Skoda Octavia5 1.6 FSI: Super(b) Octavia!
Βελτιωμένη σε όλους τους τομείς, η δεύτερη γενιά Octavia σκορπίζει την ανησυχία στον ανταγωνισμό...
Νίκος Μαρινόπουλος
Για δες, πως αλλάζουν οι καιροί. Ποιος, αλήθεια, το περίμενε πως πριν από περίπου οκτώ χρόνια η Skoda θα κατασκεύαζε -υπό την αιγίδα της VW- ένα αυτοκίνητο που θα άφηνε εποχή, που θα έφερνε την άνοιξη στην τσέχικη εταιρία;
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.598κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 116 ίπποι/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 155Nm/4.000σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 11,2δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 198χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 17.790 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 18.990 ευρώ |
Ευθύς εξαρχής και χωρίς περιστροφές, ομολογούμε πως η νέα γενιά Octavia αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις στη κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Η πρόκληση ήταν άλλωστε μεγάλη. Οι Τσέχοι έπρεπε να κατασκευάσουν ένα καλύτερο, από το προηγούμενο, μοντέλο όχι γιατί εκείνο δεν ήταν καλό αλλά διότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Η Octavia5 λοιπόν είναι όντως καλύτερη παρά το άτολμο σχεδιαστικά κέλυφός της. Η προηγούμενη Octavia είχε εγκαινιάσει τον πρώτο προϊοντικό κύκλο της εταιρίας, μαζί με τα Fabia και Suberb. Η δεύτερη γενιά αποστασιοποιείται από εκείνα και ανοίγει ένα νέο κύκλο, στον οποίο θα ενταχθούν τα μελλοντικά μοντέλα της φίρμας. Όπως η τελική εκδοχή του Roomster, που θα φτάσει στη χώρα μας σε δύο περίπου χρόνια και, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda, πρόκειται να θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία των MPV. Μέχρι τότε όμως η Octavia5 οφείλει να πρωταγωνιστεί, όπως έκανε τόσα χρόνια η προηγούμενη γενιά.
Τι σημαίνει όμως το 5 δίπλα στο όνομα του αυτοκινήτου; O αριθμός προέρχεται από την κωδική ονομασία της πλατφόρμας (A5), στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο και η προσθήκη του στην ονομασία της νέας γενιάς κρίθηκε επιβεβλημένη ώστε να την διαχωρίζει από την προηγούμενη η οποία θα συνεχίσει να διατίθεται -μέχρις εξαντλήσεως του ενδιαφέροντος του κοινού- στις εκδόσεις 1.8T, RS και 4×4. Aλλωστε το υπερτροφοδοτούμενο, πασπαρτού, μοτέρ πληροί τις προϋποθέσεις και του Euro4.
| Υπέρ | |
Κινητήρας | |
Οδική συμπεριφορά | |
Ποιότητα κατασκευής | |
| Κατά | |
Aτολμη εμφάνιση | |
Εξοπλισμός βασικής έκδοσης | |
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως τον Φεβρουάριο του 2005 περιμένουμε την δίλιτρη FSI έκδοση, ισχύος 150 ίππων, μαζί με την Octavia5 Combi. Η τελευταία πρόκειται να πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της σε μερικές μέρες στο Παρίσι. Αργότερα, αναμένεται και η τετρακίνητη έκδοση -οι πληροφορίες λένε αποκλειστικά σε Combi- αλλά και αυτή με το δίλιτρο turbo μοτέρ των 200 ίππων, που για την ώρα τοποθετείται στο VW Golf GTi. Μέχρι τότε όμως έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας. Για αυτό ας σταθούμε στις Octavia5 που θα διατεθούν στην ελληνική αγορά από τις 15 Οκτωβρίου και συγκεκριμένα στην 16βάλβιδη FSI της δοκιμής μας.Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει λένε οι περισσότεροι, έτσι και οι Τσέχοι, οι οποίοι σκέφτηκαν πως δεν υπήρχε κανένας λόγος να ρισκάρουν και να απομακρυνθούν από την φόρμα της προηγούμενης Octavia, που ουσιαστικά εδραίωσε την εικόνα της Skoda στo αυτοκινητιστικό στερέωμα.
Έτσι, η σχεδιαστική ομάδα έδωσε προτεραιότητα σε ένα κυρίως τομέα: στην άμεση αναγνωρισιμότητα του αυτοκινήτου. Και αυτό έγινε. Εύκολα γίνεται αντιληπτή η έντονη ομοιότητα της Octavia5 με την προηγούμενη αλλά και με το μεγαλύτερο Suberb.
Δεν σας κρύβουμε όμως την αρχική απογοήτευσή μας λόγω της υπερβολικά άτολμης σχεδίασης του αμαξώματος. Προφανώς την ίδια άποψη θα συμμερίζονται αρκετοί, καθώς η διαφορετικότητα ανάμεσα στις δύο γενιές δεν είναι τόσο ζωηρή ώστε να κερδίζει, τουλάχιστον, τις εντυπώσεις.
Το πίσω μέρος εύκολα συσχετίζεται με εκείνο του Suberb ενώ οι ομοιότητες συνεχίζονται και στο εμπρός τμήμα. Με εξαίρεση τις πιο τονισμένες νευρώσεις στο καπό, η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα είναι πανομοιότυπα με αυτά της ναυαρχίδας της Skoda ενώ γενικότερα το σύνολο του αμαξώματος θυμίζει μικρογραφία του Suberb. Ωστόσο, θα πρέπει να ομολογήσουμε πως και αυτή η Octavia εξακολουθεί να διακρίνεται για τις ισορροπημένες γραμμές της και την σχετικά compact, πεντάθυρη, εμφάνισή της.
Μιλώντας με αριθμούς, η Octavia5 είναι μεγαλύτερη σε όλες της τις διαστάσεις. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, στο μήκος της έχουν προστεθεί 6,5 εκατοστά (4,572 μέτρα), στο πλάτος της 3,8 εκατοστά (1,769 μέτρα) και στο ύψος της 0,7 εκατοστά (1,462 μέτρα). Το μεταξόνιό της έχει αυξηθεί κατά 6,6 εκατοστά (2,578 μέτρα), απόδειξη ότι η αύξηση του εξωτερικού μήκους έγινε για πρακτικούς λόγους. Στο εσωτερικό της Octavia5 επικρατεί σχεδόν η αντίθετη άποψη σχετικά με το αμάξωμα. Η εικόνα του ταμπλό διασκεδάζει με τον καλύτερο τρόπο την συγκρατημένη εντύπωση που αποκομίζεις από την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η συνολική εμφάνιση αποσπά μονάχα θετικά σχόλια, χάρη στον αρμονικό σχεδιασμό και τα πολύ καλής ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί.
Η αισθητική στο εσωτερικό δεν απέχει σημαντικά από αυτή των συγγενών μοντέλων του ομίλου VW, κάτι που σε οδηγεί στο εξής συμπέρασμα: τους Γερμανούς δεν φαίνεται να τους απασχολούν θέματα κανιβαλισμού, αν αναλογισθούμε πως υπάρχει στον όμιλο ένα Passat, ένα Golf, ένα επερχόμενο Seat Toledo, ακόμα και το Audi A4.
H σωστή εργονομία στη κεντρική κονσόλα είναι, τουλάχιστον, ευπρόσδεκτη. Όπως και στο… VW Golf, τα πάντα είναι εκεί που περιμένεις ενώ το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται εύκολα από τους εύχρηστους πιεζοπεριστροφικούς διακόπτες. Το νέο τιμόνι τεσσάρων ακτινών, που τοποθετείται και στην πρόσφατα ανανεωμένη Fabia, διαθέτει ρύθμιση σε ύψος και βάθος διαμορφώνοντας σύντομα την επιθυμητή θέση οδήγησης.
Την παράσταση κλέβει ο πίνακας οργάνων που χάρη στη προσεγμένη σχεδίασή του, δημιουργεί τρισδιάστατη ψευδαίσθηση, όπως στο Superb. Ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, υπάρχει μια ευανάγνωστη οθόνη στην οποία απεικονίζονται διάφορες λειτουργίες, όπως αυτή του υπολογιστή ταξιδιού, ενώ ο απαλός πράσινος φωτισμός δεν κουράζει στη νυχτερινή οδήγηση. Οι επενδύσεις χρωμίου στολίζουν το ταμπλό και σε συνδυασμό με τις επίσης χρωμιωμένες λαβές στις πόρτες ενισχύουν την αίσθηση της πολυτέλειας, η οποία όμως δεν ξεπερνά την αντίστοιχη που επικρατεί σε άλλα μοντέλα όπως π.χ. το Peugeot 407.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικοί ενώ ποτηροθήκες υπάρχουν στη κεντρική κονσόλα και στις εμπρός πόρτες. Μάλιστα, στην θήκη που υπάρχει στο πάνω τμήμα του ταμπλό και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού διοχετεύεται ψυχρός αέρας από το σύστημα κλιματισμού ώστε να διατηρούνται δροσερά τα αναψυκτικά. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί πως, από έκδοση σε έκδοση εξοπλισμού, ο συνδυασμός των αποθηκευτικών χώρων διαφέρει (π.χ. το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα με την κρυφή θήκη περιλαμβάνεται στις πλουσιότερες εκδόσεις).
Λογική απόρροια των αυξημένων εξωτερικών διαστάσεων αποτελούν οι μεγαλύτεροι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Συγκεκριμένα, ο χώρος για τα γόνατα έχει αυξηθεί σημαντικά όπως και αυτός πάνω από τα κεφάλια τους. Γενικά, οι χώροι στη πίσω σειρά καθισμάτων προσεγγίζουν τους αντίστοιχους που συναντάς στα Mazda 6 και Ford Mondeo. Εκεί όμως που η Octavia5 υπερέχει έναντι του ανταγωνισμού είναι το τεράστιο πορτμπαγκάζ της.Η Octavia5 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα του ομίλου VW που χρησιμοποιείται στις νέες γενιές Golf V και Audi A3 αλλά και στο Seat Altea. Επόμενο ήταν λοιπόν, να υιοθετηθεί η γνωστή συνταγή της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, που χρησιμοποιείται στα υπόλοιπα συγγενή μοντέλα ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης για μείωση της υποστροφής.
Τα αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί σε λοξή θέση, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο για το πορτμπαγκάζ ενώ ο εμπρός άξονας αποτελείται από την τυπική διάταξη με γόνατα McPherson και αντιστρεπτική ράβδο. Στο υποπλαίσιο της ανάρτησης έχει τοποθετηθεί και η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα της οποίας η υποβοήθηση μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Ο δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας των 1.600κ.εκ. είναι τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού (FSI) και αποδίδει 116 ίππους στις 6.000σ.α.λ. και 155Nm ροπής στις 4.000σ.α.λ. Οι βαλβίδες εισαγωγής διαθέτουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού ενώ ολόκληρο το μοτέρ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο.
Η κίνηση μεταδίδεται, μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων,στους εμπρός τροχούς ενώ εντύπωση προκαλεί πως το εξάρι κιβώτιο χρησιμοποιείται μόνο στη δίλιτρη έκδοση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως έχει το κιβώτιο διπλής σύμπλεξης DSG που συνδυάζεται αποκλειστικά με τις diesel εκδόσεις.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, οι οποίοι συνδυάζονται με ABS. Όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι της Skoda, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στο τομέα της παθητικής ασφάλειας επιδιώκοντας την κορυφαία διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.Σε ένα ακόμα μοντέλο του ομίλου VW, όπως είναι η Octavia5, επαληθεύεται ο πολύ καλός συνδυασμός πλαισίου/ανάρτησης. Η σταθερότητα που παρουσιάζει το μοντέλο της Skoda στις ανοιχτές καμπές, ακόμα και όταν το κοντέρ δείχνει την τελική του ταχύτητα, σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγείς μια μικρή «λίμο» που ξεπερνά σε μήκος τα τεσσεράμισι μέτρα. Το τιμόνι διαθέτει την κατάλληλη αίσθηση, χωρίς να είναι βαρύ αλλά ούτε και ελαφρύ, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί μεταξύ κρατήματος και άνεσης.
Διανύοντας περισσότερα από 800 χιλιόμετρα, από την Ξάνθη προς την Αθήνα, ήταν λίγες οι φορές που τραβήξαμε το πόδι μας από το γκάζι. Και όταν το κάναμε, δεν χρειάστηκε να κατεβάσουμε σχέση χάρη στην, ούτως ή άλλως, καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων με τον καλό, σε ακρίβεια, επιλογέα.
Ο κινητήρας FSI των 116 ίππων γνωρίζαμε, από το VW Golf, πως είναι δυνατός αλλά και οικονομικός, καθώς η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 9-10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στην Octavia5 όμως φαίνεται να ταιριάζει γάντι αφού και τραβά καλύτερα στις υψηλές ταχύτητες και κάνει λιγότερο θόρυβο. Κάτι ο καλός αεροδυναμικός συντελεστής (0,30Cd), κάτι η καλή ηχομόνωση και η αυξημένη απόσταση του μοτέρ από τις θέσεις των επιβατών, αρκούν για να βγάλεις τα παραπάνω συμπεράσματα.
Στις πιο κλειστές στροφές, η Octavia5 θα στρίψει με ουδέτερο τρόπο και χωρίς να προβληματίσει. Αν το παρακάνεις, τότε θα νιώσεις να ελαφρώνει η ουρά της και να εμφανίζονται τάσεις υπερστροφής αλλά με τόσο προοδευτικό τρόπο που μπορεί και να… καλομάθεις. Λόγω των χαρακτηριστικών παθητικής τετραδιεύθυνσης, η υπερστροφή γίνεται πιο έντονη αν μέσα στη στροφή πατήσεις απότομα φρένο αλλά δύσκολα θα χάσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Και στο τομέα της άνεσης όμως το μεσαίο Skoda δείχνει βελτιωμένο. Η ποιότητα κύλισης θυμίζει ακριβότερα μοντέλα ενώ η απόσβεση της ανάρτησης κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο, με εξαίρεση την μάλλον ξερή αντίδραση της πίσω διάταξης στις δύσκολες, εγκάρσιες, ανωμαλίες.Δύσκολα μπορεί κανείς να βρει κάποιο ψεγάδι στην Octavia5, καθώς η συγκρατημένη εμφάνισή της δεν μπορεί να θεωρηθεί, από τους περισσότερους υποψήφιους πελάτες της, ελάττωμα. Η Skoda κατάφερε να κατασκευάσει μια νέα Octavia η οποία, χωρίς να διαθέτει κάτι εντυπωσιακό, καταφέρνει με την βελτίωσή της σε όλους τους τομείς να σε κερδίσει.
Ας έρθουμε όμως στην ουσία που δεν είναι άλλη από την τιμή πώλησης. Η βασική έκδοση, η Comfort, κοστίζει 17.790 ευρώ -όσο ακριβώς και η πλουσιότερη έκδοση του Golf 1.4 FSI, η οποία πάντως έχει σαφώς λιγότερους χώρους- και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τέσσερις αερόσακους, ABS και Traction Control, ημιαυτόματο σύστημα κλιματισμού, ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ρύθμιση τιμονιού σε ύψος και σε απόσταση, κεντρικό κλείδωμα, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος και ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών.
Στην αμέσως επόμενη έκδοση -αυτή που οδηγήσαμε-, την Ambiente, η οποία στοιχίζει 18.990 ευρώ -όσο περίπου η βασική έκδοση του Golf 1.6 FSI- προστίθενται, μεταξύ άλλων, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, ο υπολογιστής ταξιδίου, οι διαιρούμενες πλάτες του πίσω καθίσματος σε αναλογία 2/3, το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, το ηχοσύστημα με CD-player, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και ο συνδυασμός μικροχώρων Jumbo-Box.
Η κορυφαία έκδοση, η Elegance, διατίθεται έναντι 20.790 ευρώ -όσο περίπου στοιχίζει η βασική έκδοση του Audi A3 1.6 FSI- και περιλαμβάνει, επιπλέον της Ambiente, προβολείς ομίχλης, συρταράκι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, πίσω υποβραχιόνιο, δίχτυ συγκράτησης στο χώρο αποσκευών, χειριστήρια στο τιμόνι, κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.598κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 116/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 155/4.000σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός |
| Διάμετρος x διαδρομή | 76,5×86,9 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 72,5 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,46:1/ | 7,4 |
| 2η | 1,96:1/ | 13,0 | |
| 3η | 1,28:1/ | 19,9 | |
| 4η | 0,98:1/ | 26,0 | |
| 5η | 0,78:1/ | 32,7 | |
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,533 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,0Jx15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Bridgestone B390 |
| Ελαστικά | 195/65 R15 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρομηχανική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 10,2 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,572 μέτρα |
| Πλάτος | 1,769 μέτρα |
| Ύψος | 1,462 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,578 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.539×1.528 |
| Χώρος αποσκευών | 560/1.350 λίτρα |
| Βάρος | 1.265 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 10,9 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 8,7 |
| Εκτός | 5,4 |
| Μέση | 6,6 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 833χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 198χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 11,2 δευτερόλεπτα |
| Ford Mondeo 1.8 | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| Το Mondeo διαθέτει καλύτερη οδική συμπεριφορά από την Octavia5, η οποία όμως τα καταφέρνει καλύτερα στο τομέα της άνεσης. Στο μοντέλο της Ford οι χώροι είναι ελαφρώς μεγαλύτεροι αλλά η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό δίνει το προβάδισμα στo Skoda. Επίσης, η διαφορά στο τομέα των επιδόσεων δεν είναι και τόσο αισθητή ενώ οι τιμές πώλησης κυμαίνονται στα ίδια περίπου επίπδα με αυτές της Octavia5. | |||||||||||||
| Mazda 6 1.8 | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| Το μεσαίο Mazda, μαζί με το Ford Mondeo, μοιράζονται τον τίτλο της κορυφαίας πρότασης στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων. Εξαιρετικό κράτημα, καλές επιδόσεις και λογική τιμή πώλησης που συνδυάζεται με σχετικά πλούσιο εξοπλισμό. Σε σχέση με την Octavia5, η οποία διαθέτει περισσότερο οικογενειακό χαρακτήρα, η πρόταση της Mazda φαίνεται αρκετά ακριβότερη χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν ανταποκρίνεται στο κόστος της. | |||||||||||||
| Nissan Primera 1.6 5θ | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| H μικρότερη έκδοση του Primera διαθέτει ίδιο κυβισμό με αυτό της Octavia 5 αλλά μικρότερη ιπποδύναμη που έχει άμεσο αντίκτυπο στον τομέα των επιδόσεων. Το ιαπωνικό μοντέλο ξεχωρίζει από την επαναστατική εμφάνισή του -εντός και εκτός- ενώ διαθέτει μεγάλους χώρους με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ. Ωστόσο, η τιμή πώλησής του είναι υψηλότερη από αυτή του Skoda παρά τον πλουσιότερο εξοπλισμό του. | |||||||||||||
| Opel Vectra 1.6 | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| Η τρίτη γενιά Vectra έχει αναμφισβήτητα βελτιωθεί σε σχέση με τον προκάτοχό της, καθώς διαθέτει αισθητά καλύτερη οδική συμπεριφορά και άνετους χώρους, οι οποίοι συνδυάζονται με πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και στην βασική έκδοση. Ο κινητήρας του Opel όμως δεν διαθέτει τα ίδια αποθέματα ισχύος όπως αυτός της Octavia η οποία έχει και μεγαλύτερους χώρους. | |||||||||||||
| Peugeot 407 1.8 | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| Το γαλλικό μεσαίο αποτελεί μια από τις ιδανικότερες προτάσεις για όποιον αναζητά στιλ και πολυτέλεια. Ωστόσο, οι επιδόσεις του δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτές της Octavia 5 στην οποία οι πίσω επιβάτες μπορούν να καθήσουν με άνεση. Η διαφορά στη τιμή πώλησης αντισταθμίζεται -εν μέρει- από το πλουσιότερο εξοπλισμό του 407 και την πραγματικά ξεχωριστή προσωπικότητά του. | |||||||||||||
| Renault Laguna 1.6 | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| H οικογενειακή πρόταση της Renault χαρακτηρίζεται από τους μεγάλους χώρους και την άνεση της ανάρτησης. Η διαφορά στην ισχύ των μοτέρ μπορεί να δείχνει μικρή αλλά η Octavia5 κινείται πιο σβέλτα από ό,τι η Laguna ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρότερες. Η εμφάνιση αποτελεί μια καθαρά υποκειμενική υπόθεση αφού και τα δύο μοντέλα εκφράζουν την διαφορετικότητα δύο μεγάλων σχολών, της γερμανικής και της γαλλικής. | |||||||||||||
| Toyota Avensis 1.6 5θ | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| Η μια και μοναδική έκδοση του Avensis με πέντε πόρτες διαφέρει κατά αρκετές χιλιάδες ευρώ από την Octavia5 οι οποίες δεν μπορούν να δικαιολογηθούν από τον ελαφρώς πλουσιότερο εξοπλισμό του. Τα υπέρ και τα κατά εντοπίζονται λοιπόν κυρίως στο κόστος και λιγότερο στα σημεία αφού και τα δύο μοντέλα τα καταφέρνουν περίφημα. Στα πλεονεκτήματα του ιαπωνικού μοντέλου περιλαμβάνεται η αξιοπιστία που χαρακτηρίζει όλα τα αυτοκίνητα της Toyota. | |||||||||||||
| VW Passat 1.6 | |||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||
| Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαίους χώρους για επιβάτες και ασφαλή οδική συμπεριφορά διαθέτει το Passat. Δυστυχώς, ο κινητήρας παραμένει ο αειθαλής οκταβάλβιδος με χαμηλή απόδοση για τον κυβισμό του, αλλά οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου βοηθούν στις σχετικά καλές επιταχύνσεις εν κινήσει. Καθ οδόν όμως βρίσκεται το νέο μοντέλο που θα διαθέτει και έκδοση FSI στα 1.600κ.εκ., για αυτό η επιλογή του δεν είναι, από αυτή την άποψη, η σοφότερη. | |||||||||||||
auto.in.gr
- Γιατί ύψωσε το μεσαίο δάχτυλο ο Πάντερ στους οπαδούς του Ερυθρού Αστέρα
- Θεσσαλονίκη: Τον ξυλοκόπησε στη μέση του δρόμου για να αποσύρει μήνυση εις βάρος του – Ο δράστης συνελήφθη
- Κακοκαιρία Byron: Πλημμυρισμένοι δρόμοι και διακοπές κυκλοφορίας σε Πιερία, Χαλκιδική και Ημαθία
- Μπιενάλε Βενετίας 2026: Οι συμμετοχές μέχρι στιγμής – Με τον Ανδρέα Αγγελιδάκη θα δώσει το παρών η Ελλάδα
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Λουλούδια στο σημείο που δολοφονήθηκε στα Εξάρχεια
- Φοροδιαφυγή: AI και ψηφιακούς ελέγχους επιστρατεύει η ΑΑΔΕ
- Χανιά: Νεκρός αθλητής μπάσκετ με αμαξίδιο σε τροχαίο στη Σούδα
- To NBA γλιστράει στον… λάθος δρόμο με τα νέα λαμπερά παρκέ του
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
in.gr | Ταυτότητα
Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος
Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη
Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673
ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442





Κινητήρας
Aτολμη εμφάνιση









![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)

























































