Με θηριώδεις διαστάσεις, επιβλητική εμφάνιση, ισχυρό V6 κινητήρα και κίνηση σε όλους τους τροχούς η πρώτη απόπειρα της Honda στα μεγάλα pick-up θέτει νέα δεδομένα στην αμερικανική αγορά.
H πλειοψηφία θα συμφωνήσει πως οι αμερικανοί λατρεύουν τον υπερθετικό βαθμό, τουλάχιστον όταν τίθεται θέμα σύγκρισης με τα ευρωπαϊκά ή ασιατικά δεδομένα. Ένα αρκετά καλό επιχείρημα για να βασίσει κανείς την παραπάνω άποψη είναι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις δρόμους της αμερικανικής ηπείρου.
Οι διαστάσεις των οχημάτων που κινούνται εκεί δεν περιορίζονται από τους δρόμους στους οποίους κινούνται και επειδή τα ογκώδη αμαξώματα σημαίνουν αυξημένο βάρος απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη πολύλιτρων κινητήρων.
Υπό αυτό το πρίσμα, δημιουργήθηκαν τα θηριώδη αμερικανικά SUV που καταπίνουν χιλιάδες χιλιόμετρα προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στους μεγάλους τους χώρους. Ωστόσο, πολύ πριν από αυτά, τις μεταφορικές ανάγκες του κοινού κάλυπταν τα μεγάλα pick-up τα οποία εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην αμερικανική -και όχι μόνο- αγορά.
Εκεί, δεν νοείται αμερικανική εταιρία που να μην διαθέτει τουλάχιστον από ένα μοντέλο τύπου pick-up. Στον αντίποδα, καμία ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει τολμήσει να λανσάρει εκεί ένα pick-up μεγάλων διαστάσεων ενώ όσες ιαπωνικές το έχουν κάνει έχουν φροντίσει να πρωταγωνιστούν και σε άλλες κατηγορίες.
Η Honda είναι μια εταιρία που κάθε χρόνο απορροφά ένα σημαντικό μέρος από το τζίρο της αμερικανικής αγοράς, είτε αυτό αφορά μοντέλα με τα σήματα της είτε με τα διακριτικά της θυγατρικής της Acura. Όσο πάντως και αν φανεί παράξενο η ιαπωνική εταιρία απείχε το τελευταίο διάστημα από την κατηγορία των μεγάλων pick-up.
Tα τελευταία όμως χρόνια, η Honda είχε εκδηλώσει την πρόθεση της να εισβάλει στη συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζοντας κατά καιρούς διάφορα concept cars ανάλογου ύφους. Μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο όπου στο Detroit αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής Ridgeline, του πρώτου της ουσιαστικά μεγάλου pick-up στην ιστορία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πραγματικά, το Ridgeline κερδίζει τις εντυπώσεις καθώς είναι ένα διπλοκάμπινο ημιφορτηγό το οποίο χαρακτηρίζεται από την συμπαγή εμφάνισή του έστω και αν αυτή συνθέτεται από κάπως χοντροκομμένες γραμμές.
Στις φωτογραφίες μπορεί να μην γίνεται άμεσα αντιληπτό αλλά οι διαστάσεις του αμαξώματος του όχι μόνο συμβαδίζουν με τα αμερικανικά δεδομένα αλλά ίσως και να τα ξεπερνούν. Το μήκος του φτάνει τα 5,25 μέτρα και τα νούμερα των εξωτερικών του διαστάσεων κάνουν ακόμα και το θηριώδης Chevrolet Tahoe να δείχνει μικρό εμπρός του.
To συνολικό βάρος του Ridgeline ξεπερνά τους δύο τόνους και όπως θα ήταν αναμενόμενο κάτω από το καπό του υπάρχει ένα ισχυρό ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο το οποίο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Σύμφωνα με το αμερικανικό σύστημα δυναμομέτρησης, ο αλουμινένιος V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων αποδίδει 255 ίππους και 342 Nm ροπής.
Και μόνο από την εμφάνισή του μπορεί κανείς να υποθέσει πως η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς ενώ υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος του πίσω. Ο λογικός σε μήκος εμπρός πρόβολος διασφαλίζει την πρόσβαση σε δύσκολα σημεία ενώ η αρκετά μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φροντίζει ώστε να αποτρέπονται δυσάρεστες συνέπειες.
Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ελκτική ικανότητα του Ridgeline η οποία πλησιάζει τους 2,5 τόνους, στοιχείο το οποίο ενδιαφέρει το αμερικανικό κοινό στην περίπτωση ρυμούλκησης ενός σκάφους ή ενός τροχόσπιτου. Θυμηθείτε, πως στις ΗΠΑ υπάρχουν ατελείωτες ευθείες και η εικόνα των αυτοκινήτων με τροχόσπιτα είναι συνηθισμένη. Το ασυνήθιστο θα ήταν να βλέπατε ένα αυτοκίνητο σαν το Ridgeline στην λεωφόρο της Κηφισίας.