροχών, ανάλογα με τις συνθήκες!



Επιστρέφοντας στα του κιβωτίου, προσφέρει αυτόματη ή σειριακή λειτουργία, με έξι προκαθορισμένες σχέσεις, ενώ η χρήση του μας άφησε καλές εντυπώσεις. Αυτό, βεβαίως, δεν αποτελεί παρά ένα μικρό μέρος του τεχνολογικού υπόβαθρου του GS 450h.



Επιχειρώντας μία σύντομη παρουσίαση των χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης πρότα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο