Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Toyota Yaris 2005: Αλλαγή πορείας

Toyota Yaris 2005: Αλλαγή πορείας

Μιχάλης Κατωπόδης Πρόκειται για υπέρβαση ή ήταν απλά μία αναμενόμενη εξέλιξη; Απάντηση στο ερώτημα είναι λίγο δύσκολο να δοθεί, καθώς το νέο Yaris επαναπροσδιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται και συνάμα τις δυνατότητες και το χαρακτήρα του. Η γενναία αύξηση του μεγέθους του, σε σχέση με την πρώτη γενιά, θεωρήθηκε επιβεβλημένη, ώστε να υπάρχει η […]

Μιχάλης Κατωπόδης

Πρόκειται για υπέρβαση ή ήταν απλά μία αναμενόμενη εξέλιξη; Απάντηση στο ερώτημα είναι λίγο δύσκολο να δοθεί, καθώς το νέο Yaris επαναπροσδιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται και συνάμα τις δυνατότητες και το χαρακτήρα του.



Η γενναία αύξηση του μεγέθους του, σε σχέση με την πρώτη γενιά, θεωρήθηκε επιβεβλημένη, ώστε να υπάρχει η απαιτούμενη διαφοροποίηση από το μικρότερο Aygo. Βλέπετε, η διάθεση ολοένα και περισσότερων μοντέλων μπορεί να παρέχει «εξιδανικευμένες» λύσεις για όλες τις απαιτήσεις, ενίοτε όμως δημιουργεί και εσωτερικό ανταγωνισμό, που κάθε άλλο παρά εύκολος είναι.



Στην προκειμένη περίπτωση την ειδοποιό διαφορά θα προσφέρουν τα 11 επιπλέον εκατοστά του μήκους αλλά και ο ίδιος ο εξωτερικός σχεδιασμός, που αναδεικνύει την προσωπικότητα και τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του νέου Yaris. Όσοι πάντως ψάχνετε κάτω από το καλαίσθητο αισθητικό αποτέλεσμα να βρείτε την υπογραφή του Σωτήρη Κοβού, μάλλον θα απογοητευτείτε. Σε αντίθεση με την πρώτη γενιά του οχήματος, εδώ βρίσκεται απλά η απρόσωπη σφραγίδα του ευρωπαϊκού σχεδιαστικού κέντρου ED2 της Toyota.



Το ED2 έκανε αντικειμενικά πολύ καλή δουλειά, επενδύοντας τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην αεροδυναμική μελέτη του αυτοκινήτου. Μετά από 1.000 και πλέον ώρες δοκιμών στην αεροσύραγγα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίστηκε στο Cd= 0,30, ενώ ταυτόχρονα διπλασιάστηκε η αρνητική άντωση του εμπρόσθιου μέρους, βελτιώνοντας κατά συνέπεια την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.



Αντίστοιχη έμφαση δόθηκε και στο σχεδιασμό του εσωτερικού, με προφανή αποτελέσματα. Το ταμπλό είναι έντονα φουτουριστικό, χωρίς ωστόσο να υστερεί εργονομικά. Η ποιότητα κατασκευής, όπως επίσης και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, είναι ανάλογα των περιστάσεων, ενώ διάσπαρτες βρίσκονται αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, συνολικής χωρητικότητας 18,1 λίτρων.



Η λεπτή κεντρική κονσόλα φέρει όλους τους διακόπτες τοποθετημένους σε σειρά, λύση που ίσως να ξενίσει αρχικά, στην πράξη όμως αφήνει περισσότερο χώρο για τα πόδια των εμπρός επιβατών. Αυτή, πιθανότατα, είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία της Toyota, η κατασκευή δηλαδή ενός συμπαγούς αυτοκινήτου με εντυπωσιακές εσωτερικές διαστάσεις, απόρροια του μελετημένου χωροταξικού σχεδιασμού.



Οι προσφερόμενοι χώροι, σε απόλυτα νούμερα, είναι ανάλογοι με αυτούς μεγαλύτερων προτάσεων, ενώ η πολυμορφικότητα των πίσω καθισμάτων είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη. Πιο συγκεκριμένα, αυτά μετακινούνται έως και 15 εκατοστά κατά το διαμήκη άξονα, παρέχοντας περισσότερο χώρο για επιβάτες ή αποσκευές, ανάλογα με την περίσταση. Παράλληλα αναδιπλώνονται, εξασφαλίζοντας έναν απόλυτα επίπεδο αποθηκευτικό χώρο χωρητικότητας 737 λίτρων!



Στο δρόμο η προσφερόμενη άνεση δεν είναι αποκλειστικό προϊόν της ευρυχωρίας ή της αύξησης -κατά 9 εκατοστά- του μεταξονίου. Σε ένα μεγάλο ποσοστό οφείλεται στη ρύθμιση και το σχεδιασμό των αναρτήσεων. Και αυτό γιατί η χρησιμοποίηση νέων γονάτων McPherson εμπρός, σε συνεργασία με ένα βελτιωμένο ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τροχούς 15 ιντσών έχει βελτιώσει αισθητά την ποιότητα κύλισης.



Η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα της κατηγορίας, ενώ η γενικότερη αίσθηση και ευστάθεια του οχήματος είναι απόλυτα ικανοποιητική. Το μόνο αρνητικό που θα παρατηρήσει κανείς αφορά στην ηχομόνωση η οποία, χωρίς να είναι ελλιπής, δεν συμβαδίζει με το, συνολικά, καλό τελικό αποτέλεσμα.



Ενας ακόμα προβληματισμός αφορά στα μηχανικά σύνολα που χρησιμοποιούνται. Αφήνοντας κατά μέρος το πετρελαιοκίνητο D-4D, τη

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο