Opel Vectra & Signum 2006: Astro-ποίηση!
Με ανανέωση που ξεπερνά ένα απλό facelift και με νέα μοτέρ 140 και 230 ίππων, το νέο Vectra καλείται να καλύψει το χαμένο έδαφος στο πεδίο των πωλήσεων.
Νίκος Μαρινόπουλος
Ένα και μόνο μοντέλο, ίσως να αρκεί για να επηρεάσει την υπόλοιπη γκάμα μίας αυτοκινητοβιομηχανίας. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τη νέα γενιά Astra, με την χαρακτηριστική εμπρός όψη της, που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Opel. Αν θέλετε, την σχεδιαστική άποψη, η οποία αποτυπώνεται στα πρόσφατα ανανεωμένα Vectra και Signum και ενδέχεται να υιοθετηθεί και στη νέα γενιά Corsa που θα εμφανισθεί στα μέσα του 2006.
Μετά από τρία, περίπου, χρόνια κυκλοφορίας του στην ευρωπαϊκή αγορά, η ανανέωση του Vectra αποτελεί φυσικό επακόλουθο, ξεπερνώντας, ωστόσο, την λογική ενός απλού facelift π.χ. σαν αυτό του Mazda 6. Αν και οι διαστάσεις των αμαξωμάτων παραμένουν ίδιες, οι αλλαγές που έχουν γίνει θεωρούνται σχετικά μεγάλες, σε έκταση, και εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.
Χωρίς να είναι κανείς ιδιαίτερα παρατηρητικός μπορεί εύκολα να διακρίνει τις ομοιότητες του «νέου» Vectra με το μικρότερο Astra οι οποίες αφορούν στα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, στη μάσκα με το χρώμιο και το αυξημένο σε μέγεθος λογότυπο καθώς και στους, διαφορετικής σχεδίασης, προφυλακτήρες. Το σχεδιαστικό τμήμα δεν θέλησε να βάλει πιο βαθιά το «νυστέρι», με αποτέλεσμα το υπόλοιπο αμάξωμα να διαφοροποιείται σε συγκεκριμένα, και περισσότερο διακριτικά, σημεία, όπως είναι τα διάφανα πίσω κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων.
Η γκάμα των κινητήρων εξακολουθεί να περιλαμβάνει το «βασικό» μοτέρ των 1,6 λίτρων -με τους 100 ίππους- αλλά από την στιγμή που ο ανταγωνισμός διαθέτει ισχυρότερες προτάσεις -σαν το VW Passat των 115 ίππων– είναι λογικό το ενδιαφέρον να μετατοπίζεται στην αξιόλογη έκδοση των 1,8 λίτρων. Και δεν μιλάμε για την τωρινή, με τους 122 ίππους, αλλά για εκείνη με τον αναβαθμισμένο κινητήρα των 140 ίππων, που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Zafira και αναμένεται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν οι κορυφαίες εκδόσεις των δύο λίτρων με τους 175 ίππους καθώς και των 2,8 λίτρων με τους 230 ίππους. Με την τελευταία διανύσαμε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα και μόνο θετικά σχόλια έχουμε να εκφράσουμε. Η λειτουργία του V6 κινητήρα είναι τόσο ομαλή και δεν μαρτυρά πως κάτω από το καπό υπάρχει σύστημα υπετροφοδότησης, τεχνολογίας «twin-scroll». Η μέγιστη ροπή των 330Nm είνια διαθέσιμη σε ευρεία κλίμακα στροφών, από τις 1.800-4.500σ.α.λ, ενώ το ισχυρότερο Vectra χρειάζεται 7,3χλμ/ώρα για την διαδικασία «0-100χλμ/ώρα» με την τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ/ώρα.
Σχετικά με τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του Vectra, οι αναρτήσεις διαθέτουν νέες ρυθμίσεις και ελαστικά παρεμβύσματα (σάϊλεντμπλοκ) με στόχο την αύξηση της άνεσης, ενώ το σύστημα IDS έχει επίσης αναβαθμιστεί. Σημειώστε πως οι αλλαγές που υπάρχουν στο Vectra ισχύουν και στην περίπτωση του Signum.
Η διάθεση…
…του Vectra θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Νοέμβριο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Essentia, Elegance, GTS και Cosmo. Η πρώτη, και βασική, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, air-condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο-CD, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και σιδερένιες ζάντες 15 ιντσών.
Στην Elegance, προστίθενται ο υπολογιστής ταξιδίου, ο ημιαυτόματος κλιματισμός, η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού, το ESP και το Cruise control ενώ η έκδοση GTS διαφοροποιείται στο σπορ πλαίσιο, στα σπορ σχεδίασης καθίσματα, στον πίνακα οργάνων, στις τονισμένες «πινελιές» στο εσωτερικό, στο αεροδυναμικό «look» και στις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Στην κορυφαία έκδοση Cosmo προσφέρονται, μεταξύ άλλων, η ημιδερμάτινη επένδυση των καθισμάτων με τις περισσότερες -επιπλέον τέσσερις- ρυθμίσεις τους, ο αισθητήρας βροχής, οι διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό.
Στον πίνακα που ακολουθεί αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές πώλησης των Vectra και Signum ανά έκδοση. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τιμές πώλησης των τετράθυρων και πεντάθυρων Vectra είναι ίδιες ενώ η έκδοση GTS συνδυάζεται μόνο με πέντε πόρτες. Οι εκδόσεις Station Wagon κοστίζουν επιπλέον 1.200 ευρώ ενώ το Signum εμφανίζεται με μειωμένες τιμές πώλησης ακόμη και κατά, περίπου, 5.000 ευρώ.
Έκδοση/εξοπλισμός | Essentia | Elegance | GTS | Cosmo |
Vectra 1.6 (100PS) | 18.520 | 20.720 | – | 22.520 |
Vectra 1.8 (122PS) | 20.020 | 22.220 | 23.120 | 24.020 |
Vectra 2.0Τ (175PS) | – | 29.120 | 30.020 | 30.920 |
Vectra 2.8Τ (230PS) | – | – | 37.220 | 38.120 |
Signum 1.8 (122PS) | – | 23.920 | – | 25.720 |
Signum 2.0T (175PS) | – | 30.820 | – | 32.620 |
Signum 2.8T (230PS) | – | 38.020 | – | 39.820 |
auto.in.gr
- Ολυμπιακός – Πανσερραϊκός 78-66: Με εξαιρετική εμφάνιση από την Χριστινάκη
- Καιρός: Αντικυκλώνας απλώνει την προστατευτική του «ομπρέλα» σταματώντας τις βροχές, λέει ο Θοδωρής Κολυδάς
- ΝΟ Ρεθύμνου – Ολυμπιακός 8-29: Κυρίαρχες οι «ερυθρόλευκες» στην Κρήτη
- Gen Z: Η γενιά που ζητά οικονομική βοήθεια από τη μαμά και τον μπαμπά – Η κατάσταση στην Ελλάδα
- Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Στις 18:00 η πορεία μνήμης – Έκλεισαν οι σταθμοί του Μετρό
- Νέα μεγάλη φάση για τον Ολυμπιακό – Απείλησαν και με Στρεφέτσα οι «ερυθρόλευκοι» (vid)
- Πιερία: Η κακοκαιρία Byron άλλαξε χρώμα στον Θερμαϊκό – Εντυπωσιακά πλάνα από drone
- Μεγάλη ευκαιρία του Ολυμπιακού με Ταρέμι (vid)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)

























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442