Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Volvo D5: Diesel με άποψη!

Volvo D5: Diesel με άποψη!

Ποιό είναι το επόμενο βήμα μιας εταιρίας όταν διαπιστώνει πως οι diesel ταξινομήσεις της αυξάνονται ραγδαία; Στην Volvo επέλεξαν να αναβαθμίσουν τον βασικό πετρελαιοκινητήρα της γκάμας τους.

Νίκος Μαρινόπουλος

Βενζίνη ή πετρέλαιο; Την στιγμή που στην Ελλάδα συζητάμε ακόμη τα υπέρ και τα κατά των δύο τύπων καυσίμου, η υπόλοιπη Ευρώπη έχει ήδη κάνει την επιλογή της. Το γεγονός πως οι μισοί ευρωπαϊοι οδηγούν αυτοκίνητα diesel, μάλλον τα λέει όλα, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εδώ και χρόνια αντιληφθεί πως ένα μεγάλο μέρος των εσόδων τους στηρίζεται σε τέτοιου τύπου εκδόσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελούν οι πωλήσεις της Volvo στην ευρωπαϊκή αγορά. Το τελευταίο διάστημα οι ταξινομήσεις των diesel εκδόσεων της εκτοξεύθηκαν από το 20% στο 50%. Έτσι, λοιπόν, ένα στα δύο Volvo που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους έχουν πάνω τους το γράμμα D ενώ οι ειδικοί προβλέπουν πως μέχρι το 2010 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις των diesel θα ξεπεράσουν το 70%.

Παρατηρώντας την αυξημένη ζήτηση στα μοντέλα diesel, η σουηδική εταιρία αποφάσισε να αναβαθμίσει την αντίστοιχη γκάμα της βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά του ισχυρότερου πετρελαιοκινητήρα της που τοποθετείται στα S60, V70, XC70 και XC90 και στο πίσω μέρος τους φέρουν τα διακριτικά D5.

Με τις κατάλληλες βελτιώσεις στα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής του αέρα, στο σύστημα υπερτροφοδότησης (turbo) και στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου η ονομαστική ισχύς του πεντακύλινδρου diesel αυξήθηκε από τους 163 στους 185 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και η ροπή του από τα 340 στα 400Nm στις 2.000-2.750 σ.α.λ.

Το σύστημα υπερτροφοδότησης διαθέτει πτερωτή μεγαλύτερης διαμέτρου, ανασχεδιασμένους αυλούς που οδηγούν τα καυσαέρια προς τον στρόβιλο και ηλεκτρονική διαχείριση. Η σημαντικότερη αλλαγή σχετικά με το σύστημα ψεκασμού έχει να κάνει με τα μπεκ ψεκασμού τα οποία διαθέτουν επτά οπές -αντί για πέντε- ώστε η διασπορά του καυσίμου να είναι καλύτερη.

Η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα είναι διαφορετική με στόχο την μείωση των εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Στην μείωση των βλαβερών ουσιών για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον συμβάλλει το βελτιωμένο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) καθώς και το φίλτρο κατακράτησης των σωματιδίων αιθάλης (καπνοπαγίδα) με ιδιότητες αυτοκαθαρισμού χωρίς να απαιτείται η αντικατάστασή του.

Τα νέα στοιχεία δεν περιορίστηκαν μόνο σε αλλαγές που έγιναν στον κινητήρα αλλά και στον συνδυασμό του τελευταίου με ένα νέο, μηχανικό ή αυτόματο, κιβώτιο έξι σχέσεων. Οδηγώντας στους γερμανικούς δρόμους τις D5 εκδόσεις των S60 και XC90, διαπιστώσαμε πόσο ουσιαστικές είναι οι βελτιώσεις των μηχανικών της Volvo. Η ομαλή λειτουργία του μοτέρ -χωρίς υστέρηση στο turbo και με άφθονη ροπή- ευνοείται από την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ενώ τις επιδόσεις των Volvo D5 θα ζήλευαν τα περισσότερα μοντέλα με μοτέρ βενζίνης.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι το 2006 η σουηδική εταιρία εκτιμά πως θα έχει πουλήσει περισσότερα από 85.000 αυτοκίνητα με κινητήρες diesel στην ευρωπαϊκή αγορά ενώ η προηγούμενη γενιά D5 είχε τοποθετηθεί σε περισσότερα από 305.000 Volvo, μετά το 2001. Όσο για την Ελλάδα, οι ελπίδες για την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη παραμένουν, απλώς, ελπίδες.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο