Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz M-Class 2005: Detroit καλεί Ευρώπη!

Mercedes-Benz M-Class 2005: Detroit καλεί Ευρώπη!

Με περισσότερο σύγχρονη εμφάνιση, μεγαλύτερους χώρους και αναβαθμισμένους κινητήρες η νέα γενιά M-Class καλείται να συνεχίσει την βαριά κληρονομιά που αποκόμισε από την πρώτη.

Νίκος Μαρινόπουλος

Την ώρα που βλέπετε τις φωτογραφίες της νέας γενιάς M-Class στις οθόνες σας, το γερμανικό μοντέλο πραγματοποιεί την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Detroit των ΗΠΑ. Η επιλογή της τοποθεσίας από την Mercedes-Benz δεν έγινε διόλου τυχαία καθώς ένα μεγάλο μέρος από τις συνολικές πωλήσεις του πολυτελούς SUV της σημειώνεται κάθε χρόνο στην αμερικανική αγορά.



Ωστόσο, η επερχόμενη εμφάνιση της ανανεωμένης BMW X5 και οι πωλήσεις των Lexus RX-300 και Volvo XC90 στη διεθνή αγορά, επίσπευσαν την έλευση μιας νέας M-Class καθώς το, προ διετίας, facelift της πρώτης γενιάς M-Class δεν ήταν πλέον αρκετό για ανακόψει την πορεία του ανταγωνισμού.



Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, η διάδοχός της όφειλε να μην απομακρυνθεί από την φόρμουλα του προηγούμενου. Για αυτό προφανώς το λόγο η σχεδιαστική ταυτότητα της απερχόμενης ML επηρέασε τη νέα. Ισως μάλιστα κάποιοι απογοητευθούν από την ομοιότητα των δύο αυτοκινήτων, ειδικά αν αναλογιστούν πόσο διαφορετικές είναι η παλιά από τη νέα SLK.



Θα συμφωνήσουμε πως η εμφάνιση της νέας M-Class δείχνει κάπως άτολμη. Αρκετές φορές, όμως, έχει αποδειχτεί πως το προχωρημένο εγκυμονεί κινδύνους και η Mercedes-Benz δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσει απώλεια υποψηφίων πελατών λόγω… εμφάνισης. Όπως και να έχει πάντως το θέμα, δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που θα αμφισβητήσει την σύγχρονη εικόνα και αυτής της ML.



Τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν αρκετά μοντέρνο στιλ και μαζί με την γνώριμη μάσκα προσαρμόζονται με επιτυχία στο ισορροπημένο -σχεδιαστικά- αμάξωμα. Αξίζει να σημειωθεί πως οι νέες γραμμές του τελευταίου εξασφαλίζουν σημαντικά χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας -0,34 έναντι 0,40 του προηγούμενου- μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου έως και 10%, όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.



Το μήκος της νέας Μ-Class έχει αυξηθεί κατά 15 εκατοστά -συνολικά 4,78 μέτρα-, το πλάτος της κατά 7,1 εκατοστά -1,911 μέτρα ενώ το ύψος της έχει μειωθεί κατά μισό εκατοστό -1,815 μέτρα. Αν τώρα ληφθεί υπόψη και η προσθήκη 9,5 εκατοστών στο μεταξόνιο -2,915 μέτρα- τότε μπορεί κανείς να υποθέσει με σιγουριά πως το νέο μοντέλο διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους από το προηγούμενο.



Η εικόνα στο εσωτερικό συμβαδίζει με την αισθητική των υπόλοιπων μοντέλων της φίρμας και δείχνει, τουλάχιστον, σύγχρονη ενώ δεδομένη είναι και η πολυτέλεια. Τα πρώτα σημεία που προσέχει κανείς είναι οι κυλινδρικής σχεδίασης αεραγωγοί, το τιμόνι τεσσάρων ακτίνων και η τάξη που επικρατεί στην κεντρική κονσόλα.



Κοιτώντας πιο προσεκτικά τις φωτογραφίες του ταμπλό θα διαπιστώσετε πως δεν υπάρχει ο κλασικός επιλογέας ταχυτήτων καθώς οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται με τον αμερικανικό τρόπο, δηλαδή από ένα βραχίονα που βρίσκεται στη κολόνα του τιμονιού ή από διακόπτες στην στεφάνη του. Για ποιο λόγο έγινε κάτι τέτοιο; Από τη στιγμή που οι μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις της νέας M-Class εφοδιάζονται με το ημιαυτόματο κιβώτιο 7G των επτά +1 ταχυτήτων, κανείς από τους οδηγούς της δεν θα σκεφτόταν να αλλάζει σχέσεις με ένα κλασικό επιλογέα. Αυτό πάντως δεν αποκλείει τη μελλοντική εμφάνιση χειροκίνητης έκδοσης για αγορές με ειδικές ανάγκες. 



Προς το παρόν, η γκάμα των κινητήρων πλαισιώνεται από δυο μοτέρ βενζίνης και δύο diesel. Στην ML 350 τοποθετείται ένας νέος V6 κινητήρας απόδοσης 272 ίππων ενώ στην κορυφαία ML 500 υπάρχει ο βελτιωμένος V8 που αποδίδει πλέον 306 ίππους. Με ξεχωριστό, όπως πάντα, ενδιαφέρον αναμένεται, αργότερα, η έκδοση AMG η οποία εκτιμάται πως θα ξεπερνά σε ισχύ τους 350 ίππους. Οι πετρελαιοκίνητες ML 280 CDI και ML 320 CDI εξοπλίζονται με ίδιας χωρητικότητας -τρίλιτρο- μοτέρ που αποδίδει -λόγω της διαφορετικής πίεσης του turbo- 190 και 224 ίππους αντίστοιχα.



Η συνταγή στο τομέα των αναρτήσεων έχει μείνει η ίδια -διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω- ενώ σύμφωνα με τη Mercedes-Benz έχει βελτιωθεί σημαντικά η ταχύτερη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης. Η νέα έκδοση του ηλεκτρονικού μπλοκέ συστήματος 4ETS συνδυάζεται πλέον και με άλλα συστήματα, όπως αυτό που διευκολύνει την ομαλή κατάβαση και την εκτός δρόμου λειτουργία του ABS. Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz θέλησαν να δώσουν μεγαλύτερες δυνατότητες στην ML και για αυτό υπάρχει διακόπτης που κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό ενώ το σύστημα αερανάρτησης μπορεί να αυξήσει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έως και κατά 29 εκατοστά.



Η νέα Μ-Class αναμένεται να αποδειχθεί ασφαλέστερη για τους επιβάτες της καθώς, προαιρετικά, διατίθεται με τα συστήματα PRE-SAFE και NECK-PRO. Το πρώτο είναι ένα σύστημα προ-σύγκρουσης το οποίο ρυθμίζει ανάλογα τα μπροστινά καθίσματα ώστε να μειωθούν οι συνέπειες ενδεχόμενου τραυματισμού. Για τον ίδιο σκοπό δημιουργήθηκε και το δεύτερο σύστημα το οποίο αφορά στα προσκέφαλα των καθισμάτων και τους αυχενικούς τραυματισμούς.

Όλα αυτά τα συστήματα επηρεάζουν τη ζήτηση που μπορεί να έχει ένα πολυτελές SUV. Το γερμανικό μοντέλο κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό αγοράς στην κατηγορία του στις ΗΠΑ ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σχεδόν μια στις πωλήσεις πολυτελών SUV αφορούν στην M-Class. Ποσοστό αρκετά υψηλό για το οποίο οι ιθύνοντες της γερμανικής φίρμας ευελπιστούν ότι όχι απλώς θα διατηρηθεί, αλλά και θα αυξηθεί με την έλευση της νέας γενιάς. 

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο