Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Seat Toledo: Η γοητεία του διαφορετικού

Seat Toledo: Η γοητεία του διαφορετικού

Με ριζοσπαστική εμφάνιση και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, η τρίτη γενιά του Seat Toledo έρχεται για να αποπλανήσει και τους πλέον συντηρητικούς.

Xρήστος Παπαχριστόπουλος

Είναι δύσκολο να περιγράψεις το νέο Seat Toledo. Η ονομασία του, αλλά και το μοντέλο που καλείται να αντικαταστήσει σε ωθούν να το κατατάξεις στη κατηγορία των sedan, αλλά κάθε άλλο παρά μοιάζει με τέτοιο. Τουλάχιστον όχι με βάση τα όσα οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας έχουν συνηθίσει μέχρι τώρα. Το ψηλό του σχήμα παραπέμπει σε πολυμορφικό, αλλά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του δεν δικαιολογούν αυτόν τον χαρακτηρισμό. Η ίδια η ισπανική εταιρεία, άλλωστε, δεν το πλασάρει ως τέτοιο.

Το νέο Toledo είναι το δεύτερο μοντέλο της Seat, μετά το Altea, που κατασκευάστηκε με βάση τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, η οποία απορρίπτει τα συμβατικά σχήματα και προσπαθεί, μέσα από το συγκερασμό διαφορετικών κατηγοριών, να δημιουργήσει νέα οχήματα και τάσεις. Αν το Altea προσπάθησε να συνδυάσει την πρακτικότητα ενός MPV με τις συμπαγείς διαστάσεις και τα οδικά χαρακτηριστικά ενός hatchback, τότε το νέο Multi -αφήνουμε εσάς να επιλέξετε το μεσαίο συνθετικό- Vehicle της ισπανικής φίρμας καλείται να κάνει κάτι αντίστοιχο με τα sedan μοντέλα.

Στην πραγματικότητα, το νέο Toledo δείχνει περισσότερο ως μια μεγαλύτερη έκδοση του Altea, παρά ως άμεσος διάδοχος των δύο προηγούμενων γενιών του μεσαίου οικογενειακού μοντέλου. Κάπως έτσι δείχνουν να το αντιμετωπίζουν και οι ιθύνοντες της ισπανικής φίρμας, καθώς δεν εξηγείται αλλιώς η προτροπή τους, κατά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στους εκπροσώπους του Τύπου, να αντιμετωπίσουν το νέο Toledo ως ένα Altea με πορτμπαγκάζ. Αλλωστε, οι μεταξύ τους ομοιότητες είναι τόσες πολλές, που και να ήθελε κάποιος, δύσκολα θα μπορούσε να ισχυριστεί το αντίθετο.

Το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, μέχρι και την πίσω κολόνα, προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το μικρότερο Altea και χρειάζεται κανείς να παρατηρήσει το προφίλ του αυτοκινήτου, ώστε να αντιληφθεί ότι πρόκειται για τη νέα γενιά του Toledo. Από τη συγκεκριμένη οπτική γωνία είναι εμφανείς τόσο η προσθήκη του τρίτου όγκου όσο και οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις. Με το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 4,458 μέτρα, το πλάτος του τα 1,768 μέτρα και το ύψος του τα 1,572 μέτρα, το νέο Toledo είναι μεγαλύτερο τόσο από το Altea -περίπου 18 εκατοστά-, όσο και από το υπάρχον μοντέλο.

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε εάν τα θετικά σχόλια θα υπερισχύσουν των αρνητικών -η εμφάνιση, άλλωστε, είναι θέμα καθαρά υποκειμενικό-, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι η αντισυμβατική εξωτερική εμφάνιση του νέου Toledo, και ειδικότερα η τύπου Renault Vel Satis ουρά του, θα συζητηθούν αρκετά με την άφιξη του μοντέλου στην ελληνική αγορά, στις αρχές του 2005.

Αυτή η MPV αίσθηση που σου δημιουργεί το νέο Toledo εξωτερικά, ενισχύεται ακόμα περισσότερο όταν βρεθείς στο θάλαμο των επιβατών, όπου η ψηλή θέση οδήγησης, το μεγάλο βάθος του ταμπλό και ο αυξημένος χώρος επάνω από τα κεφάλια των επιβατών είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά που θα παρατηρήσει κανείς. Αυτά όμως είναι και τα μόνα πολυμορφικά στοιχεία του Toledo, το οποίο δεν διαθέτει τραπεζάκια, προσθαφαιρούμενα καθίσματα και γενικότερα, δυνατότητες χωροταξικής διαμόρφωσης του εσωτερικού του.

Το ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από το Altea και διακρίνεται για την εργονομία, την ποιότητα των υλικών και την σύγχρονη σχεδίασή του. Αν και βασίζεται στην πλατφόρμα του VW Golf V, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και ανταγωνιστικοί της μεσαίας κατηγορίας όπου το νέο Toledo θα κληθεί να παίξει.

Αυτό που ουσιαστικά προσφέρει το νέο Toledo είναι ο, κατά περίπου 25%, σε σχέση με το Altea, μεγαλύτερος χώρος αποσκευών, ο οποίος φθάνει συνολικά τα 500 λίτρα και παρέχει αρκετές επιλογές όσον αφορά στη διαμόρφωσή του. Επιπλέον, η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί και με την κατάλληλη τοποθέτηση του διαχωριστικού να δημιουργήσει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης.

Εκπλήξεις από το νέο ισπανικό, οικογενειακό, μοντέλο δεν υπάρχουν ούτε στον τομέα των μηχανικών μερών. Οι αναρτήσεις -γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω- προέρχονται επίσης από το Altea, αλλά διαθέτουν διαφορετική ρύθμιση ώστε να ανταπεξέρχονται καλύτερα στα αυξημένα βάρη του αυτοκινήτου.

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης επιδρά θετικά στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει αρνητικά την άνεση και την ποιότητα κύλισης του νέου Toledo, η οποία είναι αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με το σημερινό μοντέλο. Παρά το ύψος του, το αμάξωμα δεν παίρνει ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές και σε γενικές γραμμές η οδική συμπεριφορά παραμένει ουδέτερη, ενισχύοντας το ήδη υψηλό αίσθημα ασφάλειας που σου δημιουργεί ο πλούσιος εξοπλισμός του.

Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από τέσσερα διαφορετικά μηχανικά σύνολα. Το δίλιτρο FSI του ομίλου VW που αποδίδει 150 ίππους, το οκταβάλβιδο των 1,6 λίτρων με ισχύ 102 ίππους και δύο diesel κινητήρες 2,0 και 1,9 λίτρων με απόδοση 140 και 105 ίππους αντίστοιχα. Οι δύο αδύναμες εκδόσεις εφοδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, ενώ οι δύο ισχυρότεροι σε απόδοση κινητήρες με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Επιπλέον, για την diesel έκδοση των 140 ίππων υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του κιβωτίου ταχυτήτων DSG του ομίλου VW, ενώ προαιρετικά η έκδοση FSI των 150 ίππων συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο τύπου Tiptronic.

Ο εξοπλισμός του νέου Toledo περιλαμβάνει όλα τα βασικά συστήματα ασφαλείας, όπως ABS, ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της πέδησης, Traction Control και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, ενώ όλες οι εκδόσεις θα εφοδιάζονται με έξι αερόσακους. Αξίζει, επίσης, να προσθέσουμε πως στον πλούσιο εξοπλισμό του, το νέο μοντέλο της Seat υποστηρίζει, σε κάποιες εκδόσεις, το πρωτόκολλο επικοινωνίας Bluetooth και διαθέτει δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3.

Η φθίνουσα εμπορική πορεία που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια τα κλασσικά sedan μοντέλα, ώθησαν τη Seat να προσεγγίσει την κατηγορία από μια διαφορετική σκοπιά και να παρουσιάσει μια αρκετά ριζοσπαστική, για τα δεδομένα της κατηγορίας, νέα πρόταση. Οι ιθύνοντες της εταιρείας γνωρίζουν ότι με το τολμηρό νέο Toledo θα χάσουν ένα μέρος τη συντηρητικής πελατείας τους, αλλά ευελπιστούν ότι θα προσεγγίσουν μια μεγαλύτερη μερίδα νέων, σε ηλικία, αγοραστών. Το κατά πόσο θα στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημά τους, είναι κάτι που μόνο ο χρόνος μπορεί να δείξει.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο