Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Hyundai i10:The i(ce) ages

Hyundai i10:The i(ce) ages

Η εποχή των παγετώνων πέρασε οριστικά για τη Hyundai, που επιστρέφει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης με το ευρωπαϊκών και... προσιτών προδιαγραφών i10.

Γιάννης Αδάναλης

Μετά από 10 ολόκληρα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά και περισσότερες από 56.400 πωλήσεις, το Atos παραχωρεί την περίοπτη θέση του στο διάδοχό του. Από την πλευρά της, η κορεατική φίρμα ενισχύει το ευρωπαϊκό της προφίλ, προσθέτοντας ένα ακόμα i στην ούτως ή άλλως πλούσια γκάμα της.



Μπορεί το μικρομεσαίο i30 να αποτέλεσε την αρχή στην προσπάθεια εξευρωπαϊσμού της Hyundai, ωστόσο, το μικρότερο i10 είναι αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε επίπεδο πωλήσεων.



Σε γενικές γραμμές η συνταγή είναι γνωστή και πετυχημένη. Οι διαστάσεις του αμαξώματος παρέμειναν συμπαγείς, γεγονός που δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αμφισβήτησης για τον αστικό χαρακτήρα του νέου Hyundai.



To μήκος του αμαξώματος έχει διατηρηθεί στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, καθώς δεν ξεπερνά τα 3,6 μέτρα. Αντίστοιχα, το μήκος του μεταξονίου δεν παρουσιάζει αυξομειώσεις, σε αντίθεση με το ύψος των 1,54 μέτρων που έχει περιοριστεί κατά τρία εκατοστά.



Παρόλα αυτά η ημί-ψιλή αρχιτεκτονική του αμαξώματος έχει διατηρηθεί, όπως άλλωστε και ο κυβοειδής σχεδιασμός του.



Αυτή που σίγουρα διαφέρει είναι η αισθητική των επιμέρους τμημάτων του. Έχοντας υιοθετήσει αρκετά από τα σχεδιαστικά γνωρίσματα του μεγαλύτερου αδερφού του, το i10 δεν προδίδει την κορεάτικη του καταγωγή.



Όντας αρκετά ελκυστικό ακόμα και στα μάτια των δυτικο-ευρωπαίων, ξεχωρίζει για τα καλοσχεδιασμένα φωτιστικά του σώματα και τις καθαρές γραμμές των μεταλλικών του επιφανειών.



Αισθητά βελτιωμένη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Τα σκληρά πλαστικά που καλύπτουν το ταμπλό δεν παρουσιάζουν ατέλειες στο φινίρισμα και τη συναρμογή τους, γεγονός που εξασφαλίζει την απουσία ενοχλητικών τριγμών.



Επιπλέον, η διχρωμία που παρατηρείται στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις σπάει τη μονοτονία των σκουρόχρωμων πλαστικών, προσφέροντας πόντους στο αδιάφορο, σχεδιαστικά, εσωτερικό.



Όπως και να έχει, πάντως, ο οδηγός θα εκτιμήσει την πληρότητα του εξοπλισμού που χαρακτηρίζει το i10 από τη βασική του έκδοση. Περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων air condition, μετωπικούς αερόσακους δυο σταδίων, ABS με τέσσερα δισκόφρενα και EBD, τροχούς 14 ιντσών και ηχοσύστημα, αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του κορεατικού μοντέλου.



Εξίσου γενναιόδωροι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό του. Το i10 έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες, διατηρώντας σταθερό στα 225 λίτρα τον όγκο του χώρου των αποσκευών.



Ο τελευταίος, μάλιστα, μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων, φτάνοντας ακόμα και τα 910 λίτρα.



Περνώντας στην πράξη, που δεν είναι άλλη από την καθημερινή μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον, το i10 εκπλήσσει ευχάριστα.



Ο μοναδικός, μέχρι στιγμής, βενζινοκινητήρας των 1.100 κ.εκ. προέρχεται από το παρελθόν, παρουσιάζοντας βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής και ψύξης.



Η απόδοσή του φτάνει, πλέον, του 66 ίππους, συνδυάζοντας τις αξιοπρεπείς επιδόσεις με την εξαιρετικά περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.



Το βενζινοκίνητο i10 -υπάρχει και έκδοση πετρελαίου που θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά με τρικύλινδρο κινητήρα 1.100 κ.εκ.- επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 15,6 δευτερόλεπτα, καταναλώνοντας μόλις 5 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Εμφανώς βελτιωμένη, σε σχέση με το παρελθόν, είναι και η οδική συμπεριφορά του μικρού Hyundai. Με γόνατα McPherson στους μπροστινούς τροχούς και ημιάκαμπτο άξονα στους πίσω, το i10 κινείται με χαρακτηριστική άνεση εντός και εκτός πόλης.



Η μέτρια απόσβεση των ανωμαλιών αντισταθμίζεται από τη υποδειγματική σταθερότητα του κορεατικού μοντέλου, σε ταχύτητες και συνθήκες που ξεπερνούν κατά πολύ τον αστικό του προσανατολισμό.



Στα θετικά σημεία του αυτοκινήτου θα πρέπει να συμπεριληφθεί το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, η αίσθηση και η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, καθώς και το σύστημα επιβράδυνσης, το οποίο αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα.



Μακριά από τo μετριοπαθές προφίλ του απερχόμενου Atos, το i10 διαθέτει τις προδιαγραφές μιας αξιόλογης ευρωπαϊκής πρότασης, αλλά και την υψηλή σχέση τιμής-αξίας, που χαρακτηρίζει συνήθως τα μοντέλα του κορεάτη κατασκευαστή.



Με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 9.000 ευρώ, το μικρό Hyundai αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές Μαρτίου στη βενζινοκίνητη και την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1.100 κ.εκ. Από τον Σεπτέμβριο του 2008 θα διατίθεται και η ισχυρότερη έκδοση βενζίνης, η οποία θα εξοπλίζεται με κινητήρα 1.200 κ.εκ., απόδοσης 75 ίππων.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο