Με το κίτρινο αμάξωμα να στέκεται ελάχιστα εκατοστά πάνω από την άσφαλτο, δεν οδηγείς Lamborghini αν θες να κινείσαι διακριτικά. Στον τομέα γυρίσματος κεφαλιού, λίγα αυτοκίνητα μπορούν να συναγωνιστούν το ιταλικό αυτοκίνητο. Τελευταία όμως η ιταλική εταιρεία με έδρα το Μιλάνο έχει αποκτήσει προβλήματα. Με την τρέλλα που υπάρχει στις αυτοκινητοβιομηχανίες τελευταία, το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, η Murcielago έχει δεχτεί κριτικές ότι υπολείπεται του ανταγωνισμού.
Λογικό είναι, αφού μπορείς να αγοράσεις μία BMW σειράς 5 με περισσότερους από 500 ίππους. Με μόλις 580 ίππους η Murcielago σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ακατανίκητη, οπότε η εταιρεία απάντησε με την Murcielago LP640.
Οι εξωτερικές αλλαγές περιλαμβάνουν νέα μπροστινή αεροτομή, μεγαλύτερη απόληξη της εξάτμισης, φέρνοντας το σχεδιασμό της, στα επίπεδα της μικρότερης Gallardo. Ωστόσο η πιο σημαντική αλλαγή βρίσκεται κάτω από το καπό. Εκεί που βρισκόταν ο V12 των 6,2 λίτρων με απόδοση 580 ίππους, τώρα έχει τοποθετηθεί ένας επίσης V12, 6,5 λίτρων με απόδοση 640 ίππους, δημιουργώντας ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα παραγωγής. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 340χλμ./ώρα, ενώ τα πρώτα 100χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα.
Η άποψή μας
Φυσικά κάθε νέα Lamborghini είναι αρκετός λόγος για να ενθουσιαστεί κανείς, αλλά η πρόσφατη LP640 είναι εκπληκτική. Η επιτάχυνση σου κόβει την ανάσα και η τελική των 339χλμ./ώρα είναι αντίστοιχη με μονοθεσίου F1 στην ευθεία. Μοιάζει αρκετά σε αίσθηση επίσης. Μπορεί βέβαια να παραμένει ακριβή, αλλά αν μπορείτε να αποκτήσετε μία, η LP640 είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα του πλανήτη
Η εταιρεία, όντας περήφανη για τον κινητήρα τον έχει σε κοινή θέα, χάρη στη διάφανη πίσω πόρτα. Από κάθε άποψη, ο V12 είναι ένα εκπληκτικό δείγμα τεχνολογίας και χάρη στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και τον κόφτη να επεμβαίνει κοντά στις 8.000σ.α.λ., ο ήχος είναι αντίστοιχα άγριος με την εμφάνισή του.
Στο εσωτερικό υπάρχουν επιλογές για δέρματα, ανθρακονήματα ή μεταλλικές επενδύσεις, αλλά και τα καθίσματα, τους χρωματικούς συνδυασμούς, ακόμα και τις… ραφές. Υπάρχει ακόμα και μία ρομβοειδής επένδυση για τα καθίσματα και το χώρο πίσω από τα καθίσματα με την ονομασία Q-citura.
Η Lambo είναι εξαιρετικά άνετη, θυμίζοντας GT αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1950 και 1960. Προσφέρει επίσης καλή ηχομόνωση. Στο δρόμο, η επιπλέον ιπποδύναμη είναι άμεσα εμφανής. Ωστόσο, χάρη στις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης και τις αναβαθμίσεις στο τιμόνι, το αυτοκίνητο φαίνεται να συγχωρεί περισσότερο από ποτέ.
Η απόκριση στο γκάζι είναι ομαλή και υπάρχει περισσότερη πληροφόρηση από τα βασικά όργανα κι ιδιαίτερα το pedal των φρένων, που είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή με τα προαιρετικά κεραμικά φρένα που κοστίζουν επιπλέον 12.000 ευρώ.
Για τη βέλτιστη επιτάχυνση από στάση η Lamborghini έχει εξελίξει ένα νέο σύστημα εκτόξευσής παρόμοιο με εκείνο των BMW και Ferrari. Με το πάτημα ενός διακόπτη η Lamorghini ελέγχει τις στροφές του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, ώστε να κάνει την καλύτερη δυνατή εκκίνηση, όπως τα μονοθέσια της F1.
Ωστόσο αυτό το σύστημα είναι διαθέσιμο μόνο με το προαιρετικό ημιαυτόματο κιβώτιο e-shift, οπότε όσοι επιλέξουν το χειροκίνητο κιβώτιο δεν θα έχουν στη διάθεσή τους το gadget.
Από το 2007, την πρώτη πλήρη χρονιά παραγωγής, μόλις 400 LP640 θα κατασκευαστούν, περιλαμβάνοντας 250 roadster εκδόσεις. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν στην Αγγλία το καλοκαίρι, αν και οι τιμές που δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, θα είναι ακριβότερες από το σημερινό μοντέλο. Εκτιμάται ότι θα ξεκινούν από τα 280.000 ευρώ στην Αγγλία, 15.000 περισσότερα από το σημερινό μοντέλο.
Βέβαια, για τους παραδοσιακούς πελάτες της Lamborghini αυτά είναι λεπτομέρειες, αφού πρόκειται για ελάχιστο επιπλέον ποσό σε σχέση με τη μοναδικότητα και την ισχύ που θα αποκτήσουν, όντας από τους λίγους βασιλιάδες των δρόμων.