Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz Bionic Car: Κυριολεκτικά πρωτότυπο!

Mercedes-Benz Bionic Car: Κυριολεκτικά πρωτότυπο!

Αν στο εικονολεξικό υπήρχε ο όρος concept-car τότε να είστε σίγουροι πως δίπλα του θα υπήρχε η φωτογραφία του γερμανικού μοντέλου.

Νίκος Μαρινόπουλος

Τι σχέση μπορεί να έχει ένα concept car με… ένα ενυδρείο; Το γεγονός πως οι άνθρωποι της Mercedes-Benz χρησιμοποίησαν το περιεχόμενό του τελευταίου ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για την κατασκευή του πρωτότυπου bionic car, μάλλον τα λέει όλα. Το, ομολογουμένως περίεργο, μοντέλο που βλέπετε στις οθόνες σας, όσο και αν ακούγεται παράξενο πρόκειται να βοηθήσει τους επιστήμονες -στην βιονική- που εργάζονται στην γερμανική φίρμα προκειμένου να παρατηρήσουν την συμπεριφορά του σε ρευστό -αέρινο και υδάτινο- περιβάλλον και να καταλήξουν σε συμπεράσματα που ίσως αλλάξουν τον τρόπο σχεδίασης των μελλοντικών αυτοκινήτων.

Βλέπετε, η μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου αποτελούν δύο από τις κορυφαίες προτεραιότητες των μηχανικών και των σχεδιαστών που εργάζονται στο τεχνολογικό κέντρο και στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Mercerdes-Benz. Το σχήμα του bionic car μπορεί να θυμίζει κύβο, αλλά αν το παρατηρήσει κανείς πιο προσεκτικά θα διαπιστώσει πως αυτό παραπέμπει στο προφίλ ενός… ψαριού!

Με γνώμονα το τελευταίο, δημιουργήθηκε το πράσινο μοντέλο, το boxfish όπως το αποκαλούν οι Γερμανοί, που θυμίζει περισσότερο έργο αφηρημένης τέχνης παρά την βάση για ένα concept car. Μετά από δεκάδες εργατοώρες στα σχεδιαστήρια, οι ειδικοί κατέληξαν τελικά στο μπλε μοντέλο, το οποίο κατασκευάστηκε σε κλίμακα 1:4 ώστε να μελετηθεί με μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Σε αντίθεση με την υδροδυναμική κίνηση, όπως είναι λογικό, ο μεγαλύτερος όγκος των μετρήσεων πραγματοποιήθηκε σε αεροδυναμικά τούνελ όπου -το μπλε μοντέλο- έδωσε ένα απίστευτο συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις Cd: 0,09.

Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά ώστε να ώθησουν τους μηχανικούς στην κατασκευή του bionic car σε πραγματικές διαστάσεις· τετραπλάσιες δηλαδή από εκείνες του μπλε μοντέλου. Αφού, λοιπόν, σχεδιάστηκε ο σκελετός του αυτοκινήτου, ο οποίος παραπέμπει στον αντίστοιχο ενός θηλαστικού, πάνω του βασίστηκε το αμάξωμα μήκους 4,243 μέτρων, πλάτους 1,815 μέτρων και ύψους 1,594 μέτρων.

Το bionic car κινείται με ειδικά σχεδιασμένο diesel κινητήρα, τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους και 300Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 3.000σ.α.λ. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, η κατανάλωση του κυμαίνεται στα 4,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση (0-100χλμ./ώρα) απαιτεί 8,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αγγίζει τα 190χλμ/ώρα.

Η ουσία, όμως, της υπόθεσης δεν αφορά ούτε στην μέτρια κατανάλωση καυσίμου -θυμηθείτε την περίφημη κατηγορία 3L-, ούτε στον τομέα των επιδόσεων. Ο εξαιρετικά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής είναι ένας από τους καλύτερους παγκοσμίως καθώς περιορίζεται στο Cd: 0,19, όσο δηλαδή και το ηλεκτρικό EV1 της GM που είχε παρουσιαστεί το 1996. Αξίζει να σημειωθεί, πως ένας από τους χαμηλότερους συντελεστές που έχουν επιτευχθεί ποτέ σε concept car είναι εκείνος του Ford Probe V του 1986 με μόλις Cd: 0,137.

Ανάμεσα στα highlights του bionic car περιλαμβάνεται το καινοτομικό σύστημα μείωσης των εκπομπών ρύπων SCR -Selective Catalytic Reduction. Λόγω του τύπου καυσίμου που καταναλώνει, ο κινητήρας χρειάζεται τους απαραίτητους καταλύτες καθώς και προηγμένο φίλτρο αιθάλης -καπνοπαγίδα- που κατακρατεί τα σωματίδια αιθάλης. Ωστόσο, το bionic car είναι ίσως το πιο καθαρό πετρελαιοκίνητο όχημα, λόγω του συστήματος SCR που εξαλείφει το 80% των οξειδίων του αζώτου που εκλύονται από την εξάτμιση.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κάτω από την ρεζέρβα, υπάρχει ένα μικρό δοχείο που περιέχει ένα ειδικό υγρό το οποίο ψεκάζεται στο σύστημα εξαγωγής. Οι ποσότητες που ψεκάζονται, είναι ανάλογες με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα, και τα οξείδια του αζώτου διασπώνται σε αβλαβές -για την ανθρώπινη υγεία- άζωτο, από το οποίο αποτελείται το 78% του αέρα που αναπνέουμε, και σε νερό.

Ποιος, όμως, περίμενε, πως ένα ψάρι θα αποτελούσε το εφαλτήριο για την κατασκευή ενός μοναδικού concept car που κρύβει τόσες καινοτομίες. Σίγουρα, το bionic car, αλλά και άλλα πρωτότυπα μοντέλα παρόμοιας τεχνολογίας, δεν δημιουργούνται μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσουν το κοινό. Απλά, σκεφτείτε, πως το -εκπληκτικό σαν ιδέα- σύστημα SCR δοκιμάζεται ήδη σε οχήματα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ και αν τελικά αποδειχθεί η αποδοτικότητα και η αξιοπιστία του, η Mercedes-Benz σκοπεύει στο μέλλον να εξοπλίσει με αυτό την diesel γκάμα της.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο