Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Saab 9-3 1.9 TiD: Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα

Saab 9-3 1.9 TiD: Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα

Αξιοσημείωτη ροπή, ραφιναρισμένες diesel επιδόσεις και μια επαναστατική καπνοπαγίδα, είναι μερικά από τα highlights του 9-3 TiD που κοστίζει, περίπου, 36.000 ευρώ.

Νίκος Μαρινόπουλος

Πότε θα επιτραπεί η κυκλοφορία diesel αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτό είναι το δημοφιλέστερο ερώτημα των τελευταίων μηνών στην ελληνική αγορά. Ερώτημα στο οποίο κανείς, προφανώς, δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα. Όλα δείχνουν πως είναι απλώς θέμα χρόνου, αν και οι λέξεις απλώς και χρόνος στην Ελλάδα δεν σημαίνουν πάντα αυτό που υποδηλώνουν.

Μπορεί η ελληνική πολιτεία να μην έχει αποσαφηνίσει τις προθέσεις της για το θέμα, οι επίσημοι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων πάντως περιλαμβάνουν, ο ένας μετά τον άλλον, diesel εκδόσεις διάφορων μοντέλων στους τιμοκαταλόγους τους, για τους εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης οδηγούς. Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η αντιπροσωπεία των Saab στην Ελλάδα διαθέτοντας ήδη, κατόπιν παραγγελίας, τη νέα diesel έκδοση του 9-3.

Το diesel μηχανικό σύνολο που κινεί το μικρότερο μοντέλο της σουηδικής φίρμας δεν είναι το γνωστό, από χρόνια, των 2,2 λίτρων αλλά το Made in Italy μοτέρ των 1,9 λίτρων που κατασκευάζει η Fiat Auto και διατίθεται σε οκταβάλβιδη έκδοση με 120 ίππους και σε δεκαεξαβάλβιδη με 150 ίππους. Ωστόσο, στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμη μόνο η ισχυρότερη έκδοση του πετρελαιοκίνητου 9-3, η ενδεικτική τιμή της οποίας είναι 36.000 ευρώ.

Το ίδιο μοτέρ τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα του Gruppo, μεταξύ των οποίων η Alfa 156 και το Fiat Stilo, με ιπποδύναμη που ποικίλλει ανάλογα με το ύφος κάθε έκδοσης ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στον τομέα των εκπομπών ρύπων, αφού τα μοτέρ τεχνολογίας TiD θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro IV, που θα τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2005.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το επαναστατικό φίλτρο το οποίο βρίσκεται μετά την πολλαπλή εξαγωγής και διαδραματίζει το ρόλο μιας «καπνοπαγίδας». Το περίβλημα του φίλτρου λειτουργεί ως καταλύτης που οξειδώνει, και κατ΄ επέκταση αφαιρεί, τους υδρογονάνθρακες που περιέχονται στα καυσαέρια. Στη συνέχεια τα αέρια διεισδύουν στο φίλτρο, το οποίο έχει την μορφή κυλίνδρου με κεραμικό πυρήνα που αποτελείται από μικροσκοπικές κυψέλες/διόδους και ζυγίζει περίπου ενάμισι κιλό. Εκεί παγιδεύονται τα άκαυστα σωματίδια που δημιουργούν τον καπνό.

Χάρη στις ιδιότητες αυτοκαθαρισμού αυτού του φίλτρου, το Saab 9-3 TiD θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα diesel μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, αφού περιοδικά ο εγκέφαλος του μοτέρ εισάγει πλουσιότερο μίγμα στους θαλάμους καύσης, χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στο τομέα της κατανάλωσης, ανεβάζοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων σε περίπου 6000C. Η τιμή αυτή είναι αρκετή για να εξαερώσει τα κατάλοιπα στο φίλτρο, χωρίς να είναι αναγκαίος ο καθαρισμός ή η αντικατάστασή του.

Οδηγήσαμε το 9-3 TiD των 150 ίππων στους γερμανικούς δρόμους και πραγματικά εκτιμήσαμε, για μια ακόμη φορά, τις αρετές της diesel έκδοσης. Για την ροπή φυσικά ούτε λόγος, καθώς τα 315Nm της μέγιστης τιμής εμφανίζονται από τις 1.750 έως τις 3.250σ.α.λ. καλύπτοντας το 90% του εύρους στροφών. Φυσικά αυτό που πρέπει να συνηθίσεις είναι το περιορισμένο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, μέχρι περίπου τις 5.000σ.α.λ.

Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Εμείς οδηγήσαμε αυτήν με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η οποία μας δημιούργησε πολύ θετικές εντυπώσεις λόγω του γρήγορου kickdown και της ομαλής μετάβασης από τη μια σχέση στην άλλη. Ο θόρυβος στα αυτοκίνητα της Saab είναι ούτως ή άλλως περιορισμένος λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης.

Στο 9-3 TiD επικρατεί ησυχία, όχι όμως αποκλειστικά για τους παραπάνω λόγους αλλά και λόγω της ραφιναρισμένης λειτουργίας του μοτέρ. Σε αυτό το κινητήρα το χαρακτηριστικό κροτάλισμα έχει περιορισθεί σημαντικά ενώ εν κινήσει, και με κατεβασμένα τα παράθυρα, περισσότερο ακούγεται το σφύριγμα της τουρμπίνας της Garrett με φτερωτή τεχνολογίας VNΤ (μεταβαλλόμενης γεωμετρίας).

Αν τώρα σκεφτεί κανείς πως η βασική έκδοση του βενζινοκίνητου 9-3 των 150 ίππων κοστίζει 33.550 ευρώ, η διαφορά στην τιμή για την έκδοση TiD θεωρείται λογική. Σκεφτείτε άλλωστε ότι για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης το βενζινοκίνητο 9-3 με χειροκίνητο μηχανικό καταναλώνει θεωρητικά 8,3 λίτρα καυσίμου ενώ η έκδοση diesel μόλις 5,9 λίτρα. Και αυτό από μόνο του είναι ένα καλό κίνητρο αγοράς, ειδικά όταν αναφέρεσαι σε μια φίρμα που φημίζεται για τους turbo κινητήρες της.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο