Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed: Top model!

Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed: Top model!

Η ισχυρή προσωπικότητα και ο δυνατός κινητήρας είναι τα όπλα της πανέμορφης μιλανέζας. Ωστόσο, η ομορφιά της δεν αρκεί από μόνη της για να στηρίξει τον χαρακτηρισμό σπορτ

Νίκος Μαρινόπουλος

Για διαφορετικούς λόγους, μερικά αυτοκίνητα αποτυπώνονται για πάντα στην μνήμη σου. Ένα από αυτά είναι η Alfa GT. Ένα πανέμορφο coupe, που με την πρώτη ματιά διεγείρει τις αισθήσεις. Σε τέτοιο βαθμό, που αν ανήκετε στην κατηγορία ατόμων που δεν τους αρέσει να γίνονται το επίκεντρο της προσοχής τότε θα μάλλον θα έχετε πρόβλημα αφού η GT καταφέρνει να παγιδεύει τα βλέμματα με μοναδικό τρόπο.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.970κ.εκ.
Ισχύς:
165 ίπποι/6.400σ.α.λ.
Ροπή:
206Nm/3.250σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 8,7δλ
Τελ. ταχύτητα:
216χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
36.100 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
39.840 ευρώ

Μερικά όμως λεπτά αφότου γνωρίσεις τον εσωτερικό κόσμο της μιλανέζας ο δικαιολογημένος ενθουσιασμός αρχίζει να ξεθυμαίνει. Οι προσδοκίες από την εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου δεν συνεχίζονται όταν αντικρίζεις το ταμπλό της 147. Σε καμία περίπτωση πάντως μην νομίσετε πως οι σχεδιαστές στον οίκο Bertone δεν είχαν το κίνητρο ή την διάθεση για να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό. Για σκεφτείτε άλλωστε, πόσο πιο φινετσάτο και διαφορετικό θα μπορούσε να είναι το ταμπλό της GT από αυτό των των υπόλοιπων Alfa;

Δικαιολογίες όμως για την επιλογή των ιταλών να μεταφέρουν σχεδόν αυτούσιο το DNA της 156 στην GT δεν υπάρχουν, ασχέτως αν αυτές δρομολογήθηκαν από το τμήμα μάρκετινγκ ή το λογιστήριο της εταιρίας λόγω κόστους. Κανείς δεν αμφισβητεί πως η Alfa κατασκευάζει αυτοκίνητα με μοναδική ιδιοσυγκρασία. Στην περίπτωση όμως ενός coupe μοντέλου, όπως η GT, η cuore της, η ψυχή της, θα έπρεπε να χτυπά σε πιο sportivο ρυθμούς από ότι στις 147 και 156.

Το ιταλικό coupe θα σε συναρπάσει με την αισθητική του, τον μοναδικό ήχου που εκπέμπει το μοτέρ και το κορυφαίο κράτημα που προσφέρει στον δρόμο. Κανένα όμως από τα παραπάνω στοιχεία δεν μπορεί να σου αλλάξει την αίσθηση πως βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας 156. Για να μην δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις η γκρίνια μας δεν αφορά στα μηχανικά μέρη που μεταφέρθηκαν αυτούσια από την οικογενειακή 156 αλλά στο στήσιμο της GT.































Υπέρ
Σχεδιασμός
Κινητήρας
Ακρίβεια τιμονιού
Χώροι-εξοπλισμός
Κατά
Αεροδυναμικοί θόρυβοι
Στενός ηλεκτρονικός
έλεγχος
Κοντή διαδρομή ανάρτησης

Αναμφισβήτητα, το δέσιμο της ανάρτησης -διπλά ψαλίδια εμπρός, γόνατα με βραχίονες πίσω- με το άκαμπτο πλαίσιο της 156 είναι ένας πολύ καλός συνδυασμός χωρίς βέβαια να ξεχνάς το κοφτερό τιμόνι των 2,2 στροφών -με την αμεσότητα που διακρίνει όλες τις Alfa- και τα δυνατά φρένα -παρά το ευαίσθητο ABS. Το ίδιο ισχύει και για τον καταπληκτικό σε λειτουργία κινητήρα των 165 λίτρων, παρόλο που στην έκδοση Selespeed παρουσιάζεται περισσότερο λαίμαργος, αφού η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 14 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Αυτό όμως με το οποίο δεν μπορείς να συμβιβαστείς στην GT, αφορά στην ευξεγενισμένη οδική της συμπεριφορά, καθώς δεν υπάρχει κάτι παραπάνω που να την διαφοροποιεί από την υπόλοιπη γκάμα. Και για να μην παρεξηγούμαστε, δεν υποστηρίζουμε, ούτε συστήνουμε ένα αγωνιστικό coupe με σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης που θα μεταφέρει την παραμικρή ανωμαλία του δρόμου στους επιβάτες. Ευτυχώς, κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην GT η οποία προσφέρει ικανοποιητική άνεση, μολονότι στα δύσκολα κομμάτια η διαδρομή της ανάρτησης εξαντλείται σχετικά εύκολα και να επακολουθεί ο χαρακτηριστικός ξερός ήχος.


Αχ, αυτά τα ηλεκτρονικά!

Οι σημαντικότερες ενστάσεις μας, αφορούν στην λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VDC). Το ταλέντο της GT σκιάζεται από το διαρκώς παρόν VDC που εμφανίζεται είτε φρενάροντας ξεχωριστά τον κάθε τροχό είτε επεμβαίνοντας στη διαχείριση του κινητήρα. Η μόνη πρωτοβουλία που μπορεί να πάρει ο οδηγός αφορά στην απενεργοποίηση του ASR, το οποίο περιορίζει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση.
Στις 147 και 156, η αυτόματη εμπλοκή του -παρόλο που υπάρχει διακόπτης απενεργοποίησης- μπορεί να δικαιολογηθεί από τον οικογενειακό χαρακτήρα των αυτοκινήτων. Στην περίπτωση όμως του ιταλικού coupe γιατί να μην υπάρχει ένα μαγικό μπουτόν που δεν θα επιτρέπει στο VDC να ευνουχίζει το αυτοκίνητο;

Και μην βιαστείτε να σκεφτείτε πως πρωτίστως υπερέχει η ασφάλεια διότι θα μας βρείτε απόλυτα σύμφωνους. Θυμηθείτε όμως πως το πάτημα οποιουδήποτε διακόπτη αποτελεί συνειδητή επιλογή και είναι κρίμα να μην απολαμβάνεις αυτά που μπορεί θεωρητικά να σου δώσει ένα αυτοκίνητο όπως η GT.


Πιο γρήγορο το Selespeed…

Στα συστήματα που ελέγχονται ηλεκτρονικά συγκαταλέγεται και το ημιαυτόματο κιβώτιο Selespeed το οποίο διαθέτει ακριβώς τις ίδιες, πέντε, σχέσεις με το μηχανικό. Σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της 147, η λειτουργία του Selespeed στην GT είναι σαφώς βελτιωμένη. Ο χρόνος μετάβασης από την μια σχέση στην άλλη έχει μειωθεί και η εμπλοκή είναι πιο ομαλή, χωρίς όμως η αλλαγή των ταχυτήτων να χαρακτηρίζεται αστραπιαία.

Στην ένδειξη City οι αλλαγές πραγματοποιούνται εντελώς αυτόματα. Αρκετές φορές όμως διαπιστώσαμε πως το κιβώτιο κρατούσε την ίδια σχέση, χωρίς να προχωρά στην επόμενη, ακόμα και όταν ο δείκτης του στροφόμετρου πλησίαζε στα κόκκινα. H ένδειξη Sport ενδείκνυται για γρήγορη οδήγηση αφού η αλλαγή των σχέσεων γίνεται εντελώς χειροκίνητα, από τον επιλογέα (+/-) ή από τα paddles, που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, χωρίς το κιβώτιο να προχωρά στην επόμενη σχέση ακόμα και όταν ακουστεί ο κόφτης.


Ούτε ακριβή αλλά ούτε και φτηνή…

Η επιλογή της έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο φαίνεται να είναι σοφότερη αφού η συμμετοχή στην οδήγηση είναι αμεσότερη ενώ ας μην ξεχνάμε πως στην τσέπη μας μένουν και 1.750 ευρώ περισσότερα. Το συγκεκριμένο ποσό βέβαια ακούγεται σχετικά μικρό αν σκεφτείς πως η GT κοστίζει στην έκδοση Distinctive Selespeed 34.700 ευρώ και στην βασική έκδοση με το απλό κιβώτιο 30.600 ευρώ.

Ο εξοπλισμός της φυσικά περιλαμβάνει όλα τα κομφόρ όπως -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, VDC (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), ASR (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), σύστημα αυτόματου κλιματισμού δύο ζωνών, ζάντες 16 ιντσών, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, cruise control, ράδιο-CD, δερμάτινο σαλόνι, ηχοσύστημα της BOSE με MP3-player και χειριστήρια στο τιμόνι, το πακέτο Clima (με αισθητήρες βροχής, οσμής και θαμπώματος) και το πακέτο Comfort (με τρίτο πίσω προσκέφαλο, μεσαία πίσω ζώνη και πίσω υποβραχιόνιο).

Η πρόταση της Αlfa Romeo στα coupe σίγουρα δελεάζει έστω και αν μια μερίδα των υποψήφιων αγοραστών να απογοητευθεί λόγω των ισχυρών γενετικών δεσμών με την εξίσου αξιόλογη 156. Αν οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν αποτελούν πρόβλημα η διαφορά των 1.330 ευρώ ανάμεσα στις δίλιτρες εκδόσεις Selespeed των 156 και GT θεωρείται πολύ μικρή. Ποιος άλλωστε δεν θα ήθελε να βρίσκεται στο κάθισμα της γοητευτικής GT;






































Κινητήρας
Κυβισμός1.970κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)165/6.400σ.α.λ.
Ροπή (Νm)206/3.250σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΧυτοσίδηρος/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΆμεσου ψεκασμού
Διάμετρος x διαδρομή83,0×91,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)83,8





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΗμιαυτόματο πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)3,909:1/7,9
2,238:1/13,8
1,520:1/20,3
1,156:1/26,7
0,946:1/32,6
Τελική σχέση διαφορικού 3,733 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με διπλά ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΓόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις7,0×16
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνPirelli P7000
Ελαστικά205/55 ZR16
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΥδραυλική
Στροφές τιμονιού2,2
Διάμετρος στροφής11,5 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,489 μέτρα
Πλάτος1,763 μέτρα
Ύψος1,362 μέτρα
Μεταξόνιο2,596 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.524/1.510
Χώρος αποσκευών320 λίτρα
Βάρος1.320 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο8,0




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη12,3
Εκτός6,8
Μέση8,7
Ρεζερβουάρ (λίτρα)63
Αυτονομία724χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα216χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα8,7δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο