Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ηλεκτρονικά διόδια και στις εθνικές οδούς από το 2004

Ηλεκτρονικά διόδια και στις εθνικές οδούς από το 2004

Στις αρχές του 2004 θα τεθεί σε εφαρμογή, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων TEO Pass -η αυτόματη είσπραξη των διοδίων- που προωθεί το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους οδηγούς- χρήστες του εθνικού οδικού δικτύου.

Στις αρχές του 2004 θα τεθεί σε εφαρμογή, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων TEO Pass -η αυτόματη είσπραξη των διοδίων- που προωθεί το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους οδηγούς- χρήστες του εθνικού οδικού δικτύου.



Αρχικά το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας- Αθηνών- Θεσσαλονίκης, ενώ τα αποτελέσματα της πιλοτικής λειτουργίας του, από τις 30 Νοεμβρίου 2003, στο σταθμό διοδίων Ελευσίνας ήταν ενθαρρυντικά.



Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, ενώ με το υπάρχον σύστημα διέρχονται 300 οχήματα την ώρα από κάθε θυρίδα, με το TEO Pass θα διέρχονται περίπου 1.200.



Όποιος οδηγός θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα θα πρέπει να προμηθευτεί έναν πομποδέκτη -το μέγεθος του οποίου δεν είναι μεγαλύτερο από ένα πακέτο τσιγάρα-, καταβάλλοντας την αξία αγοράς του αλλά και ένα ποσό από το οποίο θα αφαιρείται σε κάθε διέλευση το ανάλογο τίμημα των διοδίων.



Ο πομποδέκτης τοποθετείται στο εσωτερικό του παρμπρίζ του αυτοκινήτου το οποίο θα διέρχεται από τους σταθμούς διοδίων από συγκεκριμένη λωρίδα που έχει διαφορετικό χρώμα από τις άλλες. Είναι επίσης εξοπλισμένη με οπτικές κουρτίνες, δηλαδή με μηχανήματα που κατηγοριοποιούν τα οχήματα, με αναγνώστη που διαβάζει τον πομποδέκτη και επιτρέπει τη διέλευση των οχημάτων, με κάμερα που ελέγχει τη λειτουργία της λωρίδας, με μια άλλη κάμερα που φωτογραφίζει τα διερχόμενα οχήματα και φυσικά με την μπάρα.



Εάν ο πομποδέκτης δεν διαθέτει χρήματα για το αντίτιμο των διοδίων, η μπάρα παραμένει κλειστή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα το οποίο είναι ρυθμιζόμενο. Ωστόσο, δεν διευκρινίστηκε τι θα συμβεί αν κατά λάθος και παρά την ειδική σήμανση που θα υπάρχει στο εθνικό δίκτυο ένα αυτοκίνητο χωρίς τον κατάλληλο μηχανισμό εισέλθει στην ειδική λωρίδα εμποδίζοντας έτσι τη ροή των υπόλοιπων οχημάτων.



Σημειώνεται ότι το TEO Pass είναι πλήρως συμβατό με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα είσπραξης διοδίων και με τις τεχνικές προδιαγραφές που ορίζουν σχετικές κοινοτικές οδηγίες, ενώ πρόβλεπεται έκπτωση στις τιμές των διοδίων για τους χρήστες του συστήματος.



Εάν μάλιστα σταματήσουν να κάνουν χρήση του ΤΕΟ Pass, ο πομποδέκτης θα επιστρέφεται στην ΤΕΟ ΑΕ και θα παίρνουν πίσω τα χρήματα που κατέβαλαν για την αγορά του.



Πηγή: ΥΠΕΧΩΔΕ

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο