Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
smart forfour brabus: πιο hot δεν γίνεται!

smart forfour brabus: πιο hot δεν γίνεται!

Φανταζόσασταν ποτέ πως ένα smart θα απέδιδε 177 ίππους, θα μπορούσε να στρίβει όπως ένα GT μοντέλο και θα έπιανε τα 0-100χλμ/ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα; Αν εσείς όχι, η Brabus ναι!

Νίκος Μαρινόπουλος

Λένε, πως όταν γίνει η αρχή το ένα πράγμα έρχεται πίσω από το άλλο. Κάπως έτσι φαίνεται να έχουν τα πράγματα και με την μικρή smart. Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που εμφανίσθηκε στους δρόμους το επαναστατικό fortwo και στη συνέχεια τα εξίσου ιδιότυπα roadster και crossblade.



Όχι όμως και τόσος από τότε που η γερμανική εταιρία, πάντα υπό την αιγίδα της Mercedes-Benz, αποφάσισε να διεισδύσει σε ένα νέο πεδίο, με περισσότερες θέσεις και φυσικά μεγαλύτερη απήχηση από το αγοραστικό κοινό.


Χάρη στο forfour η επωνυμία της smart έπαψε πλέον να ταυτίζεται με την αποκλειστικά διθέσια διάταξη και τις όποιες παραχωρήσεις στον τομέα της πρακτικότητας και η εμφάνιση του στην αγορά -πριν από περίπου ένα χρόνο- δρομολόγησε νέες προοπτικές για την εταιρία -θυμηθείτε το formore- και παράλληλα έδωσε την δυνατότητα επιπλέον επιλογών για τον υποψήφιο αγοραστή που δίνει προτεραιότητα στο στιλ.



Λίγο αργότερα ακολούθησε και το νέο Mitsubishi Colt. Τι σχέση έχει όμως αυτό με το forfour; Αρρηκτη, αν σκεφτείτε πως και τα δύο μοντέλα διαθέτουν κοινά μηχανικά μέρη, ως μέλη του ομίλου DaimlerChrysler.


Τώρα, που θέλουμε να καταλήξουμε; Στο γεγονός πως μερικές εβδομάδες μετά την πρώτη μας επαφή με το Colt CZT, βρεθήκαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσιάσει του ισχυρότερου και συνάμα ταχύτερου smart που φέρει την υπογραφή της γνωστής Brabus.



Ο συνήθης ύποπτος ανέλαβε την βελτίωση και αυτού του smart του οποίου η ισχύς φτάνει τους 177(!) ίππους. Η έκπληξη όμως δεν έχει να κάνει μόνο με την δύναμη του forfour brabus αλλά και στον τρόπο με τον οποίο κινείται. Πραγματικά, οι άνθρωποι του γερμανικού βελτιωτικού οίκου αξίζουν συγχαρητήρια μιας και κατάφεραν να μεταμορφώσουν την άκακη έκδοση των 1.500κ.εκ. σε ένα γρήγορο μικρό.



Κάτι τα κοινά μηχανικά μέρη με το Colt CZT, κάτι η τεχνογνωσία της Brabus το συμπέρασμα είναι ένα: πως αυτό το smart μπορεί να αντιμετωπίσει αρκετούς αντίπαλους, από το μικρότερο Citroen C2 VTS μέχρι και το Seat Ibiza FR. Οδηγώντας το forfour brabus στις ορεινές διαδρομές του Monte Carlo, διαπιστώσαμε την δύναμη του κινητήρα και το σφιχτό στήσιμο του αυτοκινήτου, στοιχεία που αρκετές φορές μας έκαναν να ξεχάσουμε πως βρισκόμασταν σε ένα smart.



Ο θόρυβος που έφτανε στα αυτιά μας ήταν αρκετά γλυκός για να μας φτιάξει γρήγορα την διάθεση. Κοντά στο όριο, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από τυπικές, υποστροφικές, τάσεις οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα από τον τρόπο που βυθίζαμε το πεντάλ του γκαζιού. Κάθε φορά που το παρακάναμε, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας έδινε το παρών για να επαναφέρει την τάξη.



Τα ψαλίδια της ανάρτησης και οι ελαστικοί σύνδεσμοι (σινεμπλόκ) έχουν ενισχυθεί, τα εμπρός ελατήρια έχουν κοντύνει κατά 30 χιλιοστά και τα πίσω κατά 28 χιλιοστά ενώ τα αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί με άλλα σκληρότερα.


Επίσης, το σύστημα πέδησης έχει ενισχυθεί ενώ στις ζάντες των 17 ιντσών τοποθετούνται τα ελαστικά Pilot Sport της Michelin διαστάσεων 205/40 εμπρός και 225/35 πίσω. Το εντυπωσιακό με τα φρένα είναι πως σε ελάχιστες περιπτώσεις υπερθερμάνθηκαν και όταν αυτό συνέβη δεν επηρεάστηκε η απόδοσή τους.



Σε σχέση με την συμβατική έκδοση του forfour, ο επιλογέας ταχυτήτων έχει βελτιωθεί σημαντικά σε ακρίβεια ενώ το τιμόνι χαρακτηρίζεται από την βαριά αίσθησή του, αν και κάπως τεχνητή λόγω της ηλεκτρικής υποβοήθησης. Λόγω του turbo χαρακτήρα του αυτοκινήτου, μας δόθηκε η εντύπωση πως το forfour των 177 ίππων επιταχύνει πιο γρήγορα από το Cooper S το οποίο, ωστόσο, βρίσκεται ένα κλικ πιο πάνω, τουλάχιστον σε ότι αφορά στο θέμα fun to drive.



Πως όμως η Brabus μετέτρεψε το forfour ώστε να χρειάζεται μόλις 6,9 δευτερόλεπτα για να πετύχει τα 0-100χλμ/ώρα και η τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 221χλμ/ώρα; Χάρη στον συνδυασμό συστήματος υπερτροφοδότησης και με τις απαραίτητες αλλαγές στα συστήματα, ψύξης, λίπανσης και της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα.


Όλα τα παραπάνω -και κάτι ακόμα λεπτομέρειες- ήταν αρκετά ώστε η ισχύς του μοτέρ να αυξηθεί στους 177 ίππους στις 6.000σ.α.λ. και η ροπή του στα 230Nm στις 3.500σ.α.λ. Και επειδή το ένα φέρνει το άλλο, το κιβώτιο ταχυτήτων όφειλε να δεχθεί αντίστοιχη περιποίηση χωρίς όμως να αυξηθεί ο αριθμός των σχέσεων -στις έξι.


Οι γερμανοί της Brabus μας είπαν πως προτίμησαν να διατηρήσουν το πεντάρι κιβώτιο το οποίο δεν κουράζει τον οδηγό στην καθημερινή χρήση, ειδικά στην πόλη με τις συχνές αλλαγές σχέσεων. Από την άλλη, η μακριά 2η σχέση του, επιτρέπει την κίνηση σε γρήγορους ρυθμούς στις στροφές αφού ο κόφτης επεμβαίνει μετά τα 100χλμ/ώρα.



Συνοψίζοντας, η Brabus έκανε πάλι το θαύμα της καθώς θα πρέπει να ομολογήσουμε πως το ταχύτερο forfour μας εξέπληξε, με την θετική φυσικά έννοια του όρου, αφού δεν το περιμέναμε ούτε τόσο δυνατό αλλά ούτε και τόσο ικανό. Τι μπορεί όμως να πετύχει μια ειδική έκδοση του forfour το οποίο κατά κύριο λόγο δελεάζει τον υποψήφιο ιδιοκτήτη του λόγω της ιδιομορφίας του και το ξεχωριστού του στιλ;



Το ερώτημα όμως θα μπορούσε να είναι και διαφορετικό όπως: σε ποιόν απευθύνεται το forfour των 177 ίππων; Αυτό που σίγουρα επηρεάζει την απάντηση είναι τα 27.500 ευρώ που χρειάζεται να καταβάλλει κάποιος για να το αποκτήσει. Κάτι τις περισσότερο δηλαδή από το Mini Cooper S. Αλλά όταν τίθεται θέμα γούστου τότε τα πράγματα αποτελούν μια καθαρά προσωπική επιλογή…

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο