Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Jeep Hurricane: Τυφώνας εδάφους-εδάφους!

Jeep Hurricane: Τυφώνας εδάφους-εδάφους!

Με εμφάνιση buggy, δύο V8 κινητήρες και ενεργητική τετραδιεύθυνση, το Hurricane είναι, ίσως ,το πιο εντυπωσιακό -έστω και πρωτότυπο- 4x4 που έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια.

Νίκος Μαρινόπουλος

Μέχρι που μπορεί να φτάσει η ισχύς ενός καθαρόαιμου 4×4 μοντέλου; Υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερη ευελιξία; Στις ερωτήσεις αυτές, οι μηχανικοί της Jeep δίνουν σαφείς απαντήσεις οι οποίες αντικατοπτρίζονται στο πρωτότυπο Hurricane που παρουσιάστηκε στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου στο Detroit.


Οι ιθύνοντες της εταιρίας δεν κρύβουν πως οι πιθανότητες να μπει το Hurricane -έστω και σε περιορισμένο αριθμό- στην παραγωγή είναι ελάχιστες και η παρουσίασή του αποσκοπεί κυρίως στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Οι μηχανικοί, πάντως, που ανέλαβαν την εξέλιξη και την δημιουργία του ιδιόμορφου concept car, το οποίο βασίζεται στο Wrangler και εξοπλίζεται με δύο κινητήρες, προφανώς θα αντιμετώπισαν την όλη υπόθεση με άλλη διάθεση αν κρίνει κανείς από το αποτέλεσμα.


Κάτω από το αμάξωμα, του οποίου αρκετά τμήματα αποτελούνται από ανθρακόνημα, υπάρχουν δύο κινητήρες -της σειράς HEMI- χωρητικότητας 5,7 λίτρων. Το κάθε μηχανικό σύνολο τοποθετείται στον εμπρός και στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου και αποδίδει 335 ίππους και 454Nm ροπής. Οι έξοδοι ισχύος -δηλαδή εκεί όπου υπάρχει το βολάν του μοτέρ-, είναι αντικριστές κατά τον διαμήκη άξονα και γεφυρώνονται σε μία μονάδα, την οποία η Jeep αποκαλεί Τ-box και είναι ενσωματωμένη στο κιβώτιο ταχυτήτων.


Θεωρητικά, η συνολική ισχύς της κινητήριας διάταξης του Hurricane αγγίζει τους 670 ίππους και τα 908Nm ροπής, ωστόσο στην πράξη τα πράγματα προφανώς είναι διαφορετικά λόγω της πολυπλοκότητας του συστήματος μετάδοσης στους τέσσερις τροχούς. Στην κάτοψη του Hurricane, δίπλα από τις μονάδες T-box, φαίνονται δύο άλλες οι οποίες, προφανώς, λειτουργούν ως κεντρικά διαφορικά, κατανέμοντας τη ροπή ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.


Το αξιοθαύμαστο είναι πως το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί εντελώς μηχανικά και δεν ρυθμίζει μόνο την μετάδοση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες αλλά και ανεξάρτητα σε κάθε τροχό. Από τα κεντρικά διαφορικά η ροπή μεταδίδεται σε τέσσερα, συνολικά, ημιαξόνια τα οποία κινούν τους τροχούς μέσω συνδεσμολογίας ατέρμονα-κορώνας. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου πέντε σχέσεων ενώ απαιτούνται λιγότερα από πέντε δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100χλμ/ώρα.


Εύλογα, η ύπαρξη δύο κινητήρων και του περίπλοκου συστήματος τετρακίνησης διαμορφώνει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στα 1.746 κιλά, τιμή που τελικά εκπλήσσει αν αναλογισθεί κανείς πως ζυγίζει όσο περίπου το τρίθυρο Toyota Land Cruiser. Αξίζει να σημειωθεί πως στο Hurricane υπάρχει χώρος για να τοποθετηθούν μηχανικά σύνολα με 4, 8, 12 ή 16(!) κυλίνδρους, σύμφωνα με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.


Ένα ακόμα tech-light στοιχείο αφορά στην ευελιξία του αυτοκινήτου καθώς στο Hurricane δεν στρίβουν μόνο οι εμπρός τροχοί αλλά και οι πίσω. Μάλιστα, η γωνία είναι τέτοια που επιτρέπει στο αμερικανικό concept car να στρίβει επιτόπου, με κύκλο στροφής το απόλυτο μηδέν! Με άλλα λόγια, όταν το τιμόνι κλειδώνει προς τα δεξιά ή αριστερά και το αυτοκίνητο στρίβει, τότε κινούνται όλοι οι τροχοί εκτός από τον πίσω εσωτερικό που παραμένει σταθερός.


Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ξεπερνά τα 36 εκατοστά και σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές γωνίες πρόσβασης/διαφυγής με 64/86,7 μοίρες, το Hurricane μάλλον θα συναντήσει ελάχιστα εμπόδια σε off-road διαδρομές. Σε σχέση με το Wrangler, το μήκος του Hurricane είναι κατά 10 εκατοστά μικρότερο ενώ οι θηριώδεις τροχοί των 20 ιντσών φορούν ελαστικά διαστάσεων 305/70.


Όπως θα αντιληφθήκατε, το Hurricane δεν είναι σαν τα υπόλοιπα πρωτότυπα μοντέλα που παρουσιάζονται κατά καιρούς στις εκθέσεις αυτοκινήτων όλου του κόσμου, ακόμα και αν αυτό δεν κυκλοφορήσει ποτέ στους δρόμους. Ωστόσο, τέτοιου είδους εκπλήξεις αποτελούν ένα καλό διάλειμμα για τους φίλους της αυτοκίνησης, ενώ παράλληλα δίνουν μια ιδέα για το μέγεθος της εξέλιξης που μπορεί να έχει ένα τετρακίνητο όχημα όπως το Wrangler.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο