Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Hyundai Santa Fe 2.7 GLS AUTO: Η υπέρβαση

Hyundai Santa Fe 2.7 GLS AUTO: Η υπέρβαση

Το Santa Fe μεγάλωσε, αντρώθηκε και διεκδικεί ένα νέο, πιο λαμπρό μέλλον, σε χωράφια που μέχρι πρότινος φαντάζαν πέραν των δυνατοτήτων του.

Μιχάλης Κατωπόδης

Είναι γεγονός ότι η κατηγορία των SUV κατακλύζεται πλέον από τόσες προτάσεις που είναι δύσκολο για ένα μοντέλο να επιβληθεί μέσα στο πλήθος. Πόσο μάλλον όταν η τιμή πώλησής του ξεκινάει από τα 33.000 και καταλήγει στα 39.000 ευρώ, όπως, στην προκειμένη περίπτωση, το νέο Santa Fe!


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
2.656 κ.εκ.
Ισχύς:
189 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
248 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 11,7 δλ
Τελ. ταχύτητα:
179 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
33.000 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
39.000 ευρώ

Η Hyundai τόλμησε να κάνει ένα βήμα παραπέρα και τώρα δεν μένει παρά να δούμε αν ο χρόνος θα δικαιώσει, ή όχι, το όλο εγχείρημα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αισθητή αύξηση του μεγέθους, σε συνεργασία με τη μοντέρνα, καλαίσθητη εμφάνιση, αντιμετωπίζονται θετικά από τον κόσμο, σε βαθμό που λίγες προτάσεις το πετυχαίνουν. Το νέο SUV της μεγαλύτερης κορεατικής εταιρίας δεν διαθέτει το κύρος και την οδική συμπεριφορά μίας δίλιτρης BMW X3, ούτε τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός Jeep Cherokee 3.7 και ας απαιτεί για την απόκτησή του το ίδιο, πάνω-κάτω, κεφάλαιο. Αντιθέτως, φροντίζει να αντισταθμίζει την όλη κατάσταση με το μέγεθος, το επίπεδο εξοπλισμού και τις μεταφορικές του δυνατότητες. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο διατηρεί μία δυναμική ισορροπία σε ένα επίπεδο ανώτερο των Toyota RAV4, Ford Maverick και του υπόλοιπου ιαπωνικού ανταγωνισμού, η οποία μένει να εκτιμηθεί από τον τελικό αποδέκτη, τον πελάτη.


Σε ο,τι αφορά την καθημερινή χρήση το Santa Fe έχει βελτιωθεί αισθητά ως προς την άνεση που προσφέρει, είτε αυτή προκύπτει από τη λειτουργία των αναρτήσεων, είτε από το φιλόξενο εσωτερικό του. Η ψηλή, πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει εργονομικά τον οδηγό, ενώ ο εσωτερικός διάκοσμος χαρίζει κάτι από την αίγλη ορισμένων άλλων, πολύ ακριβότερων, προτάσεων.




























Υπέρ
Εξωτερική εμφάνιση
Ποιότητα κύλισης
Επίπεδο εξοπλισμού
Κατά
Κόστος κτήσης
Τσιμπημένη κατανάλωση
Εκτός δρόμου δυνατότητες (χωρίς τα σωστά ελαστικά)

Τα δερμάτινα καθίσματα και η επένδυση ξύλου που διατρέχει το κάτω μέρος του ταμπλό αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο ο συνδυασμός τους με τα υπόλοιπα, σχετικά σκληρά, πλαστικά θα μετριάσει ελαφρά το τελικό αποτέλεσμα. Κάτι ανάλογο ισχύει και στον τομέα του εξοπλισμού. Από τη μία παρέχεται ένας πολύ καλός διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα –και θερμαινόμενα– καθίσματα, καθώς και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, από την άλλη όμως αντί για ένα ενσωματωμένο στο ταμπλό ηχοσύστημα συναντάμε ένα after market ράδιο-CD της Sony, πρακτική η οποία αντιβαίνει στις επιλογές των περισσότερων πλέον κατασκευαστών. Εκτός αυτού δεν θα λέγαμε όχι και για ένα cruise control που σίγουρα θα ενίσχυε τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.



Στο δρόμο η ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, σε συνδυασμό με την ευρυχωρία του εσωτερικού, την ηχομόνωση και τις αμέτρητες θήκες για μικροαντικείμενα αποτελούν εχέγγυα για την απρόσκοπτη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Πράγματι, ακόμα και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι το Santa FE εγγυάται ότι ο οδηγός και οι επιβάτες θα βγουν από το εσωτερικό του αλώβητοι, χωρίς ίχνος κούρασης, πράγμα που δεν ισχύει για το σύνολο του ανταγωνισμού.



Εύλογες απορίες προκαλεί η επιλογή της Hyundai να τοποθετήσει στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης τεσσάρι αυτόματο κιβώτιο -σε αντίθεση με το πεντάρι που υπάρχει στην έκδοση diesel- το οποίο δείχνει παρωχημένο, με βάση τα σύγχρονα δεδομένα. Η ύπαρξη μίας επιπλέον σχέσης σίγουρα θα ενίσχυε τις επιδόσεις και παράλληλα θα αναδείκνυε την πολιτισμένη λειτουργία και την ισχύ του κινητήρα.



Σε ο,τι αφορά το μηχανικό σύνολο, διατηρείται μεν στα 2.656 κ.εκ. χάρη όμως σε ένα νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που φέρει, αποδίδει 14 ίππους περισσότερους από το απερχόμενο μοντέλο. Η λειτουργία του είναι στρωτή και παρέχει ικανοποιητική ροπή από τις χαμηλές στροφές. Το αυξημένο, ωστόσο, βάρος του αυτοκινήτου στραγγαλίζει, εν μέρει, το δυναμισμό του, περιορίζοντας παράλληλα -ελαφρά- και τις επιδόσεις, σε σχέση με το παρελθόν.



Αυτό, ευτυχώς, δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό. Ναι μεν το αμάξωμα μετράει πλέον 1.780 κιλά, ο μελετημένος όμως αεροδυναμικός σχεδιασμός του επιτρέπει να διατηρεί μία υψηλή μέση ταχύτητα κίνησης. Οι πλευρικοί άνεμοι δεν το επηρεάζουν ιδιαίτερα ενώ, χάρη στο καλό στήσιμο των αναρτήσεων, οι κλίσεις στις στροφές δεν προκαλούν καμία ανησυχία στον οδηγό.



Η ύπαρξη του ESP -το οποίο πάντως δεν υπάρχει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων- εγγυάται τη σταθερότητα και την ασφαλή οδική συμπεριφορά του οχήματος. Ακόμα όμως και αν αυτό απενεργοποιηθεί, οι όποιες αντιδράσεις είναι προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες.



Το σύστημα διεύθυνσης, χωρίς να εντυπωσιάζει, είναι όσο γρήγορο και άμεσο θα περίμενε κανείς από ένα SUV. Αντίστοιχα, η αίσθηση που προσφέρει είναι αρκετή και θα εκτιμηθεί δεόντως, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου.



Ο πολύδισκος συμπλέκτης που αναλαμβάνει να μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα δείχνει να κάνει καλά τη δουλειά του, όσο τουλάχιστον υπάρχει ικανοποιητική πρόσφυση. Στο χώμα ο οδηγός μπορεί, εάν θέλει, να κλειδώσει την κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων σε ποσοστό 50/50 μέσω του σχετικού μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας.



Δυστυχώς η απουσία ενός μπλοκέ διαφορικού πίσω και η χρήση ασφάλτινων ελαστικών της Kumho θα περιορίσει αισθητά τις off road δυνατότητες του αυτοκινήτου, ειδικά κατά την κίνησή του σε επικλινή, ανώμαλα εδάφη. Αυτό μάλιστα παρότι οι αναρτήσεις δείχνουν πρόθυμες να ακολουθήσουν το εδαφικό ανάγλυφο και δεν κρεμάνε με το παραμικρό.



Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα άλλο αυτοκίνητο σε σχέση με το απερχόμενο Santa Fe, με σημαντικές μεταφορικές δυνατότητες και μία πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα της Hyundai, αύρα. Το μέγεθος, η εξωτερική εμφάνιση και η άνεση λειτουργούν υπέρ του, ενώ η δυνατότητα αγοράς του και ως επταθέσιο του δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.



Όλα αυτά, βεβαίως, με το αζημίωτο, αφού το κόστος κτήσης κάθε άλλο παρά είναι αμελητέο. Ακόμα όμως και έτσι, δεν μπορεί κανείς παρά να συμφωνήσει ότι το νέο SUV της Hyundai αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή.






































Κινητήρας
Κυβισμός2.657 κ.εκ.
Κύλινδροι6σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι)189/6.000 σ.α.λ.
Ροπή (Νm)248/4.000 σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή86,7×75,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ ανά σειρά κυλίνδρων
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)71,1





































Μετάδοση
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο τεσσάρων σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)2,842:1
1,495:1
1,000:1
0,731:1
Τελική σχέση διαφορικού4,520











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson μεψαλίδια βάσης
ΠίσωΠολλαπλών σύνδεσμων














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις6,0J X15
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνKumho Radial 798 Plus
Ελαστικά235/65 R17
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΥδραυλική
Στροφές τιμονιού3,24
Διάμετρος στροφής10,9 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,650 μέτρα
Πλάτος1,890 μέτρα
Ύψος1,725 μέτρα
Μεταξόνιο2,700 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.615/1.620
Χώρος αποσκευών774-2.247 λίτρα
Βάρος1.780 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο8,73




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη13,0
Εκτός7,9
Μέση9,8
Ρεζερβουάρ (λίτρα)65
Αυτονομία663 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα179 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα11,7 δευτερόλεπτα
Σε αυτές τις διαστάσεις αλλά και την κατηγορία τιμής, ο μόνος άμεσος ανταγωνιστής του Santa Fe είναι το ομόσταυλο Kia Sorento. Από εκεί και πέρα δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο από τον δυνητικό αγοραστή το Jeep Cherokee, με το μεγάλο, μάλιστα, κινητήρα των 3,7 λίτρων. Για όσους δεν στραφούν προς την επταθέσια έκδοση του Santa Fe, μία οικονομικότερη εναλλακτική θα μπορούσε να αποτελέσει και το νέο Toyota RAV4, που προσφέρει αρκετά άνετους χώρους, πρακτικότητα και παράλληλα χαμηλότερο κόστος κτήσης.











Jeep Cherokee 3.7
hspace=0



















Κυβισμός3.701 κ.εκ.
Ιπποδύναμη210 ίπποι/5.200 σ.α.λ.
Ροπή312 Nm/3.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση8,9 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
194 χλμ./ώρα
Τιμή37.100-43.800 ευρώ

Το Cherokee δεν διαθέτει βεβαίως το εκτόπισμα του νέου Santa Fe είναι όμως σαφώς πιο ικανό εκτός δρόμου, χωρίς παράλληλα να υστερεί στην άσφαλτο. Μία αντίστοιχα εξοπλισμένη έκδοση τιμάται ελαφρά ακριβότερα, ενώ καταναλώνει και πολύ περισσότερο, ανεβάζοντας έτσι το κόστος χρήσης. Σε ο,τι αφορά τις μεταφορικές δυνατότητες, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια το μοντέλο της Hyundai, παρόλα αυτά όμως, το κύρος του ονόματός του θα δράσει καταλυτικά για μία μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού












Kia Sorento 3.5
hspace=0



















Κυβισμός3.497 κ.εκ.
Ιπποδύναμη197 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Ροπή295 Nm/3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,3 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
197 χλμ./ώρα
Τιμή33.600-33.900 ευρώ

Το Sorento διαθέτει ανάλογους, σε γενικές γραμμές, χώρους, σε καμία περίπτωση όμως δεν πλησιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης του Santa Fe. Βασισμένο σε ένα πάτωμα τύπου σκάλας, με άκαμπτο πίσω άξονα, δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, οι εκτός δρόμου δυνατότητές που διαθέτει είναι σαφώς υπέρτερες. Παράλληλα, το κόστος κτήσης είναι κατά πολύ χαμηλότερο, η παρουσία όμως του κινητήρα των 3,5 λίτρων επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση












Toyota RAV4
hspace=0



















Κυβισμός1.998 κ.εκ.
Ιπποδύναμη152 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή194 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,6 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
185 χλμ./ώρα
Τιμή29.500-36.650 ευρώ

Το RAV4 μπορεί να μην διαθέτει τους χώρους του Santa Fe, παραμένει όμως άνετο και επαρκές για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας. Στην πλούσια έκδοση Luxury υπερτερεί σε επίπεδο εξοπλισμού, διατηρώντας παράλληλα το κόστος κτήσης σε χαμηλότερα επίπεδα. Η οδική του συμπεριφορά είναι ελαφρά καλύτερη, ενώ οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι εξίσου περιορισμένες και δεν ενδείκνυνται για κανονικό off road. Δεν διατίθεται επίσης με επταθέσια διάταξη καθισμάτων


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο