Δεκαοκτώ εκατοστά μακρύτερο, 4,6 εκατοστά πιο πλατύ και με 6,5 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Ξαφνιαστήκατε; Η εισαγωγή είναι μάλλον ασυνήθιστη, περιγράφει όμως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ποιόν του συγκεκριμένου μοντέλου. Οχι, δεν πρόκειται απλά για ένα τετράθυρο Golf, όπως θα υποστήριζαν ορισμένοι, αλλά για μια πρόταση που ετοιμάζεται να ανοίξει στη VW νέα εμπορικά μονοπάτια.
Η λογική που ακολουθεί η μητρική εταιρία, στην προκειμένη περίπτωση, είναι αυτή της ανάπτυξης. Ετσι το όνομα Bora που δέσποζε μέχρι σήμερα, θυσιάστηκε στο βωμό των πωλήσεων. Ο λόγος; Η πολύ καλή εμπορική πορεία του προηγούμενου Jetta -από το 1980 έως το 1991- στην αγορά της Αμερικής, την πόρτα της οποίας ετοιμάζονται να ξαναχτυπήσουν οι Γερμανοί.
Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό πραγματοποιήθηκε και αυτή η αισθητή αύξηση των διαστάσεων, η οποία, από μία σκοπιά, είναι σε θέση να αμφισβητήσει ακόμα και τις ικανότητες του μεγαλύτερου Passat. Οι προσφερόμενοι χώροι, άλλωστε, για τους επιβάτες, κάθε άλλο παρά περιορισμένοι είναι, ενώ ο όγκος του πορτ μπαγκάζ ανέρχεται πλέον στα 527 λίτρα!
Βασισμένο πάνω στο πάτωμα του Golf V, το συγκεκριμένο μοντέλο εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας και ασφάλειας. Βεβαίως, δεν έχουν διενεργηθεί ακόμα τα προβλεπόμενα crash test από τον EuroNCAP, θεωρείται όμως δεδομένο ότι, όταν αυτό γίνει, το Jetta θα αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων.
Εμφανισιακά οι σχεδιαστές του δεν φαίνεται να προσπάθησαν πολύ, αφού όλο το αμάξωμα αποτελεί ένα μίγμα από χαρακτηριστικά άλλων, ήδη υπαρχόντων μοντέλων. Αυτό, πάντως, δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού το τελικό αποτέλεσμα δείχνει φρέσκο και νεανικό.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό, που διακρίνεται για την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής. Ακολουθώντας τα σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα, δεν στερείται εξοπλισμού ανέσεων και ασφάλειας, διαθέτοντας παράλληλα και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού, το Jetta διαθέτει ESP, έξι αερόσακους και air condition, στοιχεία που προκαλούν εντύπωση αν αναλογιστεί κανείς ότι το τελικό κόστος για τον κατασκευαστή του είναι μικρότερο από αυτό του Bora!
Σχετικά με τις αναρτήσεις, εμπρός πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες αλλαγές στα γόνατα McPherson και τα ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω τοποθετήθηκε ένα εντελώς νέο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Αυτά, σε συνεργασία με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, έχουν ως αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης, εξασφαλίζοντας παράλληλα την απαιτούμενη ευστάθεια υπό όλες τις συνθήκες.
Περνώντας, τώρα, στους κινητήρες, η μικρότερη έκδοση είναι αυτή των 1,6 λίτρων, ισχύος 102 ίππων, το βάρος όμως θα δοθεί στο -αντίστοιχου κυβισμού- FSI μοτέρ των 115 ίππων, όπως επίσης και στο ανάλογο δίλιτρο, άμεσου ψεκασμού των 150 ίππων. Για τους λάτρεις των επιδόσεων υπάρχει πάντα διαθέσιμο το υπερτροφοδοτούμενο TFSI μοτέρ των 200 ίππων -που χρησιμοποιεί και το Golf GTI- ενώ το τοπίο συμπληρώνεται από τρεις, ακόμη, πετρελαιοκινητήρες.
Ολα τα παραπάνω, εκτός από τον 1.600άρη των 102 ίππων, συνοδεύονται από μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ λίγο αργότερα θα παρουσιαστεί και ένα αυτόματο, tiptronic. Ως εξοπλιστικά πακέτα θα παραμείνουν τα γνωστά Trendline, Comfortline και Sportline.
Κάποιες σκέψεις που υπήρξαν για την κυκλοφορία έκδοσης 1,4 λίτρων απορρίφθηκαν, λόγω του αυξημένου βάρους, καθώς οι επιδόσεις ενός τέτοιου οχήματος θα ήταν απαγορευτικά μέτριες. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας, δεν θα πρέπει να περιμένουμε κάποια τετρακίνητη έκδοση. Υπό συζήτηση, πάντως, είναι η σχεδίαση ενός δεύτερου τύπου αμαξώματος -Variant-, πράγμα που θα αποφασιστεί ανάλογα με τη ζήτηση και τις πωλήσεις.
Στο δια ταύτα, η διάθεση του νέου Jetta έχει ήδη αρχίσει σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες και αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξεκινήσει και στην Ελλάδα. Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, υπολογίζεται όμως ότι θα ξεκινούν από τις 19.000 ευρώ, περίπου, για την έκδοση με τον FSI κινητήρα των 1,6 λίτρων.