Μετά την ολοκλήρωση, τι; Η ανανέωση, όσο διακριτική και αν είναι αυτή. Το εξάρι περνά από το πρώτο του facelift και υπενθυμίζει στον ανταγωνισμό πως ξέρει πολύ καλά τους όρους του παιχνιδιού.
Η Mazda δεν είναι σαν την Fiat με το Punto ή την VW με το Golf. Τι εννοούμε με αυτό; Πως η ιαπωνική εταιρία είναι μία από τις ελάχιστες που έχουν καταφέρει να μετατοπίσουν τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων που σημειώνουν σε μια κατηγορία με σημαντικά μικρότερη ζήτηση από ό,τι εκείνες των supermini ή των μικρομεσαίων μοντέλων. Πως τα κατάφερε; Δείτε την περίπτωση του 6!
Θυμηθείτε πως από το 2001, που κυκλοφόρησε το ιαπωνικό μοντέλο στην γηραιά ήπειρο, μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 280.000 μονάδες με αποτέλεσμα ένα στα τρία Mazda που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους να φέρουν το διακριτικό 6. Ωστόσο, για οποιοδήποτε μοντέλο τέσσερα χρόνια παρουσίας είναι αρκετά, ακόμη και αν πρόκειται για κάποιο που ο κατασκευαστής του θεωρεί best selling model.
Ακολουθώντας λοιπόν την μέθοδο του facelift το Mazda 6 ανανεώθηκε. Με τις διαστάσεις του αμαξώματος να παραμένουν αμετάβλητες, τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα ανασχεδιάσθηκαν, η μάσκα τονίσθηκε περισσότερο, τα λογότυπα μεγάλωσαν σε μέγεθος και οι προφυλακτήρες άλλαξαν ελαφρώς σχήμα.
Λεπτομέρεια, που ξεχωρίζει τις ισχυρότερες εκδόσεις από την μικρότερη των 1,8 λίτρων, αποτελούν οι δύο απολήξεις της εξάτμισης ενώ ανάλογης έκτασης ανανέωση έχει δεχτεί και η Wagon έκδοση η οποία θα διατίθεται -εκτός από τετρακίνητη- και με κίνηση στους δύο τροχούς.
Στο εσωτερικό, τα υλικά κατασκευής είναι ακόμη καλύτερα ενώ τα νέα στοιχεία που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά έχουν να κάνουν με την προσθήκη χρωμίου στον πίνακα οργάνων και στη νέα επένδυση της κεντρικής κονσόλας -σκουρόχρωμης απομίμησης τιτανίου- καθώς και στις νέες λαβές των θυρών. Κατά τα άλλα, οι χώροι παραμένουν ως είχαν και εξακολουθούν να είναι από τους πιο άνετους που μπορεί να προσφέρει ένα μεσαίο οικογενειακό μοντέλο στους επιβάτες του.
Σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστές του, το facelift του 6 προχωρά και κάτω από την επιδερμίδα του· για να κυριολεκτούμε πίσω από το αμάξωμα. Σύμφωνα με τη Mazda, η ακαμψία του αμαξώματος έχει βελτιωθεί με την τοποθέτηση ενός νέου υποπλαισίου στο οποίο στηρίζεται η εμπρός ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.
Χάρη στην προσθήκη ηχομονωτικών υλικών, σε 18 σημεία, ο θόρυβος που φτάνει στον θάλαμο των επιβατών περιορίζεται σημαντικά, κάτι που διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο 6 στους ιταλικούς δρόμους, ενώ το σύστημα των φρένων σε όλες τις εκδόσεις έχει αναβαθμιστεί με δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου.
Σχετικά με την γκάμα των κινητήρων, οι μηχανικοί της Mazda επικεντρώθηκαν σε δύο κυρίως σημεία, στο ραφινάρισμα της λειτουργίας τους και στον τομέα της κατανάλωσης. Ωστόσο, οι σημαντικότερες από αυτές δεν βρίσκουν ελληνική ανταπόκριση καθώς αφορούν στην γκάμα των diesel η οποία περιλαμβάνει δύο δίλιτρες εκδόσεις, ισχύος 121 και 143 ίππων, που συνδυάζονται με νέο φίλτρο κατακράτησης των σωματιδίων αιθάλης.
Ο δημοφιλής, στην ελληνική αγορά, κινητήρας των 1.800κ.εκ. δεν έχει υποστεί καμία ουσιαστική αλλαγή εκτός από τον ηλεκτρονικό έλεγχο της πεταλούδας του γκαζιού για μεγαλύτερη οικονομία βενζίνης, όπως και στην μεγαλύτερη έκδοση των 2,3 λίτρων με τους 166 ίππους.
Με βελτιώσεις στα σημεία, η ενδιάμεση έκδοση, στα δύο λίτρα, αποδίδει πλέον 147 ίππους -έξι παρισσότερους από πριν- ενώ συνδυάζεται πλέον με κιβώτιο έξι -αντί πέντε- σχέσεων. Εκτός από το μηχανικό κιβώτιο, τα Mazda 6 των 2,0 και 2,3 λίτρων θα διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο με περισσότερο κλειστή κλιμάκωση των τεσσάρων πρώτων -στις πέντε συνολικά- σχέσεις.
Οι τιμές πώλησης του νέου 6 εμφανίζονται ελαφρώς αυξημένες, μετά τις προσφορές που είχε κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία, και ξεκινούν από τα 21.490 ευρώ περιλαμβάνοντας στον βασικό εξοπλισμό έξι αερόσακους, ABS, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο-CD με τέσσερα ηχεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και, προαιρετικά, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (DSC).
Το ανανεωμένο Mazda 6 των 1.800κ.εκ. διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά ενώ τα ισχυρότερα των 2,0 και 2,3 λίτρων αναμένονται στα τέλη Σεπτεμβρίου μαζί με την τετρακίνητη Wagon. Αργότερα, το Νοέμβριο θα πραγματοποιηθεί η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ειδικού MPS 6 το οποίο εξοπλίζεται με κινητήρα turbo, ισχύος 260 ίππων. Την ίδια περίοδο θα κάνει την εμφάνισή του στους ελληνικούς δρόμους και η νέα γενιά του MX-5…
Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι τιμές πώλησης ανά επίπεδο εξοπλισμού οι οποίες αφορούν στην έκδοση Sedan. Στην περίπτωση των εκδόσεων Hatchback και SW προστίθενται 500 και 1.000 ευρώ αντίστοιχα.