Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
ΒΜW 3: Μήνυμα ελήφθη

ΒΜW 3: Μήνυμα ελήφθη

Μερικούς μήνες πριν η νέα σειρά 3 πραγματοποιήσει -τον Μάρτιο- την πρεμιέρα της στη Γενεύη, η γερμανική φίρμα αποκάλυψε τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της.

Νίκος Μαρινόπουλος

Πιο δυνατή από ποτέ φαίνεται πως είναι το μήνυμα που επιδιώκει να περάσει στο αγοραστικό κοινό η BMW εν όψει της έλευσης της νέας σειράς 3 στην ευρωπαϊκή αγορά. Ίσως έτσι να δικαιολογείται η εκτεταμένη αναφορά της βαυαρικής εταιρίας στα αναβαθμισμένα μηχανικά της σύνολα και στην σύγκρισή τους με αυτά που τοποθετούνται στις τριάρες που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους.

Καταρχήν θα πρέπει να τονίσουμε πως στις νέες 318 και 320 τοποθετούνται κινητήρες των 1.800κ.εκ. και των 2.000κ.εκ. και όχι 2,0 και 2,2 λίτρων. Έτσι, λοιπόν, η επερχόμενη 320i εξοπλίζεται με το δίλιτρο μοτέρ της προηγούμενης 318i που αποδίδει επτά περισσότερους ίππους -150 στο σύνολο- και επιταχύνει κατά 0,3 δευτερόλεπτα -9,3 συνολικά- πιο γρήγορα για τα 0-100χλμ/ώρα χωρίς να επιβαρύνεται ο τομέας της κατανάλωσης.

Η εταιρία δεν κάνει λόγο -προς το παρόν- για κανένα άλλο τετρακύλινδρο κινητήρα εκτός από τον diesel που θα εξοπλίζει την ιδιαίτερα δημοφιλή στην ευρωπαϊκή αγορά 320d, ισχύος 163 ίππων και 340Nm ροπής. Ωστόσο, αργότερα αναμένεται να γίνουν γνωστά περισσότερα στοιχεία για τις μικρότερες, σε κυβισμό, εκδόσεις των 1,6 και 18 λίτρων.

Την εξακύλινδρη -σε σειρά- γκάμα πλαισιώνει η έκδοση 325i, απόδοσης 218 ίππων και 250Nm ροπής, καθώς και η τρίλιτρη 330i με τους 258 ίππους και τα 300Nm ροπής. Ο κινητήρας της τελευταίας έκδοσης είναι ο πρώτος εξακύλινδρος που συνδυάζεται με το σύστημα Valvetronic ενώ βασίζεται σε αυτόν που τοποθετείται στην 630i Coupe.

Προαιρετικά, οι τρίλιτρες εκδόσεις συνδυάζονται με το σύστημα Active Steering το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην σειρά 5 και αργότερα τοποθετήθηκε και στην σειρά 6. Συμβαδίζοντας με την νέα τάση, η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς της σειράς 3 -ανεξαρτήτως εκδόσεως- πραγματοποιείται μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων ή του ημιαυτόματου Steptronic -επίσης έξι σχέσεων- που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Αυτά εν ολίγοις με τις εκδόσεις κινητήρων. Σχετικά με τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη ξεχωρίζει η βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου κατά 25%, που σε συνδυασμό με την κατανομή του βάρους σε αναλογία 50-50, προμηνύει ακόμη πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Τα εμπρός γόνατα στηρίζονται σε διπλούς συνδέσμους, κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, ενώ ο πίσω άξονας με το διαφορικό συγκρατείται από πέντε άξονες, όπως συμβαίνει στην BMW 1.

Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (DSC) περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου ενώ η εξελιγμένη εκδοχή του, το DSC+, που δεν επιτρέπει την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω στην ανηφόρα ή την αύξηση της πίεσης στο πεντάλ του φρένου σε περίπτωση βίαιου φρεναρίσματος, συγκαταλέγεται στον εξοπλισμό των εξακύλινδρων εκδόσεων. Επίσης, στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπάρχει το σύστημα BFD που περιλαμβάνει πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED για ταχύτερη προειδοποίηση των οδηγών που ακολουθούν.

Μέχρι αυτό το σημείο φαίνεται πως έχουν αναθεωρηθεί σχεδόν τα πάντα στην πέμπτη γενιά της τριάρας. Με τους χώρους όμως τι γίνεται, ειδικά για τους πίσω επιβάτες όπου υπάρχει αυτό το περιβόητο τούνελ μετάδοσης;

Οι διαστάσεις του αμαξώματος, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες του απερχόμενου μοντέλου, έχουν αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας τα 4,520 μέτρα σε μήκος (+4,9 εκατοστά), τα 1,817 μέτρα σε πλάτος (+7,8 εκατοστά) και τα 1,424 μέτρα σε ύψος (+0,9 εκατοστά).

Η αύξηση του μεταξονίου κατά 3,5 εκατοστά προφανώς έρχεται να διασφαλίσει τους ισχυρισμούς της εταιρίας για μεγαλύτερους χώρους που συνεπάγεται αυξημένη πρακτικότητα ενώ το πορτμπαγκάζ είναι επίσης μεγαλύτερο καθώς διαθέτει επιπλέον 20 λίτρα (460 συνολικά).

Ωστόσο, το εσωτερικό της νέας ΒΜW 3 δεν προμηνύεται να είναι μόνο άνετο αλλά και από τα ασφαλέστερα στην κατηγορία του. Τουλάχιστον αυτό περιμένουν οι Γερμανοί από τις προσεχείς δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Όμως έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση τα πέντε αστέρια μάλλον φαίνονται λίγα και αρκετές εταιρίες επιδιώκουν να αποσπάσουν την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία κατά την αξιολόγησή τους. Βλέπετε, διαφορετικά ακούγεται η ετικέτα του ασφαλέστερου αυτοκινήτου στη κατηγορία του. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μια BMW…

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο