Νίκος Μαρινόπουλος Από την στιγμή που η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης του Colt, το σίγουρο είναι πως «έβαλε στην πρίζα» όποιον αναζητά ένα γρήγορο αυτοκίνητο που διαθέτει νεανικό στιλ και προϋποθέτει χαμηλό budget. Σίγουρα, τα 17.990 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του Colt CZT δεν είναι και λίγα χρήματα […]
Από την στιγμή που η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης του Colt, το σίγουρο είναι πως «έβαλε στην πρίζα» όποιον αναζητά ένα γρήγορο αυτοκίνητο που διαθέτει νεανικό στιλ και προϋποθέτει χαμηλό budget. Σίγουρα, τα 17.990 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του Colt CZT δεν είναι και λίγα χρήματα αλλά η τιμή πώλησής του κατατάσσει το ιαπωνικό μοντέλο ως την οικονομικότερη επιλογή απέναντι στα Ford Fiesta ST και Seat Ibiza FR που αποδίδουν επίσης 150 ίππους.
Ωστόσο, κίνητρο απόκτησης του Colt CZT δεν αποτελεί μόνο η χαμηλότερη τιμή πώλησης αλλά και το φορολογικό του πλεονέκτημα αφού τα τέλη κυκλοφορίας στα 1.500κ.εκ. δεν ξεπερνούν τα 168 ευρώ -όπως και στην περίπτωση του Seat Ibiza FR 1.8- σε αντίθεση με τo μεγαλύτερo σε κυβισμό Ford -των 2.000κ.εκ.- που προϋποθέτει την καταβολή 372 ευρώ.
Ανεξάρτητα πάντως από τον παράγοντα «οικονομία», ένα οποιοδήποτε μοντέλο οφείλει να ελκύει το κοινό με την σχεδίασή του. Και το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Mitsubishi μάλλον δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα σχετικά με την απήχηση του στο αγοραστικό κοινό λόγω της σύγχρονης και νεανικής σχεδίασής του.
Ειδικά, η εμφάνιση της έκδοσης CZT τονίζεται στο εμπρός μέρος από τον διαφορετικό προφυλακτήρα με πλέγμα στους αεραγωγούς, τα φιμέ κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων και τις 16άρες ζάντες αλουμινίου. Εύκολα επίσης μπορεί κανείς να το αναγνωρίσει όταν βρεθεί πίσω του καθώς προδίδεται από το ανάλογο λογότυπο και την μεγαλύτερη απόληξη της εξάτμισης.
Αυτό πάντως που ενδιαφέρει το κοινό σε μια σπορ έκδοση αυτό είναι πρωτίστως η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στον τομέα των επιδόσεων, το CZT ανταποκρίνεται σε αυτά που περιμένει κανείς από τον turbo κινητήρα των 150 ίππων και καταφέρνει να κινείται σβέλτα καθώς το μοτέρ ανεβάζει με άνεση στροφές και εντυπωσιάζει με τη γραμμική λειτουργία του αν και ο θόρυβος που παράγεται από την εξάτμιση αποδεικνύεται κουραστικός σε πολύωρες διαδρομές.
Σε γενικές γραμμές τo CZT είναι ευκολοδήγητο, η ανάρτηση παρέχει ικανοποιητική άνεση και ασφαλή οδική συμπεριφορά που ελέγχεται διαρκώς από το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Ωστόσο, παρά την βαριά αίσθηση που διαθέτει το -ηλεκτρικά υποβοηθούμενο- τιμόνι, η πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό είναι μάλλον «τεχνητή», χωρίς την απαιτούμενη σαφήνεια. Στο όριο, το CZT έχει την τάση να κλείνει την γραμμή του ενώ κάθε φορά που ξεπερνάς τα όρια πρόσφυσής του, τα ηλεκτρονικά σου «κόβουν» την όρεξη για οποιαδήποτε… αταξία.
Την ίδια περίπου εικόνα αποκομίσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο και στην πίστα των Σερρών, εκεί όπου είχαμε οδηγήσει και το Ford Fiesta ST. Το ιαπωνικό mini είναι αισθητά πιο γρήγορο στις ρεπρίζ και την ευθεία λόγω του εκρηκτικού χαρακτήρα του αλλά στις στροφές το ESP είναι κάτι περισσότερο από ενοχλητικό.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πάντως πως τέτοιου είδους συστήματα θα φανούν σωτήρια σε οδηγούς που παρασύρονται από την ισχύ και τον ήχο του αυτοκινήτου, αλλά όταν ένα αυτοκίνητο θέλει να χαρακτηρίζεται «σπορ» θα πρέπει να διαθέτει διακόπτη on/off. Κάτι που συμβαίνει στο Fiesta ST το οποίο αν και επιταχύνει πιο αργά, κερδίζει μέτρα στις στροφές, χάρη στο πολύ καλό στήσιμό του και την απουσία των απενεργοποιημένων ηλεκτρονικών. Αποτέλεσμα; Οι χρόνοι των δύο αυτοκινήτων στην πίστα ήταν παραπλήσιοι.
CZ3
Στην τρίθυρη γκάμα του Colt όμως δεν υπάρχει μόνο η turbo έκδοση αλλά και οι μικρότερες των 75 και 125 ίππων οι οποίες μοιράζονται τα μηχανικά μέρη του πεντάθυρου μοντέλου και διατίθενται ήδη στην ελληνική αγορά. Η βασική έκδοση, η Inform, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- δύο αερόσακους, ABS+EBD, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, δισκόφρενα σε όλους το