Οι Γερμανοί πρόλαβαν ξανά τον ανταγωνισμό, παρουσιάζοντας ένα πολυτελές τετρακίνητο που περιφρονεί την off-road κίνηση και... λατρεύει τον αυτοκινητόδρομο.
Έχει γίνει πλέον κανόνας. Στον τομέα των νέων μοντέλων μπορείς να βασίζεσαι στην Mercedes-Benz και εκείνη θα είναι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές της .
Τα τελευταία επτά χρόνια η γερμανική εταιρεία έχει νικήσει την BMW και την Audi, με το ντεμπούτο της A-Class στη μικρή κατηγορία, την M-Class στα τετρακίνητα, με τη CLS στα τετράθυρα coupe και, πρόσφατα, με την B-Class στα μικρά MPV.
Τώρα, η R-Class που θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Νοέμβριο -και την άνοιξη του 2006 στην Αγγλία- είναι το νέο καινοτομικό μοντέλο της εταιρείας. Πρόκειται για έναν πολυτελή μεταφορέα ανθρώπων, με διαστάσεις εφάμιλλες μιας S-Class, που στοχεύει σε πελάτες οι οποίοι επιθυμούν χώρους και πρακτικότητα, αλλά όχι την απόκτηση ενός εκτός δρόμου μοντέλου.
Η άποψή μας
Η σκέψη για έναν πολυτελή μεταφορέα ανθρώπων είναι νέα και η Mercedes-Benz την εφάρμοσε σωστά. Οι χώροι για έξι επιβάτες είναι πολύ καλοί και η πολυτέλεια στο εσωτερικό η αναμενόμενη. Ωστόσο, η R-Class είναι βαριά, με αποτέλεσμα την υψηλή κατανάλωση και την αδιάφορη συμπεριφορά στις στροφές. Ωστόσο, γι΄αυτούς που επιθυμούν να μετακινούν πολλούς επιβάτες με άνεση, στυλ, πολυτέλεια και κύρος, υπάρχουν ελάχιστες άλλες επιλογές.
Οι τιμές πώλησης δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά εκτιμάται ότι θα ξεκινούν από τα 60.000 ευρώ στην Αγγλία για την βασική R320 CDI και θα φτάνουν στα, περίπου, 83.000 ευρώ για την R500. Χωρίς κανέναν άμεσο ανταγωνιστή, εκτιμάται ότι η R-Class θα προσελκύσει πελάτες των πολυτελών SUV, Station Wagon, αλλά και των τετράθυρων εκδόσεων. Μήπως όμως η ιδέα ενός πολυτελούς μεταφορέα ανθρώπων είναι εξεζητημένη;
Στο δρόμο, η R-Class είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Με τις μεγάλες της διαστάσεις, την πλατιά γρίλια και τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα, σίγουρα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για Mercedes-Benz. Όπως περιμένει κανείς, οι εσωτερικοί χώροι είναι τεράστιοι.
Η διάταξη των καθισμάτων αποτελείται από τρεις σειρές των δύο και οι διαθέσιμοι χώροι για τους έξι επιβάτες μπορούν να συγκριθούν μόνο με εκείνους του Renault Grande Espace. Επιπρόσθετα, η δεύτερη και η τρίτη σειρά καθισμάτων μετακινείται ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χώρος, σχεδόν ενός μέτρου, για τα πόδια των επιβατών.
Φυσικά δεν έχουν γίνει παραχωρήσεις στον τομέα της πολυτέλειας. Τα καθίσματα είναι άνετα και με πολύ καλές επενδύσεις, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται σύστημα DVD/CD player και πολυζωνικός κλιματισμός και για τους πίσω επιβάτες. Η R-Class είναι επίσης πρακτική, αφού ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 2.057 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα τέσσερα τελευταία καθίσματα.
Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται το «σοφιστικέ» δάπεδο της νέας M-Class. Χάρη στην τετρακίνηση, την πίσω αερανάρτηση και, φυσικά, τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, η R-Class είναι σταθερή στο δρόμο, προσφέροντας αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας. Ωστόσο ταιριάζει περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο, παρά σε δρόμους με στροφές, όπου το βάρος και οι διαστάσεις της δεν προσμετρώνται στα πλεονεκτήματά της.
Η απόκριση του V6 των 3.500κ.εκ. με τους 272 ίππους δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άμεση, παρά τις ομαλές αλλαγές του επτατάχυτου 7G-TRONIC κιβωτίου. Ο τρίλιτρος V6 diesel με τη μεγαλύτερη ροπή φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στο μοντέλο.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πλειοψηφία των R-Class θα πωληθεί στις ΗΠΑ, εκεί που θα εκτιμηθούν περισσότερο οι τεράστιες διαστάσεις της. Όσο και αν ψάξετε πάντως, δεν θα βρείτε πολλούς καλύτερους τρόπους για να μεταφέρετε πέντε άτομα -χωρίς τον οδηγό- με τόση άνεση.