Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
BMW 1: Ο άσσος της BMW

BMW 1: Ο άσσος της BMW

Craig Cheetham / Auto Express Η διαφημιστική καμπάνια έλεγε στους υποψήφιους αγοραστές να περιμένουν για την «1» και έφτασε πλέον η ώρα να διαπιστώσουμε κατά πόσο άξιζε αυτή η αναμονή. Μπορούμε, επιτέλους, να σας δώσουμε επίσημες φωτογραφίες, όλες τις πληροφορίες, αλλά και να σας πούμε πως συμπεριφέρεται στο δρόμο η νέα «μικρή» BMW.Με μία κίνηση-«έκπληξη», η […]

Craig Cheetham / Auto Express

Η διαφημιστική καμπάνια έλεγε στους υποψήφιους αγοραστές να περιμένουν για την «1» και έφτασε πλέον η ώρα να διαπιστώσουμε κατά πόσο άξιζε αυτή η αναμονή. Μπορούμε, επιτέλους, να σας δώσουμε επίσημες φωτογραφίες, όλες τις πληροφορίες, αλλά και να σας πούμε πως συμπεριφέρεται στο δρόμο η νέα «μικρή» BMW.

Με μία κίνηση-«έκπληξη», η γερμανική εταιρεία επέτρεψε σε δημοσιογράφους να οδηγήσουν ορισμένα μοντέλα προπαραγωγής, ώστε να διαπιστώσουν ότι το νέο μοντέλο είναι τόσο καλό στο δρόμο, όσο και η εμφάνισή του. Παρόλο που η σειρά 1 έχει σχεδιαστεί από τον Αμερικανό Chris Chapman, το αντισυμβατικό της σχέδιo παραπέμπει σε «νέα» BMW, αφού οι «τύπου Bangle» επιρροές είναι εμφανείς. Οι καμπύλες και τα «κοψίματα» κυριαρχούν, ενώ αν συγκριθεί με ανταγωνιστικά μοντέλα, ειδικά με το νέο Golf, σχεδόν όλα δείχνουν συντηρητικά μπροστά της.

Η νέα BMW είναι κατά 24 εκατοστά και 3 εκατοστά πιο κοντή σε μήκος από τη σειρά 3 και την Compact αντίστοιχα, ενώ και το μεταξόνιό της είναι κατά 6 εκατοστά μικρότερο. Με δεδομένο ότι οι μπροστινοί τροχοί είναι σχεδόν στους… προφυλακτήρες, ο πίσω πρόβολος εξασφαλίζει έναν αξιοπρεπή χώρο αποσκευών με όγκο 330 λίτρα, που μπορεί να φτάσουν τα 1.150 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Η άποψή μας

«Για αρκετούς αγοραστές η δυνατότητα να «αλλάξουν» ένα Ford Focus ή ένα VW Golf για μία BMW είναι κάτι συναρπαστικό. Αν όμως ψάχνετε για μία πολυτελή εναλλακτική λύση που μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, αυτή η μικρή BMW δεν σας ταιριάζει. Αν μπορείτε να «ανεχθείτε» τον περιορισμένο πίσω χώρο επιβατών, σας αρέσει η εμφάνισή της και σας ενδιαφέρει η οδική συμπεριφορά, τότε αξίζει η αναμονή για τη μικρή BMW»

Η Compact ωστόσο θα εξακολουθήσει να παράγεται μέχρι να ολοκληρωθεί η γκάμα των εκδόσεων της σειράς 1, (τρίθυρη, sedan, coupe, station wagon ίσως και μία sport) κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια. Με το λανσάρισμα του μοντέλου οι διαθέσιμοι κινητήρες θα είναι τέσσερις, δύο βενζίνης και δύο diesel. Πρόκειται για δύο κινητήρες Valvetronic, βρετανικής κατασκευής με χωρητικότητα 1.600 και 2.000κ.εκ. με απόδοση 115 και 150 ίππους αντίστοιχα. Όσον αφορά στους diesel, είναι ο εξής… ένας, δίλιτρος, κατασκευασμένος στην Αυστρία, με ισχύ 122 ή 163(!) ίππους, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει κάποιος.

Η βασική έκδοση των 1.600κ.εκ. θα εξοπλίζεται με χειροκίνητο πεντατάχυτο κιβώτιο, ενώ οι υπόλοιπες με χειροκίνητο έξι σχέσεων, ενώ αργότερα θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και αυτόματου κιβωτίου. Οι τιμές θα ξεκινούν, στη βρετανική αγορά, από τα 23.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα είναι ένα «φτηνό» μοντέλο, ωστόσο εκτιμάται ότι θα «κλέψει» πελάτες που θέλουν να ανέβουν κατηγορία σε σχέση με ένα Ford Focus ή ένα VW Golf, ή ακόμα και από τη μεγαλύτερη τριάρα, αφού θα μπορούν να αποκτήσουν μια BMW με λιγότερα ευρώ.

Έχοντας αυτά στο μυαλό σου εύκολα συμπεραίνεις ότι το αυτοκίνητο απευθύνεται στο ευρύ κοινό και από τη θέση του οδηγού αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό. Το εσωτερικό είναι αρκετά πιο συμβατικό από την εξωτερική εμφάνιση, ενώ είναι και αρκετά ευρύχωρο. Ο απέριττος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει το ταχύμετρο και το στροφόμετρο και στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται ένα αρκετά πιο απλουστευμένο -αλλά αρκούντως εκνευριστικό- σύστημα iDrive.

Το ντουλαπάκι του συνοδηγού δεν είναι τεράστιο, αλλά υπάρχει αρκετός χώρος στις θήκες των θυρών, όπου μπορείτε ακόμα και να τοποθετήσετε το ΜΡ3 player iPod. Το πίσω μέρος όμως δεν είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, ειδικά αν τα μπροστινά καθίσματα έχουν τραβηχτεί αρκετά προς τα πίσω. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη, αν έχετε επιλέξει έκδοση με ηλιοροφή, αφού μειώνει το ύψος του εσωτερικού κατά τουλάχιστον 2,5 εκατοστά.

Όταν γυρίσεις το διακόπτη του κινητήρα, ανταμείβεσαι με την πολιτισμένη λειτουργία του. Ωστόσο, οι 150 ίπποι που αποδίδει έχουν να αντιμετωπίσουν 1.250 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι οι πίσω τροχοί σίγουρα δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο. Η τελική ταχύτητα πλησιάζει τα 220χλμ./ώρα, ενώ τα πρώτα 100χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε 8,7 δευτερόλεπτα, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει τα 7,5 λίτρα/100χλμ.

Για να μπορέσει ο κινητήρας να δείξει τον καλύτερό του εαυτό, πρέπει να ανεβάσεις αρκετά τις στροφές, αλλά ακόμα και κόντα στο όριο περιστροφής, στις 6.500σ.α.λ., παραμένει πολιτισμένος. Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι εύχρηστο, σωστά κλιμακωμένο και με μικρές διαδρομές.

Ωστόσο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον -και παράλληλα «ανησυχία»- προκαλεί η βασική έκδοση των 1.600κ.εκ., η οποία δεν ήταν διαθέσιμη να την οδηγήσουμε. Σύμφωνα πάντως με τη γερμανική εταιρεία, αποδίδει 115 ίππους και 150Nm ροπής, τιμές που επιταχύνουν από στάση την βασική BMW στα πρώτα 100χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση φτάνει τα 7,5 λίτρα/100χλμ.

Σημειώστε πάντως ότι μέχρι να τοποθετηθεί το πρώτο εξακύλινδρο μοτέρ κάτω από το καπό της σειράς 1, η πιο ισχυρή έκδοση είναι η diesel των 163 ίππων και των 340Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός δείχνει τα «δόντια του» ακόμα και στο ρελαντί και προσφέρει εντυπωσιακές επιταχύνσεις εν κινήσει. Οι επιδόσεις είναι καλύτερες από το δίλιτρο βενζινοκινητήρα, αφού τα πρώτα 100χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 220χλμ./ώρα. Η δε κατανάλωση φτάνει τα… 5,7 λίτρα/100χλμ. Ακόμα και το επιπλέον βάρος των 60 κιλών δεν φαίνεται να δημιουργεί πρόβλημα, αφού το πετρελαιοκίνητο μοντέλο είναι δυνατό, με πολύ καλές επιταχύνσεις και άνετο στα ταξίδια.

Ωστόσο, το πιο ευχάριστο στην οδήγηση, με καλύτερη οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης είναι το βενζινοκίνητο μοντέλο, αν και ο diesel είναι πολύ καλύτερος κινητήρας. Να υπενθυμίσουμε όμως ότι πρόκειται για προπαραγωγής μοντέλα, τα οποία ωστόσο διατηρούν τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά της φίρμας με το pedal των φρένων να είναι σωστά ζυγισμένο και το τιμόνι να διαθέτει -όπως πάντα- πολύ καλή αίσθηση.

Παραδόξως η βενζινοκίνητη έκδοση υπερέχει σε αυτό το σημείο, είναι πιο ακριβής στις στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρότερες, ενώ φαίνεται ότι τα αμορτισέρ είναι πιο σωστά ρυθμισμένα. Στο diesel φαίνεται το επιπλέον βάρος, που επηρεάζει ελαφρώς την οδική συμπεριφορά, ενεργοποιώντας νωρίτερα τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Και οι δύο εκδόσεις αντιμετώπισαν προβλήματα με τα τραχιά οδοστρώματα, όπου παρατηρήθηκαν κάποιοι συντονισμοί, κάτι που ίσως οφείλεται στις ζάντες των 17 ιντσών των μοντέλων της δοκιμής και στα τύπου ran flat ελαστικά, αφού δεν υπάρχει χώρος για ρεζέρβα. Στην Αγγλία πάντως οι βασικές εκδόσεις θα εξοπλίζονται με ζάντες 16 ιντσών. Ίσως σε αυτό το σημείο η BMW  να «αντιγράψει» τελικά τη VW και να ρυθμίσει διαφορετικά τις αναρτήσεις του αυτοκινήτου για να ταιριάζουν καλύτερα στους αγγλικούς δρόμους.


Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο