Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Renault Clio III: Τρίτο και καλύτερο

Renault Clio III: Τρίτο και καλύτερο

Renault Clio III: Τρίτο και καλύτερο

Μιχάλης Κατωπόδης

Μιλώντας για μία κατηγορία που αντιπροσωπεύει κάτι περισσότερο από το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς, εύκολα καταλαβαίνει κανείς το μέγεθος του ανταγωνισμού αλλά και τις απαιτήσεις που πρέπει να πληροί κάθε νέα πρόταση, ώστε να εξασφαλίσει την ανάλογη εμπορική επιτυχία.

Πόσο, όμως, διαφορετικό ή αν θέλετε καλύτερο, μπορεί να είναι ένα μικρό όχημα, όταν σε κάθε εξελικτικό βήμα καραδοκεί ο παράγοντας «κόστος»; Απέναντι στον ισχυρό γερμανικό ανταγωνισμό, στον πολλά υποσχόμενο ιταλικό και στους Ιάπωνες κατασκευαστές, οι Γάλλοι -και συγκεκριμένα οι άνθρωποι της Renault- θεωρούν ότι βρήκαν τη χρυσή τομή και, παράλληλα, το δρόμο προς την κορυφή.



Βασισμένο στην πλατφόρμα Β, που χρησιμοποιεί το Modus αλλά και το Nissan Micra, το Clio III δεν απαρνείται τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, δείχνει όμως πιο ήπιο και «εύπεπτο», χωρίς στιλιστικές εξάρσεις. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, η επιθετική μάσκα με τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που ξεπερνούν σε έκταση τα 2,45 τετραγωνικά μέτρα.



Θέτοντας ως στόχο ένα δυναμικό και ευχάριστο, οδηγικά, αποτέλεσμα, οι μηχανικοί της Renault το «προίκισαν» με το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας, μήκους 2,575 μέτρων, τοποθετώντας παράλληλα νέες αναρτήσεις, βασισμένες σε αυτές του Megane II. Στον μπροστινό άξονα ακολουθείται η πεπατημένη των γονάτων McPherson με ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω βρίσκεται μία ράβδος στρέψης με σπειροειδή ελατήρια. Οι τροχοί που χρησιμοποιούνται είναι 15 και 16 ιντσών, με διαστάσεις ελαστικών που ποικίλλουν από τα 165 έως τα 195 χιλιοστά.



Αντίθετοι με τη λογική της ριζικής αλλαγής αποδείχθηκαν οι Γάλλοι στο τομέα των κινητήρων, καθώς οι τελευταίοι παρά την πολύχρονη παρουσία τους στην αγορά συνεχίζουν να παραμένουν ανταγωνιστικοί, σε σχέση με τα ισχύοντα δεδομένα. Έτσι, η γκάμα του νέου Clio θα ξεκινά από τα 1,2 λίτρα, με το δεκαεξαβάλβιδο μοτέρ των 76 ίππων, θα συνεχίζει με τον κινητήρα των 1.390 κ.εκ., ισχύος 100 ίππων και θα φτάνει, τελικά, στο γνωστό 1.600άρη των 110 ίππων.

Παράλληλα με τους τρεις βενζινοκινητήρες υπάρχουν διαθέσιμες και άλλες τόσες εκδόσεις diesel, με σταθερό κυβισμό 1,5 λίτρων, ενώ από την ερχόμενη άνοιξη θα κάνει την εμφάνισή του και το νέο Clio Sport, με δίλιτρο μοτέρ 200 ίππων.



Διαθέτοντας ένα υπόβαθρο ικανό να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και ασφαλή οδική συμπεριφορά, το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη ήταν το εσωτερικό. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων γίνεται αμέσως εμφανής, τόσο στο σαλόνι των επιβατών, όσο και στο χώρο των αποσκευών, που ανέρχεται πλέον στα 288 λίτρα.



Η εργονομία του ταμπλό έχει βελτιωθεί στα σημεία, ενώ εύχρηστες αποδεικνύονται και οι προσφερόμενες θέσεις για μικροαντικείμενα. Το σημείο, ωστόσο, που θα εστιάσει κανείς από την πρώτη στιγμή την προσοχή του, έχει να κάνει με τη συναρμογή και την ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών. Ειδικά στην πλούσια -από πλευράς εξοπλισμού- έκδοση, Dynamique, τα πλαστικά του ταμπλό ήταν κάτι περισσότερο από καλά, ξεφεύγοντας από τα δεδομένα της κατηγορίας αλλά και από αυτά της εταιρείας.



Οι δύο, υποδεέστερες εκδόσεις, Authentique και Expression, δείχνουν πιο «προσγειωμένες» σε υλικά και εξοπλισμό, διατηρούν όμως στο ακέραιο το ύφος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ένα από τ

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο